Max temp T-Bird / Duron ?

Pagina: 1
Acties:

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe heet een T-bird of een Duron mag worden, totdat het echt kritiek wordt. Ik bedoel dus niet de normale temperatuur, maar echt de temperatuur waarbij de processor niet meer goed werkt.

Verwijderd

Daar heb je zo`n code op je proc. op zitten
(max temp=90*C) (volgens officiele bronnen:

De eerste letter geeft de processorfamilie aan: A = Athlon (Thunderbird), D = Duron.
De daarna volgende cijfers geven de snelheid van de CPU aan. In dit geval 700 = 700 MHz.
De letter daarna geeft de uitvoering van de CPU aan: M = Slot A, A = Socket A.
De letter daarna geeft het gebruikte voltage aan: S = 1.5V, U = 1.6V, P = 1.7V, N = 1.8V.
De letter daarna geeft de maximale CPU-temperatuur aan: Q = 60 °C, X = 65 °C, R = 70 °C, Y = 75 °C, T = 90 °C.
Het daarna volgende cijfer geeft de grootte van de L2 cache aan: 1 = 64 kb, 2 = 128 kb, 3 = 256 kb, 4 = 512 kb, 5 = 1 MB, 6 = 2 MB, 7 = 4 MB, 8 = 8 MB.
De letter daarna geeft de gebruikte FSB aan: A = 133 MHz, B = 200 MHz, C = 266 Mhz.)

Verwijderd

PS:
Bij een Duron is dit dus D***AST1B (in mijn geval D650AST1B)
Bij een Thunderbird is dit: A****APT3B

Verwijderd

Bij mij wordt de proc ongeveer 60 graden. Is een enkele keer 68 graden geworden, maar ondanks deze naar mijn idee te hoge temperaturen, draait het zaakje stabiel.

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Thanks voor de info :)

Ik heb trouwens een T-Bird 700 @ 800, deze wordt maximaal 61 graden als ik em echt aan het werk zet. Dit alles met een Coolermaster 5H51.