Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn smartphone gaf me hier het leuke black screen of death, tijd voor wat nieuws dus. Mijn budget is 300 euro en mijn keuze is dus gevallen op de Samsung Galaxy S5 neo, Huawei P9 lite of de Nexus 5x. Iemand ervaringen met een van deze 3? Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de Samsung door o.a. het krasbestendige scherm of is dit niet zo krasbestendig als verwacht?

Grtz
Thijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Volgens GSMArena heeft alleen de Nexus 5X Gorilla Glass (3). De S5 neo en de P9 zullen dus waarschijnlijk eerder krassen.

Daarnaast krijg je waarschijnlijk de langste ondersteuning vanuit de fabrikant wanneer je voor de Nexus kiest. Oh, en de camera en de processor van de 5X zijn ook het beste. Nadelen zijn het niet-uitbreidbare geheugen en de wat 'gewone' behuizing. Drie bekenden van me lopen er met volle tevredenheid mee rond.

De S5 is dan wel weer waterdicht en de P9 lite heeft een metalen behuizing. De P9 heeft waarschijnlijk de beste accuduur, maar bij de S5 kun je de accu wel weer vervangen. Het scherm is waarschijnlijk het beste van de S5, want AMOLED.

[ Voor 8% gewijzigd door crankthisup op 11-07-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:36
Mijn vriendin heeft een S5 Neo en pas sinds de laatste update doet de wifi het fatsoenlijk zonder weg te vallen. En het overschakelen van wifi naar mobiel internet gaat ook niet altijd vlekkeloos. Zij heeft Tmobile. Hij zou waterdicht moeten zijn, maar nadat de telefoon in de wc was gevallen, heeft hij echt 48u moeten drogen voor hij weer tekenen van leven gaf. Tot nu toe doet hij het wel prima na die tijd.

Een andere vriendin heeft een 5X, die heeft veel last van wegvallende gesprekken. Eerst krijgt ze het "onderwatergeluid" en even later valt de verbinding weg. De telefoon is al 2x terug geweest daarvoor, maar ze zeggen er niet zoveel mee te kunnen. Dit is met KPN, waar ze met haar Galaxy S4 nergens last van had op dezelfde trajecten, met dezelfde simkaart. Je krijgt inderdaad wel de beste ondersteuning wat update's betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Miglow schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:51:

Een andere vriendin heeft een 5X, die heeft veel last van wegvallende gesprekken. Eerst krijgt ze het "onderwatergeluid" en even later valt de verbinding weg. De telefoon is al 2x terug geweest daarvoor, maar ze zeggen er niet zoveel mee te kunnen. Dit is met KPN, waar ze met haar Galaxy S4 nergens last van had op dezelfde trajecten, met dezelfde simkaart. Je krijgt inderdaad wel de beste ondersteuning wat update's betreft.
Valt misschien niet helemaal onder het kopje aankoop, maar ik ken het idee wel. Ik heb onlangs de 5x gekocht, alleen ontvangst is niet altijd even 'je van het' (ik zit op Vodafone). Heb overigens nooit het onderwatergeluid of daadwerkelijke verbinding wegvallen. Ik kom van een iPhone 6 af, hiermee had ik het niet/nooit.

Verder is't een prachttoestel al zeg ik het zelf

[ Voor 7% gewijzigd door Krullebol.nl op 11-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Krullebol.nl schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Valt misschien niet helemaal onder het kopje aankoop, maar ik ken het idee wel. Ik heb onlangs de 5x gekocht, alleen ontvangst is niet altijd even 'je van het' (ik zit op Vodafone). Heb overigens nooit het onderwatergeluid of daadwerkelijke verbinding wegvallen. Ik kom van een iPhone 6 af, hiermee had ik het niet/nooit.

Verder is't een prachttoestel al zeg ik het zelf
En bel jij verder wel vaak/veel? Zij belt hele dagen O-) en dan voornamelijk in de regio Zaanstad/Alkmaar/Schagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Miglow schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:04:
[...]

En bel jij verder wel vaak/veel? Zij belt hele dagen O-) en dan voornamelijk in de regio Zaanstad/Alkmaar/Schagen.
In vergelijking met haar bel ik dan niet ( 8) ) Een paar belletjes per dag. Ik zit overigens ook in't Oosten (Steenwijk/Zwolle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Oh, gezellig, gemeente Steenwijkerland hier!
Pagina: 1