Tot mijn verrassing heb ik dit berichtje van tweakers ontvangen. Een waarschuwing over een oplichter. Ik wou tweakers bedanken voor de waarschuwing. Ik vertrouwde de boel al niet, maar wou onder voorwaarden wel handelen. Laat maar eens zien dat je gevoel moet vertrouwen en niet in zee gaan met die figuren.
Nu mijn vraag: kan tweakers inhoudelijk mijn PM berichten lezen. Want tweakers weet wel dat ik contact heb gehad met de oplichter via PM. Ik geef mensen nog wel eens wat prive info als ik handel via V&A. Denk aan rekeningnummers, NAW en telefoonnummer.
Nu mijn vraag: kan tweakers inhoudelijk mijn PM berichten lezen. Want tweakers weet wel dat ik contact heb gehad met de oplichter via PM. Ik geef mensen nog wel eens wat prive info als ik handel via V&A. Denk aan rekeningnummers, NAW en telefoonnummer.
Beste Maulwurfje,
Via DM's heb je contact gehad met 'XXX', waarschijnlijk in verband met een V&A-advertentie. Helaas hebben we het sterke vermoeden dat het hier om een oplichter gaat.
We hebben het account van 'XXX' onmiddellijk gebanned om meer schade te voorkomen. We raden je af om geld over te maken naar deze gebruiker. Mocht je al geld hebben overgemaakt naar deze gebruiker, dan raden we je aan om je te melden bij de politie en aangifte te doen. Dat kan ook via internet bij het Meldpunt Internetoplichting: mijnpolitie.nl.
Oplichting via internet moet gestopt worden. Jouw aangifte is daarom écht belangrijk. Meer informatie over het doen van aangifte kun je lezen in: [V&A] Help! Ik ben opgelicht! of op de site van Opgelet op Internet: doe aangifte.
Het spijt ons om dit slechte nieuws te moeten brengen. Mocht je nog vragen hebben dan kun je contact opnemen met de V&A-Admins via het mailadres: va@tweakers.net.
Met vriendelijke groet,
Werner
Tweakers
[ Voor 2% gewijzigd door FlipFluitketel op 28-04-2018 09:26 ]