Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week start mijn pc niet meer door, dwz: hij probeert op te starten maar geeft op na een seconde en probeert vanzelf opnieuw ( tot ik de voeding uitschakel).
In het begin deed hij dit 2 - 3 maal en starte dan helemaal door maar sinds vandaag blijft hij im deze loop zitten.

Ik heb alles losgekoppeld behalve moederbord en processor maar nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand een idee?

Moederbord: msi z170a gaming m5
Processor: intel i5
Voeding: zalman zm600-hp

Moederbord en processor zijn +-3 maanden oud, voeding komt van men vorige pc (+-3jaar oud)

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:57:
Ik heb alles losgekoppeld behalve moederbord en processor maar nog steeds hetzelfde probleem.
Dus ook het geheugen losgekoppeld? En de voeding? :P
Iemand een idee?
Onderdelen wisselen tot je weet wie de boosdoener is. Ik zet 15 karmapunten in op de voeding... die zou ik als eerste wantrouwen, daarna het moederbord.

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Aangezien je geen temps meer kan uitlezen etc en het type kast niet vermeld, zit de voeding niet gewoon vol met stof?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding "stofvrij" gemaakt en hetzelfde resultaat.

Ben aan het rondzoeken naar een reserve voeding om met zekerheid te kunnen zeggen dat de voeding de geest geeft

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:57:
Sinds een week start mijn pc niet meer door, dwz: hij probeert op te starten maar geeft op na een seconde en probeert vanzelf opnieuw ( tot ik de voeding uitschakel). In het begin deed hij dit 2 - 3 maal en starten dan helemaal door maar sinds vandaag blijft hij im deze loop zitten. Ik heb alles losgekoppeld behalve moederbord en processor maar nog steeds hetzelfde probleem. Iemand een idee?
- Is dit zomaar spontaan gebeurd of heb je bijv bios geflushed / ge-updated? , computer-compontenten verwisseld in de tussentijd, waarna dit is gaan gebeuren?

- In welke fase van het opstarten blijft ie hangen?
- Zie je wat op je monitor verschijnen (ja/nee)
-> en zo ja wat? (bijv. moederboard bios, grafische kaart bios meldingen)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik gok op de processor. Zelf toevallig ook gehad vorige week. Ook een i5.

Pc herstart vanzelf binnen enkele seconden

Overigens lijkt het er inmiddels wel op dat er een breder issue is met die i5 processors.

[ Voor 56% gewijzigd door MikeyMan op 12-07-2016 07:57 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:06:
Ik gok op de processor. Zelf toevallig ook gehad vorige week. Ook een i5.

Pc herstart vanzelf binnen enkele seconden

Overigens lijkt het er inmiddels wel op dat er een breder issue is met die i5 processors.
Ik denk dat er gewoon heel erg veel computers met een i5 zijn. En daar gaat er ergens wel eens eentje stuk, dat kan aan de i5 liggen, kan ook ergens anders aan liggen.

Maar om dan te stellen "er lijkt een issue met de i5" ............

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wanneer heb jij voor het laatst kapotte cpu's langs zien komen? Heb er aardig wat geinstalleerd inmiddels (en zeker niet representatief), maar ik moet toch terug naar de eerste amd procs om uitval te zien.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

MikeyMan schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:36:
Wanneer heb jij voor het laatst kapotte cpu's langs zien komen? Heb er aardig wat geinstalleerd inmiddels (en zeker niet representatief), maar ik moet toch terug naar de eerste amd procs om uitval te zien.
Er is een tijd een probleem geweest dat aftermarket koelers te veel druk op de processors gaven waardoor deze krom trokken en daardoor sneuvelden ja. Gevalletje domme keuze van Intel om hun chips zo dun te maken, maar dat wil niet zeggen dat dat hier het probleem is. Er wordt niet eens genoemd welke i5 het is en of er überhaupt een andere koeler op zit.

Processors kunnen altijd spontaan de geest geven, maar meestal is het "user error" dus pinnetjes verbuigen, pasta in de socket smeren, processor lopen aandrukken in de socket, dat soort ellende.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een andere voeding geprobeerd en nu start hij zonder probleem op.

Toch bedankt allemaal voor de suggesties!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:30:
Ik heb net een andere voeding geprobeerd en nu start hij zonder probleem op.

Toch bedankt allemaal voor de suggesties!
Mooi!
vanaalten schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:11:
[...]Ik zet 15 karmapunten in op de voeding... die zou ik als eerste wantrouwen, daarna het moederbord.
*O*
Pagina: 1