Toon posts:

Welke geluidsboxen??!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef binnekort een feest voor ongeveer 100 man, maar ik heb geen flauw idee wat voor boxen ik moet kopen, ik heb een laptop en een hercules mixer, ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen welke boxen ik het best kan halen. Voor niet te veel geld, ik heb geen flauw idee hoeveel een goede box ongeveer kost, maar ik het duurste van het duurste, maar wel gewoon een goede set boxen, met lekker goed geluid, die ik ook voor kleine feestjes kan gebruiken.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Ik zou lekker een paar pa speakers huren en dan op je gemak op zoek gaan naar goede speakers voor een home cinema. Beiden doeleinden hebben andere eisen waarbij je altijd concessies moet doen als je 1 systeem voor beiden wil hebben.

Het zou zonde zijn als je je zuiver klinkende zuilen opblaast omdat een grapjas vond dat het volume wel even op standje 11 mocht.

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 10-07-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met LA-384, voor een feest gaat een goedkoop stel speakers niet veel indruk maken. Een PA-set huren hoeft niet per sé veel te kosten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil de speakers ook vaker gebruiken, dus dan is huren geen optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik zou er gewoon geen home cinema speakers voor gebruiken. Voor kleine feestjes gebruikte ik zelf een paar oude pc speakers die het ook goed deden (creative gigaworks t3). Grotere feestjes of in de buitenlucht heb je meer vermogen nodig. Kwaliteit is dan ondergeschikt. Dus wil je speakers specifiek voor feestjes? Dan kies je een paar pa speakers die binnen budget zitten. Bax-shop heeft redelijk wat keuze. Ik denk dat actieve speakers het meest praktisch zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door LA-384 op 10-07-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft u bijvoorbeeld een voorbeeld welke pa speakers ik het best kan kopen, zeg onder de 400/500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik kan je er niet in adviseren, want ben er niet in thuis. Ik zie ook dat je nieuw bent hier. Het is hier op tweakers ook de bedoeling dat je zelf wat opzoekt en uitzoekt. Als je vervolgens twijfelt tussen een paar modellen of je vraagt je af of een speaker met bepaalde specs wel voldoet voor jouw doeleinden, dan kun je daar nog advies over vragen.

"Ik zoek speakers, wat moet ik hebben" is in dat opzicht dus niet de bedoeling helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Met 4 a 500 euro ga je geen goede nieuwe PA set kopen. 2e hands zou je nog kunnen proberen.

Op bijv. Bax Shop kun je wel wat setjes samenstellen. Een volledige set speakers dus 2x sub, 2X top, tussenpaal en kabel zit al snel op minimaal 800 a 1.000 euro.

Wat is je maximale budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:57:
Heeft u bijvoorbeeld een voorbeeld welke pa speakers ik het best kan kopen, zeg onder de 400/500 euro?
DAP Clubmate

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=13

http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=8

Statieven zijn een fijne extra, brengt het geluid beter in balans, ook achteraan het feestje.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezien de magere inzet in de openingspost, zou dit topic best op slot mogen; er wordt toch ook eigen inzet verwacht. Maar aangezien er toch enkele mensen de moeite hebben genomen om je vooruit te helpen, blijft het topic voor dit moment nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 10:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ouwe Crown amp (die 1201 is goed zat):
http://link.marktplaats.nl/m1063566404

Setje Peavey knallers eraan:
http://link.marktplaats.nl/m1069001024

Vlammen maar ;) Weegt wel wat, maar is amper stuk te krijgen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1