Kan tweakers PM berichten lezen? /en een bedankje!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Tot mijn verrassing heb ik dit berichtje van tweakers ontvangen. Een waarschuwing over een oplichter. Ik wou tweakers bedanken voor de waarschuwing. Ik vertrouwde de boel al niet, maar wou onder voorwaarden wel handelen. Laat maar eens zien dat je gevoel moet vertrouwen en niet in zee gaan met die figuren.

Nu mijn vraag: kan tweakers inhoudelijk mijn PM berichten lezen. Want tweakers weet wel dat ik contact heb gehad met de oplichter via PM. Ik geef mensen nog wel eens wat prive info als ik handel via V&A. Denk aan rekeningnummers, NAW en telefoonnummer.
Beste Maulwurfje,

Via DM's heb je contact gehad met 'XXX', waarschijnlijk in verband met een V&A-advertentie. Helaas hebben we het sterke vermoeden dat het hier om een oplichter gaat.

We hebben het account van 'XXX' onmiddellijk gebanned om meer schade te voorkomen. We raden je af om geld over te maken naar deze gebruiker. Mocht je al geld hebben overgemaakt naar deze gebruiker, dan raden we je aan om je te melden bij de politie en aangifte te doen. Dat kan ook via internet bij het Meldpunt Internetoplichting: mijnpolitie.nl.

Oplichting via internet moet gestopt worden. Jouw aangifte is daarom écht belangrijk. Meer informatie over het doen van aangifte kun je lezen in: [V&A] Help! Ik ben opgelicht! of op de site van Opgelet op Internet: doe aangifte.

Het spijt ons om dit slechte nieuws te moeten brengen. Mocht je nog vragen hebben dan kun je contact opnemen met de V&A-Admins via het mailadres: va@tweakers.net.

Met vriendelijke groet,

Werner
Tweakers

[ Voor 2% gewijzigd door FlipFluitketel op 28-04-2018 09:26 ]

Beste antwoord (via Maulwurfje op 10-07-2016 20:22)

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Direct Messages

Tweakers.net biedt Direct Messages (kortweg: DM) aan, een systeem waarmee geregistreerde bezoekers elkaar via de website rechtstreeks een berichtje kunnen sturen. Direct Messages zijn in basis zichtbaar voor de geadresseerde(n) in de DM-discussie.

Alle deelnemers hebben ook de mogelijkheid om nieuwe deelnemers aan de DM-discussie toe te voegen, waarmee de volledige berichtenreeks ook voor de nieuwe deelnemer zichtbaar wordt. Er kunnen maximaal 10 deelnemers aan een DM-discussie worden toegevoegd.

Berichten worden, net als de gewone forumdiscussies, ongecodeerd op onze servers opgeslagen. Bij misbruik van het DM-systeem of vermoeden van ongewenste activiteiten (bijvoorbeeld: spam, bedreiging, oplichting, enz). kan een selecte groep beheerders van Tweakers.net de betreffende DM boxen inzien.

Van https://tweakers.net/privacy/

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, alle inhoud van PM's is inzichtelijk voor Tweakers/Mods (dat staat ook ergens aangegeven als je voorwaarden accepteert oid, ik kan me herinneren dat ik het ergens heb gezien in het registratieproces)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Direct Messages

Tweakers.net biedt Direct Messages (kortweg: DM) aan, een systeem waarmee geregistreerde bezoekers elkaar via de website rechtstreeks een berichtje kunnen sturen. Direct Messages zijn in basis zichtbaar voor de geadresseerde(n) in de DM-discussie.

Alle deelnemers hebben ook de mogelijkheid om nieuwe deelnemers aan de DM-discussie toe te voegen, waarmee de volledige berichtenreeks ook voor de nieuwe deelnemer zichtbaar wordt. Er kunnen maximaal 10 deelnemers aan een DM-discussie worden toegevoegd.

Berichten worden, net als de gewone forumdiscussies, ongecodeerd op onze servers opgeslagen. Bij misbruik van het DM-systeem of vermoeden van ongewenste activiteiten (bijvoorbeeld: spam, bedreiging, oplichting, enz). kan een selecte groep beheerders van Tweakers.net de betreffende DM boxen inzien.

Van https://tweakers.net/privacy/

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 23:22

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, volgens mij kunnen ze dat. Daarom noemen ze het ook Direct Messages en geen Private Messages, want private zijn ze niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Snel reactie zeg. DM zijn dus gewoon inzichtelijk voor tweakers, duidelijk. Is iemand hier dit dan weet hoe het proces loopt die hierboven is beschreven. Wordt er automatisch iedereen bericht die contact met de oplichter heeft gehad als tweakers iemand niet vertrouwt. Of gebeurt dit handmatig.
Nogmaals enorm bedankt voor de melding dat jullie deze service aanbieding in V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Direct Messages zijn alleen te lezen voor een selecte groep van de crew, zoals Admins en een aantal anderen. De meeste moderators kunnen echter geen DMs lezen van andere users; ik kan het bijvoorbeeld niet.

Pushmessages zijn wel voor alle crew te lezen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste berichten kan je hier melden.
Staat ook boven/onder elke DM.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/HzHoQaQZEBiXArQufPXKmivP/medium.png Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/5eQvAkccet7HYo5bIwKUSdcX/medium.png

Verder kan ik alleen maar herhalen wat eerder is gezegd: enkel een zéér selecte groep mensen kan DM's inzien en dat wordt ook nog eens zeer terughoudend gedaan.

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 10-07-2016 21:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
En voor dit soort zaken hoef je ook een bericht niet te lezen. Je kan puur een query doen om te zien welke mensen een bericht van persoon A hebben gekregen :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mattie112 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:18:
En voor dit soort zaken hoef je ook een bericht niet te lezen. Je kan puur een query doen om te zien welke mensen een bericht van persoon A hebben gekregen :)
Maar dat vereist database access en dat hebben alleen de ontwikkelaars (beperkt zelfs volgens mij voor productie) en Kees.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
Tja ook geen gekke keuze idd :p

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20

koku

Tnet Devver
De door jou als voorbeeld gegeven DM wordt trouwens automatisch opgesteld bij het bannen van een V&A-oplichter. Dus in dit geval is het niet eens nodig geweest DM's te lezen, al is dat uiteraard wel mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Maulwurfje schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:25:
Snel reactie zeg. DM zijn dus gewoon inzichtelijk voor tweakers, duidelijk. Is iemand hier dit dan weet hoe het proces loopt die hierboven is beschreven. Wordt er automatisch iedereen bericht die contact met de oplichter heeft gehad als tweakers iemand niet vertrouwt. Of gebeurt dit handmatig.
Nogmaals enorm bedankt voor de melding dat jullie deze service aanbieding in V&A.
Als we de bewuste account markeren als verdacht van oplichting dan wordt automatisch naar alle contacten per DM een waarschuwing gestuurd. Dat ging vroeger handmatig en was een draak van een klus. ;)
Pagina: 1