Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vast antennes vervangen door bedrade antennes

Pagina: 1
Acties:

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Een vraagje, die mogelijk heel simpel is te beantwoorden met een simpele Ja of Nee, maar ik weet zelf het antwoord (nog) niet.

Ik beschik over een TPlink Archer C7v1 router. goed ding, maar gezien de plek waar die hangt niet altijd het beste signaal. Hij hangt namelijk in de meterkast tezamen met alle elektra, meters, NAS, switches, modem, domotica en essent antenne voor de eThermostaat (ICY)
Nu bedacht ik mij, wat als ik de antennes van de router naar buiten de meterkast kan verplaatsen (ik heb een dun plaatje hout boven de deur waar ik eenvoudig antennes zou kunnen plaatsen.

M.a.w: is het mogelijk om de antennes van de router te verwijderen en te vervangen met antennes met een draad, dus draad aansluiten op de router connectors en de antennes een halve meter (of 1 meter) verderop?

En hebben jullie ook advies welke draad/antennes ik zou kunnen gebruiken?

Bedankt voor jullie advies :)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
google: 'externe antenne tp link' geeft je genoeg, maar:

De meeste goedkopere zijn eigenlijk om de antenne van een wifikaartje in een pc op een betere plek dan achter de pc te krijgen. Als je het goed wilt doen moet je eigenlijk drie antennes halen, kan natuurlijk maar met een paar iets langere utp kabels kan je je router even op de plek hangen waar je je antennes neer wilt hangen. Als dat werkt kan je altijd nog beslissen om het met externe antennes te proberen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat de C7 naast 3 externe antennes, ook nog 3 interne antennes heeft.

Verwijderd

Maar om je vraag te beantwoorden. Ja, het is mogelijk.

http://www.allekabels.nl/...-xNc46k1wOz_roaAihy8P8HAQ

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26
Volgens mij gebruikt TP-Link RP-SMA, maar daar zijn ook wel verlengkabeltjes voor te vinden.

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
TommyboyNL schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:46:
Hou er ook rekening mee dat de C7 naast 3 externe antennes, ook nog 3 interne antennes heeft.
Is intern en extern het verschil tussen de 2.4 en de 5 band?
M.a.w. als ik de externe buiten de meterkast plaats is dan alleen 1 van beide 'verberterd' ?

Verwijderd

De externe antenne's zijn voor de 5Ghz en de interne voor de 2.4Ghz ;)

Dus yip, je verbeterd alléén de 5Ghz.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2016 12:31 ]

Pagina: 1