Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04 15:00
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen de ASUS ROG GL552VW-CN470T. Nu weet ik een klein beetje wat overclocken is maar heb er nog helemaal geen ervaring mee. Zou het dan handig zijn om de laptop te overclocken met behulp van een tutorial (zo ja waar zou ik die kunnen vinden), of zou ik er gewoon maar af moeten blijven. En zit er een groot risico aan vast? Ik heb gehoord van sommige mensen dat het enorm gevaarlijk is en van andere weer dat er niks mis kan gaan.

Specs:
  • Werkgeheugen: 16GB DDR4
  • CPU: i7-6700HQ
  • GPU: GeForce GTX 960M (4GB)
Voor meer specs: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN470T

Beste antwoord (via Gingo op 11-07-2016 13:33)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je je af moet vragen is waarom je zou willen OCen. Zijn de prestaties niet voldoende, of is het gewoon de sport?
Het eerste kan ik me met die specs niet zo goed voorstellen. In geval van het tweede is het misschien slim om eens aan de slag te gaan met een simpel systeempje waarbij het niet zo erg is als er iets stuk gaat, of je OS corrupt is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je je af moet vragen is waarom je zou willen OCen. Zijn de prestaties niet voldoende, of is het gewoon de sport?
Het eerste kan ik me met die specs niet zo goed voorstellen. In geval van het tweede is het misschien slim om eens aan de slag te gaan met een simpel systeempje waarbij het niet zo erg is als er iets stuk gaat, of je OS corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04 15:00
TERW_DAN schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:59:
Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat het inderdaad handig is om eerst is te proberen om een minder kostbaar systeem te overclocken. Omdat ik het meer gewoon een keer uit wou proberen en kijken hoe het precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:21
Daarnaast gaan de fans van je laptop harder draaien om de extra hitte te kunnen verwerken. Sommige laptops kunnen dan een straalmotor effect krijgen :+