Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router met repeater mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• janvandijk96
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 21:39
Ha tweakers, ik zit met een vraag waar jullie me vast mee kunnen helpen.

De situatie is als volgt: Ik woon in een studentenhuis, waar op prima wireless internet is, maar geen draadje naar mijn kamer. Ik heb op mijn kamer het volgende:
  • Een NAS (gigabit)
  • Een Raspberry Pi voor domotica doeleinden
  • Een tablet aan de muur voor domotica doeleinden
  • Een PC (gigabit)
  • Een Chromecast
  • Een Laptop (die ik eigenlijk alleen op school gebruik)
Vooral de NAS en PC presteren niet zo goed via de Wifi, en de stabiliteit van het netwerk laat soms ook de wensen over voor de interne verbindingen tussen de NAS en Chromecast, en Raspberry Pi en Domotica tablet.

Ik denk dat de goede oplossing hiervoor een router op mijn kamer plaatsen is, maar aangezien ik geen kabel kan leggen moet de router ook de wifi kunnen repeaten. Dat dit dan maar een enkele wireless verbinding is maakt denk ik niet zo veel uit aangezien ik als enige er gebruik van zal maken, en de snelheid en stabiliteit intern is voor mij belangrijker.

Ik heb zelf al gezocht naar routers en kwam uit bij de Mi routers, maar weet niet of dit de beste optie is. Omdat ik over een jaar ongeveer weg ga zou ik graag een router hebben die ik daarna ook nog goed kan gebruiken. En mijn budget is ook niet heel groot.. :P

Beste antwoord (via janvandijk96 op 23-07-2016 20:17)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Als je achter je pi een gigabit switch zet is dat geen probleem. Film streaming gaat dan van je Nas via de switch naar je PC. De pi gebruik je als verbinding naar het internet. Je chronecast zit dan nog wel op de bestaande WiFi. Om dat op te lossen kun je een Ethernet adapter +lader voor je chronecast kopen, dan loopt die ook rechtstreeks naar je nas

Alle reacties

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Repeaters zijn een hel, wat je misschien kan proberen is powerline adapters gebruiken maar het is altijd maar de vraag hoe goed dit werkt (als het überhaupt werkt)

ja, daag.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Het klinkt alsof je eerder iets hebt aan een wireless client (Waar je op z'n beurt dan weer aan AP aan kan hangen) dat is altijd beter dan een repeater (gezien een repeater je throughput halveert)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• janvandijk96
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 21:39
Powerline heb ik al wel eens geprobeert, maar die werkten niet echt goed.. Ik denk dat het komt omdat ze op andere groepen zitten (of is dit normaal geen probleem?). Wireless client is inderdaad een goed idee! Misschien dat ik hier de Raspberry Pi voor kan gebruiken? Alhouwel de 100mbit poort het misschien zwaar krijgt als ik een film kijk over het netwerk en ook nog van het internet gebruik wil maken..? Heb ook nog een tweede Raspberry Pi liggen die ik dan wellicht daar voor kan gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Als je achter je pi een gigabit switch zet is dat geen probleem. Film streaming gaat dan van je Nas via de switch naar je PC. De pi gebruik je als verbinding naar het internet. Je chronecast zit dan nog wel op de bestaande WiFi. Om dat op te lossen kun je een Ethernet adapter +lader voor je chronecast kopen, dan loopt die ook rechtstreeks naar je nas

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Tplink wa801nd kun je gebruiken als client, Doe ik hier ook,

Vervolgens kun je een router of switch gebruiken om de boel te voorzien van internet / netwerk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1