Welke Monitor Kiezen?
...
Hoi,
Ik heb recent een computer voor mijn zoon (13 jaar) gemaakt ( was weer ff gelden
) met de volgende specs:
- ASUS Z170 Pro Gaming
- Intel Core i5 6600K + Cooler Master Hyper 103
- MSI GeForce GTX 970 met een Elgato HD60
- Samsung 850Pro 128GB SSD + 1TB WD Black
- Phanteks Eclipse P400 + Cooler Master B600 v2
- Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz
De CPU, GPU en DDR zijn (safe) overclocked.
...
Nu heeft hij nog een 21" Dell scherm (60hz) zonder HDMI. Ik wil graag ook PC Games kunnen capturen maar in de Monitor zit geen HDMI
. Dus ik op zoek naar een nieuwe Monitor! Veel gelezen maar ook erg veel verschillende meningen gezien die elkaar behoorlijk tegen spreken. Hij speelt veel (schiet) spellen zoals CounterStrike en GTA. Nu heb ik begrepen dat een G-Sync Monitor het beste zou zijn (en dit denk ik ook) maar die beginnen bij € 350,00.
Ik heb begrepen dat FreeSync niet echt goed werkt, iig niet in alle gevallen. Ik denk dat mijn zoon meer heeft aan een TN scherm dan aan een IPS scherm? Ik denk dat dat 1 GTX 970 niet genoeg is om 1440p op 144hz te draaien. Dus ik dacht aan een 1080p scherm MET HDMI en DVI-D zonder speakers zodat hij ook nog de nieuwe AAA games kan spelen. Zoals gezegd ik ben er al wat jaren uit dus vandaar mijn vraag of wat ik zeg een beetjes klopt.
Dus samenvattend moet de monitor voldoen aan de volgende eisen (IMHO)
Wat vinden jullie? hebben jullie een idee? Klopt mijn "onderzoek" een beetje?
//edit: Ik heb deze BenQ gekocht: http://gaming.benq.com/gaming-monitor/rl2455hm/
...
...
Hoi,
Ik heb recent een computer voor mijn zoon (13 jaar) gemaakt ( was weer ff gelden
- ASUS Z170 Pro Gaming
- Intel Core i5 6600K + Cooler Master Hyper 103
- MSI GeForce GTX 970 met een Elgato HD60
- Samsung 850Pro 128GB SSD + 1TB WD Black
- Phanteks Eclipse P400 + Cooler Master B600 v2
- Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz
De CPU, GPU en DDR zijn (safe) overclocked.
...
Nu heeft hij nog een 21" Dell scherm (60hz) zonder HDMI. Ik wil graag ook PC Games kunnen capturen maar in de Monitor zit geen HDMI
Ik heb begrepen dat FreeSync niet echt goed werkt, iig niet in alle gevallen. Ik denk dat mijn zoon meer heeft aan een TN scherm dan aan een IPS scherm? Ik denk dat dat 1 GTX 970 niet genoeg is om 1440p op 144hz te draaien. Dus ik dacht aan een 1080p scherm MET HDMI en DVI-D zonder speakers zodat hij ook nog de nieuwe AAA games kan spelen. Zoals gezegd ik ben er al wat jaren uit dus vandaar mijn vraag of wat ik zeg een beetjes klopt.
Dus samenvattend moet de monitor voldoen aan de volgende eisen (IMHO)
- 1080p (dus Full HD)
- TN Scherm met 144hz
- Geen speakers
- DVI-D en HDMI
- Geen FreeSync
- Geen G-Sync
- Minimaal 22" liefst 24"
- Responstijd: 1ms
- onder € 300,00 (incl. BTW)
Wat vinden jullie? hebben jullie een idee? Klopt mijn "onderzoek" een beetje?
//edit: Ik heb deze BenQ gekocht: http://gaming.benq.com/gaming-monitor/rl2455hm/
...
Ber|Art Visual Design V.O.F. - Berrie Pelser