Vloerverwarming meerprijs "Naregelen" Luxe of Noodzaak?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Binnenkort wordt er op een vloeroppervlakte van 77m2 een vloerverwarming geplaatst.

Nu hebben wij geheel op eigen initiatief van de Installateur een meerwerktoptie gekregen om de Vloerverwarming na te regelen. (Hoeven alleen een checkbox aan te vinken of we het wel/niet willen hebben.)

Hierdoor krijgen we d.m.v. een drietal digitale thermostaten de mogelijkheid de afzonderlijke lussen te regelen.

Kosten €1005 incl BTW inclusief thermostaten en eventueel extra PVC leidingwerk.

Is dit puur luxe/comfort of ook echt noodzaak bij een oppervlak van deze omvang? Gaat het energie besparen?
Betreft een EPC2015 woning dus qua isolatie zit dat wel in orde. Ik ben verder in zijn geheel onbekend met Vloerverwarming. In een EPC2006 woning stookten we haast nooit; zelf niet als het vroor dat het kraakte :P

20*350ZO45°

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zijn dat de kosten incl de vloerverwarming verdeler?

Heeft die installateur nog nooit gehoord van Dynacon?
Ff in de juiste stand draaien en klaar. :+

En als jij ergens anders in de toekomst een kraan, op bijvoorbeeld een radiator open of dicht draait, moet hij de boel weer komen bijregelen?
Ik heb in mijn huis een l/w warmtepomp, met overal vloerverwarming wat altijd open staat (dus debiet blijft hetzelfde).
Helaas het Dynacon principe te laat ontdekt en heb nu overal Oventrop LTV verdelers (uit duitsland)

[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-07-2016 08:06 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op zondag 10 juli 2016 @ 07:46:
En als jij ergens anders in de toekomst een kraan, op bijvoorbeeld een radiator open of dicht draait, moet hij de boel weer komen bijregelen?
Volgens mij gaat het niet om het inregelen van de vloerverwarming zelf; maar dat we kunnen kiezen:

-Keuken op 19ºC
-Eetkamer op 21ºC
-Woonkamer op 17ºC

We krijgen dus sowieso een goed werkend opgeleverde vloerverwarming; maar kunnen dus voor deze optie 3 digitale thermostaten kiezen; die de lussen afzonderlijk in temperatuur in kan stellen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
En dat zijn afgesloten ruimtes op dezelfde verdieping?

Zo nee, zie ik het nut niet (je hebt het nu over een zoneregeling met aparte thermostaten, begrijp ik nu)
Vergeet niet dat vloerverwarming erg traag is en dus slecht regelbaar is met thermostaten.

Je kan beter regelen op flow. Minder flow is minder temperatuur. En dat kan met dynacon mooi, want daarmee is de flow altijd constant ongeacht andere afnemers.

Wat voor warmte opwekker heb je? Gasketel of warmtepomp (of nog meer keuze's)?

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-07-2016 08:19 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Zoals Auijtdehaag al zegt, indien de vloerverwarming in 1 open ruimte is, heeft het geen nut.
Naregelen is mooi als je bijvoorbeeld vloerverwarming hebt in 3 kamers met 1 verdeler.
Dan kan je elke kamer de vloerverwarming regelen. Let wel op, dit werkt als een thermische radiatorkraan.
De thermostaten kan je een max temperatuur instellen.

Zolang je warmteopwekker uit is door bv kamerthermostaat, dan zullen deze thermostaten geen warmtevraag naar de warmteopwekker geven (9 van de 10 keer).

Mooi voor bijvoorbeeld slaapkamers, maar voor de beneden verdieping met 'open toegang' (lees, niet afsluitbaar dmv deuren) heeft het geen toegevoegde waarde, behalve voor de installateur ;)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huttenkloas
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-09 08:27
Interessante kwestie, ik heb ook met meerdere installateurs gesproken en 1 hiervan werkte ook het liefst met het flow principe. Wat heeft trouwens jullie voorkeur een verdeler met of zonder pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Zonder pomp scheelt elektra. Maar dan moet je zeker weten dat de aanvoer temperatuur nooit hoger dan 40 graden kan. Door het missen van de pomp kan je namelijk niet terugmengen naar een lagere temperatuur. Tevens moet je installatie juist gedimensioneerd zijn icm de pomp uit bv warmtepomp.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Pagina: 1