Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Timed outs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Erikcool
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:26
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen glasvezel. Omdat mijn router naar de meterkast moest, heb ik powerlines aangeschaft bij de KPN monteur (Devolo DVS 650). Mijn router is een experiabox v8.

Tijdens het gamen krijg ik regelmatig de melding dat mijn internetverbinding is verbroken. Dit hersteld zich in een paar seconden.

Weten jullie hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Erik Schreuders

Beste antwoord (via Erikcool op 10-07-2016 20:37)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan twee dingen doen:

Accepteren. Powerline is ok voor beetje browsen, daar merk je een paar time-outs niet (echt).

of

Kabel trekken, dat is nog altijd het stabielst.

Meer smaken zijn er niet.

Overigens is die experia V8 ook een brak ding, dus ik zou sowieso FF een losse kabel leggen om iig uit te sluiten dat je verbinding naar het internet an sich wel stabiel is.

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 10-07-2016 18:00 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CAT5/6 kabel trekken van de meterkast naar je PC en die Powerlines wegdoen. Powerline is geen betrouwbare manier om te internetten.

Acties:
  • Beste antwoord

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan twee dingen doen:

Accepteren. Powerline is ok voor beetje browsen, daar merk je een paar time-outs niet (echt).

of

Kabel trekken, dat is nog altijd het stabielst.

Meer smaken zijn er niet.

Overigens is die experia V8 ook een brak ding, dus ik zou sowieso FF een losse kabel leggen om iig uit te sluiten dat je verbinding naar het internet an sich wel stabiel is.

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 10-07-2016 18:00 ]

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Of MoCa gebruiken? Powerline is inderdaad niet voor gamen geschikt

UTP aanleggen blijft de beste oplossing, als kabel leggen geen optie is,
is de volgorde van betrouwbare oplossingen MoCa - Wifi - Powerline.

• Erikcool
Beste Tweakers,

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal een monteur inschakelen voor een UTP kabel!

Nog een fijne avond!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Koop eerst eens een kant en klare netwerkkabel die lang genoeg is om van je experiabox naar je pc te gaan, dan kun je kijken of dit het oplost.

De kosten van zo'n kabel zijn niet zo hoog, en als het het probleem niet oplost, is misschien die experiabox wel gewoon brak (zoals hierboven al gezegd).

Als het het wel oplost, heb je in elk geval zekerheid.

Dit door een monteur laten doen, kan best wel eens duur zijn trouwens, als je de kabel hebt, kun je die natuurlijk (als de route het toelaat) gewoon door kabelgootjes naar je computer brengen.

Ken je anders niemand die je eventueel wil helpen om de utp kabel naar je pc te krijgen?

• Erikcool
Ik zal het even controleren Nick! Bedankt voor je inbreng. Mijn buurman is een monteur die het voor mij kan doen!
Pagina: 1