HP of Dell computer? Welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_2001
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-04 10:26
Mijn vraag

Voor een kennis ben ik een nieuwe pc aan het uitzoeken. Die kennis is een gemiddelde gebruiker en wil de pc alleen voor wat internetten/bankieren, brief schrijven en foto's bekijken gebruiken.

Hij wil er zo'n €600,-/€650,- incl scherm aan uitgeven.

Nu ben ik op het volgende systeem gekomen:
Van dell: Dell Desktop PC Vostro 3250 4J2YW G4400, 500GB . Dit is incl. windows 10 home.

en van HP: HP Desktop PC ProDesk 400 G3 SFF T4R74EA G4400, 500GB, W7 Dit is met windows 7 te upgraden tot 29 juli naar windows 10 home

Dit is ongeveer hetzelfde systeem, alleen de ene is van HP en de andere van Dell. De HP is €200,- duurder als de Dell.

Nu lees ik dat de ervaringen met Dell niet echt geweldig zijn.

Kan iemand hier zijn ervaring met de merken delen?

Hij gebruikt op dit moment ook een HP desktop van 9 jaar oud.

Beste antwoord (via Phoenix_2001 op 12-07-2016 09:36)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Phoenix_2001 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:04:

Er zijn een paar honderden miljoenen Dell & HP systemen in omloop... uiteraard gaat er iemand niet tevreden zijn of problemen hebben... Dus wat je ook leest, neem dat maar met een serieuze korrel zout.

Het echte probleem met zo een kant en klaar systeem is dat niet steeds kan upgrade, ze besparen op bepaalde onderdelen (vooral Mobo & voeding), upgrades selecteren vaak duur is, je meestal geen idee hebt van welk merk bepaalde onderdelen zijn tot je thuis de case opent (en daardoor mssn je garantie verliest)...

Daarom -->
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016

Waarom daarom?
- allemaal kwalitatieve onderdelen
- SSD ipv trage HDD (we zijn 2016... tis de grootste upgrade die je kan doen aan een PC voor dit soort doeleinden)
- veel snellere CPU

Tel daar bij, Windows + montage en je zit dan wel aan 450€ ... maar je hebt er dan wel wat voor!

Maar nu ook even een andere optie... hij wil een PC die amper iets moet kunnen... waarom dan geen goede tablet? Een deftige iPad heeft alles wat hij nodig heeft en het scherm zal vaak beter zijn dan een basic LCD scherm om foto's te bekijken. Er zijn maar 2 nadelen, het blijft een mobiel OS en geen Keyboard + Mouse input. Maar de voordelen zijn er natuurlijk ook...
+ prijs
+ mobiel
+ scherm
+ pakt geen plaats in

[ Voor 26% gewijzigd door Inrage op 11-07-2016 14:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor deze eisen heb je aan een pc van 200-300 euro genoeg. Windows erbij en al met al hoeft het dan niet meer dan 350 euro te kosten. Elke euro meer is zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshiy34
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik zou een intel nuc kopen met een 500gb 2,5 inch harde schijf.https://www.centralpoint.nl/pcs/intel/nuc5i3ryk-art-boxnuc5i3ryk-num-4157837/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=productlistingads&ref=115&gclid=Cj0KEQjwh428BRCnvcyI-5nqjY4BEiQAijebwrQz2n1OBlNok6Cq7LuRCetgZejiKz8f8qxCHpDlr3oaAqjB8P8HAQ
https://www.centralpoint....t-wd5000bpkx-num-2281735/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:59
Ik heb zelf veel ervaring met Lenovo (Thinkpad en ThinkStation) en Dell (Optiplex modellen). Beide merken heb ik geen slechte ervaring mee. Machines worden zakelijk met duizenden ingezet zonder issues. Ook prive gebruik ik beide merken, eveneens zonder problemen. Support is lastig omdat je niet snel de juiste kwaliteit aan de lijn krijgt. Maar alle merken hebben dat probleem. gelukkig zijn er community's waar je wel snel de juiste ondersteuning krijgt :-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Phoenix_2001 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:04:

Er zijn een paar honderden miljoenen Dell & HP systemen in omloop... uiteraard gaat er iemand niet tevreden zijn of problemen hebben... Dus wat je ook leest, neem dat maar met een serieuze korrel zout.

Het echte probleem met zo een kant en klaar systeem is dat niet steeds kan upgrade, ze besparen op bepaalde onderdelen (vooral Mobo & voeding), upgrades selecteren vaak duur is, je meestal geen idee hebt van welk merk bepaalde onderdelen zijn tot je thuis de case opent (en daardoor mssn je garantie verliest)...

Daarom -->
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016

Waarom daarom?
- allemaal kwalitatieve onderdelen
- SSD ipv trage HDD (we zijn 2016... tis de grootste upgrade die je kan doen aan een PC voor dit soort doeleinden)
- veel snellere CPU

Tel daar bij, Windows + montage en je zit dan wel aan 450€ ... maar je hebt er dan wel wat voor!

Maar nu ook even een andere optie... hij wil een PC die amper iets moet kunnen... waarom dan geen goede tablet? Een deftige iPad heeft alles wat hij nodig heeft en het scherm zal vaak beter zijn dan een basic LCD scherm om foto's te bekijken. Er zijn maar 2 nadelen, het blijft een mobiel OS en geen Keyboard + Mouse input. Maar de voordelen zijn er natuurlijk ook...
+ prijs
+ mobiel
+ scherm
+ pakt geen plaats in

[ Voor 26% gewijzigd door Inrage op 11-07-2016 14:43 ]