Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Al een tijdje gebruik ik Locus Pro op mijn Androidtoestel om af en toe eens te kijken waar ik ben en wat een leuke wandelroute is.
Nu gaan we komende zomer naar het buitenland, en daar wil ik gebruik maken van de app Locus Pro in combinatie met (vector)kaarten om te gaan hiken in de bergen en verderop in Italië.

Nu heb ik eens gezocht op 't net, en vind een aantal dingen, waaronder dit:
http://www.openandromaps....ende/elevation-hike-theme . Ik krijg hem echter niet zichtbaar in Locus. Is het een layer, of hoe zit dit?

En sowieso deze website: www.openandromaps.org. Daar zijn een hoop gratis kaarten voor o.a. Locus (Pro) te downloaden.

Nu ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met deze kaarten in (bijvoorbeeld) de Alpen en verder in het buitenland. Via Locus Pro zijn in de shop ook veel, veel verschillende kaarten verkrijgbaar, en daarnaast natuurlijk de online OpenStreetMaps (en varianten). Ik ben benieuwd of er hier guru's zijn die hier meer van kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand van plan om ook dergelijke kaarten te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:37
Ik heb zelf ook wel al eens die kaarten van OpenAndroMaps gebruikt tijdens de GR10 in de Pyreneeën, maar dan in een andere app, nl Oruxmaps (zeker ook eens uitproberen, hoewel Locus Pro misschien nog net wel iets beter werkt?). Is wel al jaar of 3 geleden, en weet niet meer welke 'map style' ik gebruikt heb.

De kaarten volstonden voor mijn gebruik, maar was dan ook niet bepaald een wandeling 'off the beaten track'. Weet niet wat je vereisten zijn, maar denk dat voor 'normaal' gebruik (evt als aanvulling van een 'fysieke' topografische kaart) het materiaal van OpenAndroMaps ruimschoots volstaat, en je niet noodzakelijk hoeft te betalen voor 'officiële' topografische kaarten in Locus.

Enkele weken heb ik in Duitsland (Moezel) de kaarten nog eens gebruikt in Oruxmaps, toen met de Elevate-mapstyle. Ik kan die in Oruxmaps selecteren, maar ik weet niet hoe dat juist in z'n werk gaat in Locus. Ik ga ervan uit dat je die eerst ergens in een folder op je smartphone moeten zetten hebt (wsch zal je onder Locus naast de folder 'mapfiles' ook nog een folder 'map styles' hebben)?

[ Voor 5% gewijzigd door dvraemdo op 28-07-2016 18:43 ]