Er zijn nogal wat convertertjes op de markt en dat maakt de keuze er bepaald niet makkelijker op. Heeft iemand zo'n apparaatje (bijv. MIDIMAN, YAMAHA etc.) post hier dan je ervaringen.
Graag alleen semi- en pro user reacties.
Ik heb zelf zo'n groen MIDIMAN kastje. Werkt opzich prima (gebruik hem om FX-apparatuur settings te backuppen enzovoorts, dus niet voor sequenzen).
Het enige nadeel -zoals met elk USB apparaat- is dat de software gebruik moet maken van de drivers van windows(of welk ander OS) en niet zelf de MIDI chip probeert aan te sturen. Het is me hierdoor nooit gelukt om een MPX-1 van lexicon aan te sturen via een proggie van lexicon (geschreven voor win 3.1).
MAar opzich is het een goeie oplossing.
Het enige nadeel -zoals met elk USB apparaat- is dat de software gebruik moet maken van de drivers van windows(of welk ander OS) en niet zelf de MIDI chip probeert aan te sturen. Het is me hierdoor nooit gelukt om een MPX-1 van lexicon aan te sturen via een proggie van lexicon (geschreven voor win 3.1).
MAar opzich is het een goeie oplossing.
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Ook al eens gehoord van MIDI -> Parallel? Moet rete-stabiel zijn, ben het alleen nog nergens tegengekomen...
In je posting vraag je toch om USB-oplossingen?Op dinsdag 26 juni 2001 16:14 schreef Lord Blackstar het volgende:
Ook al eens gehoord van MIDI -> Parallel? Moet rete-stabiel zijn, ben het alleen nog nergens tegengekomen...
USB is geen slechte oplossing. Parallel schijnt idd ook stabiel te zijn, maar je houdt hetzelfde probleem als met USB => programma's die proberen direct de MIDI-chip aan te spreken kunnen er niet mee overweg. Gelukkig zijn dat er heel weinig tegenwoordig.
De PCMCIA versie van een MIDI interface schijnt echter niet zo stabiel te zijn en toch ontzettend duur.
Ik weet niet waarvoor je die USB MIDI-interface wilt hebben. Maar het lijkt mij voor een Laptop of Apple. Want de beste keuze is eigenlijk nog steeds eens simpel MIDI kaartje zoals een SoundBlaster.
De MidiMan is trouwens een heel leuk kastje
Deze heb ik trouwens:
De PCMCIA versie van een MIDI interface schijnt echter niet zo stabiel te zijn en toch ontzettend duur.
Ik weet niet waarvoor je die USB MIDI-interface wilt hebben. Maar het lijkt mij voor een Laptop of Apple. Want de beste keuze is eigenlijk nog steeds eens simpel MIDI kaartje zoals een SoundBlaster.
De MidiMan is trouwens een heel leuk kastje
Deze heb ik trouwens:
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
De bedoeling is om midi te sequencen via een laptop. In eerste instantie gaat het om het uitsturen van simpele (max.16ch) GM-standaard files naar een vette KORG GM module. Voor het echte live-werk gebruik ik trouwens een YAMAHA-RM1-x, die heeft misschien zo z'n eigenaardigheden maar is wat mij betreft wél erg strak!
Bij de weg, wat bedoel jij eigenlijk met die zgn. midichip
Ik weet dat Windows gebruik maakt van software (midi-mapper) en volgens mij heeft een PC geen midichip (Had wel fijn geweest, trouwens
).
Bij de weg, wat bedoel jij eigenlijk met die zgn. midichip
Pagina: 1