Toon posts:

Advies PC bouwen nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Computer/Gaming computer

Wat is je budget?
Rond de €1000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen (Overwatch, Hearthstone), Youtube/Twitch, soms tegelijk gamen met Twitch, standaard Office werk, hoeft niet de beste Game-PC ooit te worden, maar moet even mee kunnen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Monitor Iiyama ProLite E2483HS-B1
Processor Intel Core i5-6500
Memory Crucial CT8G4DFD8213
SSD Samsung 850 EVO 500 GB
Moederborden Gigabyte GA-B150-HD3P
Videokaart Powercolor Radeon RX480 8GB
Behuizing NZXT Source 340
Draadloze netwerkkaart TP-Link TL-WDN4800
Power supply EVGA 650 GQ (V2)

Welke vragen heb je hier nog over?
Weinig verstand van PC building, dus wil graag weten of dit prijs/kwaliteit goede opties zijn en of het überhaupt zo werkt en of ik dit wel nodig heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op een muis en toetsenbord na niet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee 8)7

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Alvast bedankt voor de moeite! Ik verheug me er op om mijn eerste eigen computer te bouwen!

Mvg,

Steven

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
zou fijn zijn als je jij lijstje in Handleiding Pricewatch, maar verder kan je ook een i5-6400 nemen en die voeding is veels te beefy neem een cx450W. en met een window neem niet van dat lelijk ram neem iets van: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 (16gb is met jouw budget wel fijn).

Verwijderd

Hallo StevenBas,

Leuk lijstje heb je samengesteld, niet slecht voor de 1e keer.

Een aanrader die ik je kan geven is het moederbord. Prima om voor een Gigabyte moederbord te gaan, maar ik zou wel voor een MB met het Z170 chipset gaan, deze heeft chipset B150 en mist wat features tov een Z170. Ook zijn de prestaties van deze borden vaak net even iets beter en wordt er voor hogere kwaliteit componenten gekozen.

De voeding die je gekozen hebt is juist wel prima. Ja hij is aan de ruime kant, maar een voeding werkt het meest efficient op ongeveer 50% belasting, vandaar dat dit een prima keuze is, ook als je toekomstige upgrades mee gaat wegen. Zie: http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

Als er hardwarematig iets kapot gaat aan je computer is dat meestal je ram geheugen of je hardschijf. Neem daarom vooral iets van een merk wat goed aangeschreven staat. Ivm futureproof, neem 16gb RAM, past makkelijk binnen dit budget. Wat je estetisch mooi/belangrijk vind is natuurlijk helemaal aan jezelf.

Een i5 is wel een prima processor voor gamen, probeer gewoon middels budget de meest hoog geklokte te kiezen, immers je niet overklokt ga dan iig niet voor de 6600k.

Succes!

GBCF

• YarikFL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-11 10:29
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:27:

Een aanrader die ik je kan geven is het moederbord. Prima om voor een Gigabyte moederbord te gaan, maar ik zou wel voor een MB met het Z170 chipset gaan, deze heeft chipset B150 en mist wat features tov een Z170. Ook zijn de prestaties van deze borden vaak net even iets beter en wordt er voor hogere kwaliteit componenten gekozen.
Waarom zou hij een mobo kopen die zo'n 50 euro duurder is met een aantal functies waar hij niks aan heeft. Over de kwaliteit, als je gewoon een goed B150 moederbord koopt zit er echt geen verschil tussen een B150 moederbord en een Z170 moederbord qua onderdelen.

• mcmlevi
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:27:
Hallo StevenBas,

Leuk lijstje heb je samengesteld, niet slecht voor de 1e keer.

De voeding die je gekozen hebt is juist wel prima. Ja hij is aan de ruime kant, maar een voeding werkt het meest efficient op ongeveer 50% belasting, vandaar dat dit een prima keuze is, ook als je toekomstige upgrades mee gaat wegen. Zie: http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/

Als er hardwarematig iets kapot gaat aan je computer is dat meestal je ram geheugen of je hardschijf. Neem daarom vooral iets van een merk wat goed aangeschreven staat. Ivm futureproof, neem 16gb RAM, past makkelijk binnen dit budget. Wat je estetisch mooi/belangrijk vind is natuurlijk helemaal aan jezelf.

Een i5 is wel een prima processor voor gamen, probeer gewoon middels budget de meest hoog geklokte te kiezen, immers je niet overklokt ga dan iig niet voor de 6600k.

Succes!

GBCF
wat je zegt is totaal onzin... een z170 is geen optie omdat de ts niet gaat overclocken en welke features op die een b150 niet heeft gaat de ts missen? extra cooling is ook niet nodig op een b150 omdat je toch niet gaat overclocken.

ook is 600W veels te veel dit systeem trekt 250W dus 600W met 450W kan je zelfs crossfire 480 doen.

en ram gaat vaak kapot laat me niet lachen dit is juist het onderdeel dat het minst kapot gaat.
https://linustechtips.com...slated-nearly-everything/

Average Failure rates:

- Kingston 0,20% (vs 0,27% year before)
- Crucial 0,39% (vs 0,30% year before)
- G.Skill 0,95% (vs 1,01% year before)
- Corsair 1,18% (vs 1,06% year before)

en het verschil tussen een i5-6400 en i5-6600 zul je amper merken in games dus waarom extra geld uitgeven voor een verschil dat je niet merkt.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Maak je nu speciaal een tweakers account aan om slecht advies te komen geven?

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie adviseren voor mijn gebruik de i5-6600 te downgraden naar een i5-6400 en de voeding ook naar een lager W downgraden, zodat ik daarmee misschien meer budget heb voor meer RAM (16 ivm 8?) Of zit het RAM nu al goed en bespaar ik dit geld gewoon even?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe!

• mcmlevi
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:31:
Dus jullie adviseren voor mijn gebruik de i5-6600 te downgraden naar een i5-6400 en de voeding ook naar een lager W downgraden, zodat ik daarmee misschien meer budget heb voor meer RAM (16 ivm 8?) Of zit het RAM nu al goed en bespaar ik dit geld gewoon even?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe!
verschil tussen een i5-6600 en 6400 is minimaal dus lekker de 6400 nemen en ik zou zeker je watage omlaag doen naar 450W en 16gb ram is fijn maar geen must.
Pagina: 1