Bluetooh module niet te zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Topicstarter
Misschien kan iemand mij even hiermee helpen.

Voor mijn auto heb ik een Bluetooth module gezocht. Deze moet je eerst aansluiten op de 12v en dan aan de AUX ingang van de radio.
Eerste module die ik kreeg heb ik aangesloten op de geschakeld 12v van de auto, toen aan de radio. BT op mn telefoon aangezet en gekoppeld.
Kon toen muziek streamen zonder probleem. Alles uitgezet en toen ik volgende dag auto instapte kon ik de BT signaal niet meer zien.

Eerste reactie, module stuk, dus contact genomen met verkoper en een andere ontvangen (vanuit China).

Deze aangesloten, maar weer niets te vinden. Tweede telefoon erbij gepakt en weer geen geen signaal te vinden.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat deze ook stuk is, maar voor ik verder stappen onderneem wil ik even wat uitzoeken.
Heb daarom de krimpkous om de module weggehaald en toen kwam volgende printplaat en chip naar boven:

Afbeeldingslocatie: https://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/foto%201_zpsb64enu2r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/foto%202_zpsofs7aqcb.jpg

Nou wil ik even testen of ik buiten de auto deze aan de praat kan krijgen. Probleem is dat ik geen 12V voeding heb.

Heb wel een PC voeding liggen. Vraag me nu af, kan ik deze gebruiken zonder dat module helemaal naar zn moer gaat?
En verder, kan ik nog iets anders doen om te controleren of deze module nog goed is?

[ Voor 33% gewijzigd door seninha op 13-07-2016 14:10 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 20:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zolang je 12v gelijkspanning hebt, zou het moeten werken.

Waarom ben je trouwens niet voor zo'n simpel blietooth-aux kastje van Action gegaan, die kosten 6 euro en kunnen hetzelfde.

(Ik beken dat ik ook de tweak-weg bewandeld heb en ook zulke receivers uit China heb gehaald ;) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Hoe bedoel je met aux kasje van Action?

Ken ze niet. Wist niet eens dat ze dat hadden.

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 10-07-2016 16:55 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Even een update. Heb de module dat ik in huis had 12V op gezet en...niets...dood dus.

Ben daarom even langs de Action gelopen, en toen kwam ik de Bluetooth aux unit voor 7.99 tegen. Natuulijk meegenomen en gelijk getest, werkt perfect.

Maar, we gaan deze natuurlijk inbouwen en niet zoals die bedoeld is via een mini-jack maar rechtstreeks op de aux ingang van de radio.

Enige wat ik nog moet achterhalen is wat ik nou het beste kan doen wat spanning betreft
Unit heeft een 3.7 accu, en deze wordt opgeladen via een mini usb stekker .

Aangezien ik de unit rechtstreeks op geschakeld 12V van de auto wil aansluiten, lijkt me verstandig om de accu weg te halen.

alleen nog een 12V naar 3.7 DC converter vinden die binnen een paar dagen in huis kan hebben.
heb er een gevonden maar die duurt minimaal 10dgn en dan ben ik al op vakantie

Dit is de unit:

Afbeeldingslocatie: https://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/foto%203_zpszc5vwiw3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/foto4_zpsow36y2xw.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door seninha op 13-07-2016 14:13 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Als het goed is kan je dat action ding, ook voeden vanaf de mini usb, zonder accu. Dan kan je een simpel 12v usb sigaret adaptertje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja, heb het getest en kan ook zonder accu, met mini usb aangeloten, werken.
Heb nu een adapter gehaald, dus morgen ga ik even aan de slag.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Ligt het aan mij of werkt geen één van je geplaatste foto's? Wil je ze nog even een keer posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 23:15
Ligt niet aan jou. Ik zie ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Fotos moeten het nu doen.

Ben uiteindelijk voor die Action unit gegaan. En heb nu de Audio kabel rechtstreeks aan de unit gesoldeerd. En daarna de spannig via een USB 12V aansluiting gebruikt, en alles doet het.

Bij elkaar nog geen 12 euro uitgegeven...

Jammer genoeg had ik aan de 12V car adapater een kabel gesoldeerd maar had niet gezien dat ik een kortsluiting had, nu heb ik even geen geschakeld 12V meer in de auto. (meet geen spanning meer op de kabel). Nu zoeken naar de juiste zekering.

Afbeeldingslocatie: https://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/action_zpsspnhssmi.jpg

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1