asus transformer book T100 touchscreen werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 23:50
hoi

ik heb de digitizer/touchscreen vervangen van een asus transformer book T100 omdat deze gebarsten was, deze deed niks meer. Na vervanging werkt ie nog niet. Ik heb ontdekt als je heel hard op het scherm drukt , dat ie het dan een beetje doet. weet iemand hier iets van en een mogelijke oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
- De connector zit er goed in?
- Je hebt de module goed gemonteerd? Er staat dus geen druk op het glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
ja zit wel goed zover ik kan zien. nee staat geen druk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
Ik heb geen ervaring met de T100, maar wel veel ervaring met de TF300 en ME301T van Asus.

Wat hierbij vaak nodig is, is om het nieuwe touch screen te calibreren. De tablet zou dit automatisch moeten detecteren, maar dat gaat niet altijd goed. Bij bovenstaande modellen kun je het calibreren op de volgende manier forceren:
- Accu loskoppelen van tablet
- Touchscreen connector loskoppelen
- Accu aankoppelen en tablet opstarten. De tablet zal nu detecteren dat er een calibratie nodig is en calibratie starten zonder scherm
- Als de tablet volledig is opgestart tablet uitzetten
- Accu loskoppelen van tablet
- Touchscreen connector weer monteren
- Accu aankoppelen en tablet opstarten. Als het goed is zal nu weer een calibratie gestart worden en zal het nieuwe touchscreen gecalibreerd worden.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
bedankt. maar helaas geen verbetering. ik zie ook geen kalibratie o.i.d gestart worden. of is dat ontzichtbaar,
ik vraag me af hoe precies het komt , hoe de kabels van het touchscreen in de connector zitten. De witte strepen moeten niet helemaal in de connector maar een beetje ervoor zoals op de foto?

https://www.dropbox.com/s.../20160712_214118.jpg?dl=0

net ontdekt dat een klein deel van het linker gedeelte van het Tscreen werkt! even later weer niet. de kabels van de Tscreen gaan er ook erg makkelijk uit vind ik , ook als ik de witte ''klipjes'' van de 2 connectors op het mobo vast zet.

[ Voor 108% gewijzigd door siebo op 12-07-2016 21:57 ]