Hola,
Ik zou graag jullie hulp willen inschakelen bij een vraagstuk. Ik heb een Synology DS213+ van enkele jaartjes oud. Deze heeft een tijdje in de kast gestaan omdat ik de schijven in een (nieuw aangekochte) pc had ingebouwd. Ik maakte ook gebruik van Dropbox (betaalde versie) maar ben daarna overgestapt naar Stack van TransIP omdat je sub accounts kan aanmaken. Deze gebruik ik dan voor mijn werk, ouders en vriendinlief. Perfecto, behalve dat je iedere maand € 10,- moet betalen. Op zich goed en niet te veel maar als ik dat zelf kan doen tegen € 0,- maandelijkse kosten plus het feit dat ik het dan in eigen beheer heb, dan geniet dat overduidelijk mijn voorkeur. Dus ik heb mijn Synology uit de kast getrokken, 2 x 4TB WD Red schijven aangekocht, in de Synology gestoken en ben aan de slag gegaan met het toevoegen van de Synocommunity repo en Owncloud vervolgens geïnstalleerd....
dat ging dus fout. Meldingen van dat het MariaDB wachtwoord niet zou kloppen. Google leert me dat dat een veelvoorkomende fout is en biedt een alternatieve installatie via Webstation en daar dan de installatiefiles op te downloaden en uit te voeren. Na wat rechten goed te hebben gezet en via SSH wat wachtwoorden aangepast te hebben, kwam ik uit bij de installatie pagina. Daar werd aangegeven dat ik een 32 bits systeem heb en dat ik problemen zou kunnen krijgen met files groter dan 4 Gb ( en die heb ik veul! ) en dat ik gebruik maak van Sqllite (MariaDB) en dat dat ook voor performance issues zou kunnen zorgen. Deze punten plus het gevoelsmatige idee dat ik iets stabiel wil laten draaien gaan niet goed samen in mijn hoofd
Optie 1:
- We kopen een nieuwe Synology / QNAP maar Owncloud is geen officieel ondersteunde package
Optie 2:
- Ik heb een systeempje opgesteld bij Alternate die 1 x SSD aankan ( als boot ) en 2 x 4TB als opslag in RAID1 aankan. Hierop installeer ik dan Ubuntu ( al dan niet server ) en vervolgens configureer ik ze zelf als RAID1 en installeer dan LAMP + Owncloud. ( Heb eerder een Linux VPS gehad dus software matig moet dat denk ik wel goedkomen, alhoewel ik nog nooit schijven in RAID heb gezet ).
2 x 4TB schijven is nu voldoende, er hoeven dus niet méér schijven in.
Waar ik echter niet veel kaas van gegeten heb is de hardware. Daarvoor heb ik jullie hulp nodig / advies nodig.
Vragen:
1 - Voldoet dit systeem aan mijn vraag of zien jullie verbeter punten hiervoor?
2 - Voldoet de software kant ook aan mijn vraag?
3 - Zouden jullie dit ook zo doen of liever een kant en klare oplossing kopen, en waarom?
Ik zou graag jullie hulp willen inschakelen bij een vraagstuk. Ik heb een Synology DS213+ van enkele jaartjes oud. Deze heeft een tijdje in de kast gestaan omdat ik de schijven in een (nieuw aangekochte) pc had ingebouwd. Ik maakte ook gebruik van Dropbox (betaalde versie) maar ben daarna overgestapt naar Stack van TransIP omdat je sub accounts kan aanmaken. Deze gebruik ik dan voor mijn werk, ouders en vriendinlief. Perfecto, behalve dat je iedere maand € 10,- moet betalen. Op zich goed en niet te veel maar als ik dat zelf kan doen tegen € 0,- maandelijkse kosten plus het feit dat ik het dan in eigen beheer heb, dan geniet dat overduidelijk mijn voorkeur. Dus ik heb mijn Synology uit de kast getrokken, 2 x 4TB WD Red schijven aangekocht, in de Synology gestoken en ben aan de slag gegaan met het toevoegen van de Synocommunity repo en Owncloud vervolgens geïnstalleerd....

Optie 1:
- We kopen een nieuwe Synology / QNAP maar Owncloud is geen officieel ondersteunde package
Optie 2:
- Ik heb een systeempje opgesteld bij Alternate die 1 x SSD aankan ( als boot ) en 2 x 4TB als opslag in RAID1 aankan. Hierop installeer ik dan Ubuntu ( al dan niet server ) en vervolgens configureer ik ze zelf als RAID1 en installeer dan LAMP + Owncloud. ( Heb eerder een Linux VPS gehad dus software matig moet dat denk ik wel goedkomen, alhoewel ik nog nooit schijven in RAID heb gezet ).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-4170 Boxed | € 114,- | € 114,- |
1 | ASRock H97M-ITX/ac | € 97,01 | € 97,01 |
1 | Cooler Master Elite 130 | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Adata AX3U1866W8G10-DR | € 77,54 | € 77,54 |
1 | Aerocool Xpredator 550M | € 56,81 | € 56,81 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 388,31 |
2 x 4TB schijven is nu voldoende, er hoeven dus niet méér schijven in.
Waar ik echter niet veel kaas van gegeten heb is de hardware. Daarvoor heb ik jullie hulp nodig / advies nodig.
Vragen:
1 - Voldoet dit systeem aan mijn vraag of zien jullie verbeter punten hiervoor?
2 - Voldoet de software kant ook aan mijn vraag?
3 - Zouden jullie dit ook zo doen of liever een kant en klare oplossing kopen, en waarom?
[ Voor 0% gewijzigd door 231483 op 11-07-2016 11:27 . Reden: Vraag aangepast ]