Front USB en MIC + geluidsingang werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Floris1991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-10-2024
Hooi,

Vorige week heb ik mijn eerste pc gebouwd. Hij draait lekker maar helaas werken de front USB porten en de mic/geluids uitgang niet. Wel zijn ze aangesloten en zit er 'stroom' op de USB porten (usb ventilator begon te draaien wanneer ik deze erin stak)

Ik heb een Shark Zone c10 icm een H110M ITX moederbord.

Hebben jullie enig idee? Een usb driver kan ik namelijk niet vinden....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staan ze wel aan in je UEFI?

• Floris1991
EUFI? Kan je mij uitleggen wat dat is? Zoals ik al aangaf: dit is mijn eerste pc, dus veel weet ik nog niet en google hielp mij ook niet.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:38
Alle kabeltjes aangesloten op de juiste plekken? Indien USB3 heb je toch een dikke kans dat je toch drivers nodig hebt, zou je even moeten kijken op de site van je mobo fabrikant.

En wat UEFI is valt gewoon te googlen hoor ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Floris1991 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:10:
EUFI? Kan je mij uitleggen wat dat is? Zoals ik al aangaf: dit is mijn eerste pc, dus veel weet ik nog niet en google hielp mij ook niet.
Niet EUFI, UEFI ;) Wat vroeger de bios was, daarin kun je alles instellen voor je moederbord, en daar kunnen dus ook het aanzetten van de USBpoorten.

• Floris1991
Website van ASrock geeft geen usb drivers, in de BIOS (of UEFI) kan ik helaas geen usb instellingen vinden

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je moet daar ook de INFdriver voor hebben, want de USBpoorten op dit bord zitten in je chipset.
USB instellingen staan in je UEFI, dat kan niet anders.

• Floris1991
Heb de INFdriver geinstalleerd en nu werkt de mic en geluidsuitgang. Ook de usb ontvangt nu iets alleen blijft hij het 'apparaat aangesloten' geluidje 100x achter elkaar horen (als hij heel snel uit en aan gaat). Iemand enig idee?
Pagina: 1