Toon posts:

zwart beeld na install drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,
Ik heb samen met een vriend van me een 1,2 ghz(amd) gebouwd en nu hebben we alles in lekaar gezet, win2k geinstalld, prima allemaal, alleen na de install van vid kaart drivers( abit siluro gf2mx) krijgen we na de opstart scherm van win2k ZWART beeld :( . Wij hebbben een andere vid kaart (asus v6600 deluxe) geprobeerd, daarmeehetzelfde, zodra je vid. kaart drivers install en de daarop volgende reboot doet, hop zwart beeld!. Ik word hier knettergek van en die vriend nog meer, want het is zijn aankoop :(. Verdere specs zijn:
Abit Kt7a
amd 1,2 ghz 266fsb
Gf2mx( abit siluro)
256 mb sd

Software:
via 432 final

Help aub..

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
1e ingeving :

Staat de refresh rate niet te hoog voor je mon. en slaat deze uit beveiliging af ??

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 26 juni 2001 15:30 schreef psygho het volgende:
1e ingeving :

Staat de refresh rate niet te hoog voor je mon. en slaat deze uit beveiliging af ??
idd probeer eens in safe mode te starten en het dan omlaag zetten

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 15:33 schreef happy3736 het volgende:

[..]

idd probeer eens in safe mode te starten en het dan omlaag zetten
Jah inderdaad, had ik ook. Gewoon safe mode en dan instellingen weer terugzetten naar een veiligere instelling.

Verwijderd

Jullie hebben allebei mis, dit is DUIDELIJK een irq conflict. Waarschijnlijk doet hij het wel als je alle andere kaarten eruit haalt...probeer dat eens en post dan weer ff :)

Verwijderd

oh wacht ja, inderdaad...
hij moet gewoon zijn eerste PCI slot proberen vrij te houden

Verwijderd

Je merkt dat het een irq conflict is doordat het pas optreedt als alle devices tegelijk 'gebruikt' (slechte woordkeus, maar weet ff niet beter) worden (het moment dat je naar je desktop gaat). De videokaart geeft dan dus gewoon geen beeld meer...zwart....geen wit streepje of what so ever...wordt gewoon niet aangestuurd...Wel vreemd dat je hier met Win2k last van hebt, die pleurt iha alles op irq 9, als je het niet op kan lossen met kaarten schuiven, moet je je ACPI uitzetten en zelf irq's toe gaan wijzen. suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
k tnx ik ga alles vanavond proberen.......en nee is geen refresh rate problem...want het is een versie install....monitor staat gewoon op 60hz:)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb gedaan zoals jullie voor hebben egsteld....maar nee hoor...Het vage probleem is er nog!. Het is zelfs tikkie erger geworden!. ALs nu win2k opstart zieik wel het blauwe achtergrondje waarna windows is tarting moet komen, maar totdat ik me muis niet beweeg start windows NIET op :'(. Hetzelfde geldt voor resolutie veranderen, of terukomen uit q3 (die overigens heeeeeel erug kut draait!). Ik heb zelfs clean install gedaan met via 429(voorheen de beste bijmij met dezelfde config bijna). Daarna zelfs sp2 erop gezet!..GEEEEEEn effect!.
HELP please, dit is een zenuwslopend probl.eem!

Verwijderd

Topicstarter
hellup pLZZ |:(

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 22:14 schreef pakradja007 het volgende:
hellup pLZZ |:(
Je mot andere drivers hebben, DEFINITELY.
Probeer 10.80 eens.
Pagina: 1