Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02
Hoi,

Ik heb een Icidu AI-707905 usb hub. Ik heb teveel apparaten aangesloten en gebruik daarom een adapter. Deze is echter maar 5v 160 mA, dus dat werkt niet goed. De situatie is als volgt: PC ---(7m usb kabel)-->ICIDU--->1. 1x Logitech muis receiver - 2. 1x Xbox controller via USB - 3. 1x snes controller USB.

In de manual staat "Bus powered 5 V / 500 mA" en "The HUB may be used without power supply when the connecting devicesdraw 500mA of current or less".
Manual: http://www.manualslib.com...707905.html?page=3#manual

Mijn vraag is, kan ik een 5v 2000mA adapter aanschaffen zodat ik zeker weet dat alle apparaten genoeg stroom krijgen? Of mag ik maximaal een 5v 500mA adapter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Cyphax

Moderator LNX
Een adapter die meer stroom kan leveren is niet erg, dat gaat andersom eigenlijk: hij kan apparaten voeden die tot 2000mA vragen. Voor de spanning geldt het wel: als het maar 5v is en niet meer, en de polariteit hetzelfde is (ik weet eigenlijk niet in hoeverre dat gestandardiseerd is?). :)

Dus het directe antwoord op je vraag zou volgens mij moeten zijn: ja, maar meer dan 500mA zal de hub niet vragen als ik het zo lees. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 11-07-2016 12:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03
Wat voor adapter zit erbij? 160mA. Dat werkt dus onvoldoende. Zie hieronder.

Als ik dit zo lees dan zie ik dat je dat inderdaad kunt doen, want hij mag zonder voeding gebruikt worden wanneer de aangesloten apparaten minder dan 500mA vragen. Als ze meer vragen dan moet je de voeding gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Riesss op 11-07-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:57

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij de stroom gaat het niet om wat de voeding geeft maar wat de gebruiker vraagt. De voeding op op dat punt alleen het gevraagde kunnen leveren.

Standaard natuurkunde met de wet van Ohm: I = U / R
Waarbij R de belasting is en zie dus dat I vanuit de voeding een onbepalende factor is.

Met 4 poorten die standaard 500mA max per poort zijn kom je goed uit met je 2A voeding.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
memphis schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:57:
Met 4 poorten die standaard 500mA max per poort zijn kom je goed uit met je 2A voeding.
Zou ie echt 500mA per poort kunnen vragen? Of is die 500mA het maximale wat de hub kan vragen en wordt dat evt verdeeld over de aangesloten poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 16:29
Het lijken mij op het eerste gezicht geen apparaten die veel stroom vragen. Weet je zeker dat de 7 meter usb kabel niet het probleem is? Dat lijkt me erg lang.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Cyphax schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Zou ie echt 500mA per poort kunnen vragen? Of is die 500mA het maximale wat de hub kan vragen en wordt dat evt verdeeld over de aangesloten poorten?
Dat is dus wat voor een apparaat je erin prikt, standaard mag een device over een USB poort maximaal 500mA trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
memphis schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Dat is dus wat voor een apparaat je erin prikt, standaard mag een device over een USB poort maximaal 500mA trekken
Ik vraag me dan af wat er gebeurt als je 4 apparaten aansluit die 500mA per stuk vragen. Zou de hub dan 4x500mA vragen, of nog steeds max 500mA kunnen vragen en dat dan maar verdelen zodat de poorten 125mA per stuk krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als de hub niet gepowerd is zal je PC de melding van een overbelasting op zijn poort geven. Ik denk niet dat die de stroom gaat verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Heb je geen telefoonlader over. Deze gebruik ik om mijn hub te voeden. Ik heb daarvoor een "usb voedingskabel" gemaakt door de connector van de oude voeding te solderen aan een doorgeknipte USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05 13:13
Wat mij ook een issue kan lijken is dat de USB standaard maximaal 5m als kabellengte voorschrijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelfs de aderdikte heeft invloed ;)

op een dunne usb kabel hoef ik echt geen 2.5 inch HDD te voeden... ook al is die maar 30cm...
neem ik een "standaard" dikte kabel van 1,5 meter werkt het als een tierelier :)

hang maar eens zo`n cheapass V/A metertje in je USB lijn, een standaard stukje usb verlengkabel kan een dergelijke spanningsval veroorzaken....
schoonpa had aan de lader van zn tablet een aantal geknoopt.... lader was netjes 5V 2A spanning bij de later was netjes 5v.. zowel belast als onbelast*

na 5 meter verlengkabel was het onbelast* was er nog maar 4.95V over..
belast zakte het in naar 4.23V en dat vond het laad circuit van de tablet niet zo tof :(

*onbelast als in alleen de meter die zn voedings spanning pakt.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02
Ik heb inmiddels een betere voeding aangesloten; dat hielp direct! Dank voor jullie info!
Pagina: 1