Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje, mijn computer herstart tijdens het gamen. En ik kan niet vinden waar het nu aan ligt.
Ik heb de warmte van mijn CPU, GPU en moederbord in de gaten gehouden en deze zijn allemaal naar mijn weten niet te hoog:

CPU
Intel i5 4460: komt niet boven de 60 graden uit standaard koelerhttps://tweakers.net/pric...4460-boxed/specificaties/

GPU
MSI R7 370 Gaming 4G: komt niet boven de 70 graden uithttps://tweakers.net/pric...gaming-4gb/specificaties/

Moederbord
MSI B85-G41 PC mate: komt niet boven de 60 graden dit tijdens stress testhttps://tweakers.net/pric...41-pc-mate/specificaties/

Voeding:
Scythe Kamariki 4 KMRK4-P-750A https://tweakers.net/pric...rk4-p-750a/specificaties/

Tijdens een stress test met HeavyLoad 15 min gedraaid valt de computer niet uit, het is dus alleen tijdens het gamen, alle drivers van de hardware is up-to-date. Hoop dat jullie iets weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Welke besturingssysteem heb je? (Ik ga er even vanuit dat je windows 10 hebt.)

Als je windows 10 heb kan het inderdaad zijn dat de pc vanzelf opnieuw gaat opstarten zonder melding. Dan moet je even onder instellingen -> windows updates -> geanvanceerd -> en dan automatisch opnieuw opstarten instellen op een melding weergeven of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oops, sorry vergeten er bij te zetten ik heb Windows 7 Ultimate 64bit.
In windows Logs geeft hij een Critical Source:Kernel-Power Event ID:41 Categorie:63
Event data:
- EventData

BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0

en even voor de duidelijkheid hij zegt niet dat hij opnieuw gaat opstarten de computer valt uit en start dan weer op. door deze error denk ik dat het de voeding is maar met dit systeem wat ik gebruik heb ik toch genoeg aan een 750W voeding? en als ik te weinig Watt zou hebben dan zou de computer uit moeten vallen en niet opnieuw opstarten toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Mijn eerste google reultaat:
1 overclocken: nvt
2 geheugen: draai een avond memtest
3 psu: aangezien je PSU minimaal 5 jaar oud is zou dat het weleens kunnen zijn.
4 oververhit: nvt
5 is default draaien en dus ook niet van toepassing

Overigens is 15 minuten een stresstest niet genoeg om een conclussie uit te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, en is het dan verstandig om een hogere wattage PSU te nemen of voldoet de 750W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
750 is al overkill, althans de componenten die je opgegeven hebt zijn niet echt bijzonder hongerig ik weet niet wat je er nog meer achter hebt hangen maar ik verwacht niet schokkend veel? Paar HDD/SSD eventueel? Een 450W PSU zou al voldoende zijn mits het een degelijke is pricewatch: Corsair CX450M of een pricewatch: Cooler Master GM G450M. Maar ik zou eerst even de stresstest wat langer laten draaien (memtest+furmark o.i.d.) een avond of nacht. Dan eventueel een vervangende voeding proberen te regelen om te kijken of dat werkt en dan pas tot aankoop overgaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Morocius op 11-07-2016 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:52:
Hmm ok, en is het dan verstandig om een hogere wattage PSU te nemen of voldoet de 750W?
Veel belangrijker dan het aantal Watt is de kwaliteit.
Want er zit een wereld van verschil tussen een goede 750W of een 'plofvoeding' 750W (MS-Tech, Qtec, Sweex, en meer van die meuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik vind anders 60 graden moederbord wel veel. Dat betekend dat het in de kast 60 graden wordt.
Toch eens afstoffen, kijk ook of er bijvoorbeeld stoffilters onder je voeding zitten.

Om een temperatuur probleem verder uit te sluiten kan je na het afstoffen de kast open laten staan op je bureau en dan even een potje gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:52:
Zelfs een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt voldoet voor het systeem dat rond de 200w zal verbruiken. Een zeer goede, efficiënte voeding van hoge kwaliteit welke een jaar of 10 mee zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hadden gelijk het ligt aan de voeding, even een voeding van iemand geleend en de computer valt niet meer uit. bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraagje, is dit een goeie PSU ?
https://tweakers.net/pric...r-gm-g650m/specificaties/

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-09 20:59
ja hoor, maar de wattage is veels en veels te hoog. 450w is echt meer dan genoeg. zoals Morocius al zei, zijn de Corsair CX450M en de Cooler Master GM G450M
zijn uitstekende keuzes en ga je de komende 4/5 geen problemen zien (als het goed is).
Pagina: 1