[Win7] Taakplanner-taak wordt niet correct gestart, 0x41301

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:16
Ik wil dat het programma FreeFileSync automatisch mee opstart als ik de pc aanzet en 1 commando/run doet van het syncen van 2 mappen.

Wat heb ik al gedaan:
Alle instellingen geconfigureerd binnen FreeFile en dan opgeslagen als een .batch.
Deze toegevoegd aan taakplanner en gekozen voor uitvoeren bij het opstarten van de computer.
Make Program/script point to the location of FreeFileSync.exe and insert the ffs_batch file into Add arguments.
Use quotation marks to protect spaces in path names, e.g. "D:\Backup Projects.ffs_batch"
Programma starten de locatie gekozen van het programma met "OneDrive.ffs.batch".
Deze .batch staat dus in program files, echter bij het niet werken ook eens gezet in system32. Echter wil het nog steeds niet lukken, vandaar de vraag hier.

Eerst deed hij helemaal niks, vandaar plaatsing in system32.
Daarna kreeg ik een fout vanwege gebruiker, dus nu 'ongeacht gebruiker' aangevinkt.
Nu krijg ik de melding (0x41301). Dat wil dus zeggen wordt nu uitgevoerd, echter is er niks actief en wordt er dus ook niks uitgevoerd.
Waar moet ik zoeken om dit op te lossen?

Gebruik W7.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

je moet ffs aanroepen in je schedule met de batch file (incl. path) als argument. Zoals ook in de foutmelding staat overigens.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 11-07-2016 14:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 16:19
Welke twee mappen wil je syncen en hoe roep je deze aan in je script. Als je hier variabelen voor gebruikt, moet je daar eens goed naar kijken.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

.batch of .bat? (Of bijv. een Powershell-script)? Doet het script het wel bij dubbelklikken? Zo ja: heb je de juiste rechten bij starten van het script? Bouw ook even wat debugging info in in je script, zoals het aanmaken van een tekstbestandje met de status, en/of opslaan van alle output. In een batch kan dat met 1> en 2> : http://ss64.com/nt/syntax-redirection.html al zou ik tegenwoordig geen batch meer aanraden.

En let inderdaad op dat je de juiste paden aanroept.

offtopic:
"Taakplanner hulp" is wat kort door de bocht en weinig informatief.. Ik pas de titel aan.

En zeker als je niet zeker bent wat je doet, zou ik wegblijven uit system32 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 11-07-2016 14:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Alle variabelen worden gewoon geselecteerd in het programma zelf.
Daar exporteer ik deze instellingen en komen ze in een <naam>.ffs_batch bestand.

Het gaat om 2 mappen binnen mijn E-schijf (gewoon intern), maar aangezien die instellingen dus al in de batch staan, hoef ik ze niet nog eens te benoemen in taakplanner?
En ja, als ik gewoon dubbelklik op de _batch dan wordt de actie gewoon uitgevoerd (heel fijn op de achtergrond).

Het wordt aangeroepen via:
"C:\Program Files\FreeFileSync.exe" "naam.ffs_batch"

Eigenlijk zoals hier bij punt 6
http://zhuyong.me/blog/20...reefilesync-step-by-step/
Echter staat hier wel de locatie bij argument (iets wat bij een vorige tutorial er niet bij stond, wellicht is dat de fout?)
Ik zal het eens wijzigen en volledige locatie opnemen van het _batch bij arguments.
F_J_K schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:48:

offtopic:
En zeker als je niet zeker bent wat je doet, zou ik wegblijven uit system32 ;)
:D Enige wat ik daar gedaan heb is daar ook het _batch bestandje neer gezet (aangezien ik dacht dat daar de fout lag, gezien de voorgaande foutcode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aaaah, ik begrijp nu pas dat je geen .bat aanroept, maar Freefilesync zelf. Ik zou inderdaad het volledige pad opnemen. En nog steeds checken dat de aanroep de juiste rechten heeft - onder welke account start je de taak.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 16:19
Als je onder het kopje backup settings kijkt, zie je in het plaatje een pad staan naar de users folder. Zorg dat het account waar je het script mee aftrapt, ook rechten heeft op diezelfde folder. Want onder welk account voer je nu dan het script uit?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gewoon onder admin. Heb maar 1 account op deze (thuis) pc.
Er is wel al iets meer leven in het log nu ik de locatie heb meegenomen.
Zal het even in de gaten houden en er later op terugkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bedoel je een account met (afhankelijk van UAC) adminrechten, of de account 'administrator'? Ik hoop niet dat laatste :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Uhm... hoe weet ik het verschil? :X :X :X

[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-07-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Opgelost (zo simpel |:( )
code:
1
2
3
4
14-7-2016 - OneDrive: Synchronisatie succesvol voltooid
|
|    Items verwerkt: 8 (174 MB)
|    Totale tijd: 00:03:28

Het werkt. Niet meteen zodra de computer aangaat, maar ongeveer half uurtje later.
Maar dat is niet zo'n probleem.

Dank allen!
Pagina: 1