'Theme-color' mobile browsers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:04
Alle mobiele browsers ondersteunen tegenwoordig een vorm van 'Theme-color'; de mogelijkheid om de browser interface mee te kleuren met de site kleuren.

Google heeft dit voor alle mobiele platformen beschreven, zie https://developers.google...ization/theme-color?hl=en voor voorbeelden. Op het mobiele web wordt het veel gebruikt, daarom viel het mij op dat Tweakers nog steeds de saaie grijze balk heeft ;)

Even zoeken leverde mij slechts de volgende twee oude topics op, zonder echte call om het wel of niet te doen (vandaar het nieuwe feature request):

Theme-color voor Lollipop
Meekleurende Navbar android

Zouden jullie deze simpele wijziging willen overwegen? O-)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Geen idee of je altijd een reactie zou moeten krijgen, dus een subtiel kickje ;) :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:01
Hmmbob schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:31:
Geen idee of je altijd een reactie zou moeten krijgen, dus een subtiel kickje ;) :+)
Nee er komt niet altijd reactie :) Kicken is dus niet nodig. Overal op reageren kost veel tijd maar we lezen wel alle ideeën en suggesties en nemen die ook mee. Er zijn enorm veel custom opties voor diverse platformen en operating systems. Windows live tiles, extra iOS icons, Android kleuren thema's etc. etc. We vinden het niet heel wenselijk om allerhande vendor specific code in onze codebase te hebben. Ondertussen zijn die uitzonderingen overigens wel al eens vaker gemaakt. Ik zal ook deze dus eens voorleggen aan ons product team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het wel een leuk idee en heb er een ticket voor gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik vind het alleen maar verstorend. Zo'n mee kleurende navbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:43
kipfel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:55:
Ik vind het alleen maar verstorend. Zo'n mee kleurende navbar
Dit betreft echter niet de navbar. Het is echt puur de adresbalk van de browser. Door dit de Tweakers-rood kleur te geven die ze ook gebruiken voor de nav-bar, wordt de pagina wat meer één met de browser wat juist rustiger zal ogen aangezien het een geheel wordt. Volgens mij is het ook niet dynamisch, de kleur blijft vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2015/06/chrome-theme-color.jpg

Geloof het of niet, ik miste dit ook al.

[ Voor 11% gewijzigd door Luca op 13-08-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Persoonlijk vind ik het niet zoveel meerwaarde hebben en alleen maar vervelend als die adresbalk niet wit is.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Danny.G schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:27:
[...]

Dit betreft echter niet de navbar. Het is echt puur de adresbalk van de browser. Door dit de Tweakers-rood kleur te geven die ze ook gebruiken voor de nav-bar, wordt de pagina wat meer één met de browser wat juist rustiger zal ogen aangezien het een geheel wordt. Volgens mij is het ook niet dynamisch, de kleur blijft vast.

[afbeelding]

Geloof het of niet, ik miste dit ook al.
Dat bedoelde ik met navbar. De adresbalk hoort niet bij de site, maar bij mijn browser. En mijn browser is niet rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik mistte dit inderdaad ook al. Vrijwel alle sites die ik regel mobiel bezoek hebben deze functie geïmplementeerd, valt me altijd een beetje tegen als juist een techsite als tweakers dan "achterloopt". :P
kipfel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:17:
[...]

Dat bedoelde ik met navbar. De adresbalk hoort niet bij de site, maar bij mijn browser. En mijn browser is niet rood.
Dan gebruik je toch een browser die dit niet ondersteunt, of waar je het uit kan zetten in de settings? Het is een feature van jouw browser dat 'ie rood kan worden. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik vind het juist rustiger ogen, en zeker omdat Tweakers een egale kleur topbar heeft wordt het één geheel - ervanuitgaande dat het "tweakers-rood" zal worden ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben zelf geen voorstander van het implementeren van browser-specifieke functionaliteit. Deze feature doet me denken aan de mogelijkheid om scrollbars in IE te kleuren vroeger, wat soms echt verschrikkelijk lelijk was. Imo hoort een website geen invloed te hebben op de browser-gui om de site heen... Dat sommige browsers die mogelijkheid wel bieden is in mijn ogen een fout van de browsermaker.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Paar iteraties verder & discussie hierboven: assuming dat het niet gaat gebeuren, of....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er is een ticket aangemaakt, of en wanneer die ingepland wordt is aan de product owner. :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakken browsers niet gewoon de hoofdkleur van de favicon? Lightning doet dat in ieder geval well:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/whIKcCb.png

En Min ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NG7osYR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn Chrome en ingebouwde Android browser niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben de rode kleur even uitgeprobeerd en vinden het niet echt een verbeteringen ten opzichte van de standaard kleur van de browser. Onze gebruikers zijn een smalle rode navigatieheader gewend. A als we de achtergrond van de locatiebar laten meekleuren in rood krijgt dat vlak hele andere proporties. Het gebruik van andere kleuren uit onze huisstijl, zoals zwart, heeft ook geen meerwaarde. We hebben het ticket daarom gesloten met een won't fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Roger that, thanks!

Pagina: 1