* Ik heb de post aangepast na de opmerkingen over de i7*
Beste Tweakers,
Ik ben mijn nieuwe game pc aan het samenstellen en zou graag gebruik maken van de kennis op dit forum. Zelf heb ik nog nooit iets aan mijn pc gedaan dus alle opmerkingen zijn welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is bedoeld om te gamen en dan vooral strategy games zoals Total War, Civilization en online gaming. Het is de bedoeling dat de pc deze games kan draaien op high/ultra settings in 1080p zonder dat deze begint te blazen en/of vastloopt bij iedere turn. Mijn huidige pc blaast echt enorm op sommige momenten en het wordt tijd voor iets anders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alle randapparatuur en HDDs vanuit het oude systeem. Het gaat echt alleen om de onderdelen in de lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De RX 480 is een placeholder voor de custom coolers die binnenkort uitkomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het nieuwe syteem moet zeer stil zijn en de games wel op Ultra kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag jullie mening horen over mijn lijstje en of dit allemaal met elkaar werkt en of er betere opties zijn. Al met al hoeft het geen extreme game setup te worden met waterkoeling, SSD en het nieuwste van het nieuwste. Als ik maar de komende jaren moeiteloos de nieuwste Total Wars en Civilizations kan spelen op hoge instellingen met een zeer stil systeem. Alvast super bedankt voor de moeite.
Beste Tweakers,
Ik ben mijn nieuwe game pc aan het samenstellen en zou graag gebruik maken van de kennis op dit forum. Zelf heb ik nog nooit iets aan mijn pc gedaan dus alle opmerkingen zijn welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is bedoeld om te gamen en dan vooral strategy games zoals Total War, Civilization en online gaming. Het is de bedoeling dat de pc deze games kan draaien op high/ultra settings in 1080p zonder dat deze begint te blazen en/of vastloopt bij iedere turn. Mijn huidige pc blaast echt enorm op sommige momenten en het wordt tijd voor iets anders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alle randapparatuur en HDDs vanuit het oude systeem. Het gaat echt alleen om de onderdelen in de lijst.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 223,95 | € 223,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 8GD5 | € 282,95 | € 282,95 |
| 1 | Nanoxia Deep Silence 2 Donker Zwart | € 82,99 | € 82,99 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,63 | € 53,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 800,47 | |
De RX 480 is een placeholder voor de custom coolers die binnenkort uitkomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het nieuwe syteem moet zeer stil zijn en de games wel op Ultra kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag jullie mening horen over mijn lijstje en of dit allemaal met elkaar werkt en of er betere opties zijn. Al met al hoeft het geen extreme game setup te worden met waterkoeling, SSD en het nieuwste van het nieuwste. Als ik maar de komende jaren moeiteloos de nieuwste Total Wars en Civilizations kan spelen op hoge instellingen met een zeer stil systeem. Alvast super bedankt voor de moeite.
[ Voor 10% gewijzigd door Dark Knight op 11-07-2016 12:13 . Reden: verandering budget & andere CPU ]