RX 480 of GTX 1060 kopen

Pagina: 1
Acties:

• dzyleung
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-01 15:56
Hallo allemaal. Ik was van plan om een rx480 te halen maar nu is de gtx1060 in aantocht en nu twijfel ik tussen deze twee GPU's. Welke zouden jullie mij adviseren om te halen? Want de performance van de gtx1060 wordt waarschijnlijk beter dan die van de rx480. Voor mij is vooral futureproofing het meest belangrijk. Ik ben niet van plan om binnen 2 jaar aan SLI of Crossfire te beginnen.

Alvast bedankt!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
Er zijn nog geen benchmarks van de 1060 bekend, deze vraag kan dus behalve speculatie niet beantwoord worden. Wacht gewoon tot de 1060 echt uit is en kijk dan naar de reviews, simple as that.

🇺🇦

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 17:27
Wat Nycrea zegt. Op 19 juli weten we meer. Overigens zou ik niet verwachten de 1060 kaart snel in huis te hebben tenzij je vlug bent met bestellen en geluk hebt op de 19e.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik wou dat ik kon helpen maar helaas heb zowel hetzelfde luxe probleem als hetzelfde antwoordt als Mmore en Nycrea.

Zonder reviews, benchmarks en natuurlijk de kaart beschikbaar in de winkel valt er nog weinig te zeggen over de GTX 1060. Als de GTX 1060 echt beter is dan de RX 480, en daar lijkt het wel op, maar niet te verkrijgen. Dan heb je daar nog niets aan.

Nvidia heeft op dit moment, met in ieder geval de 1080 en 1070 een gigantisch probleem. Er is te weinig product voor te veel afnemers.

En we weten nog niet of de 1060 lijn daar geen last van heeft.

Dus even wachten tot na de 19de. En vooral op de reviews! Uitgebreide reviews!

Hell ik zit in dezelfde boot als jou.

There is no place like ::1

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zit ook met deze vraag. Enige wat we kunnen doen is afwachten wat de exacte prestaties en prijzen worden en waar de verschillende fabrikanten mee aankomen qua custom kaarten. Nog even geduld dus.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 07:32
Om dan nog maar over de prijzen te zwijgen. Ik hoop toch zo dat hij onder de 300 euro blijft zodat hij betaalbaar blijft. Maar het zou me niet verbazen dat hij hoger is ivm de grote vraag.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 10:50
Ik zou als het kan wachten op de custom (MSI gaming o.i.d.) edities van beide videokaarten, evenals hun reviews, tot ze een beetje op voorraad zijn en de prijs enigszins in de buurt van de adviesprijs komen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Als het gerucht klopt dat Nvidia GP104 GPU's gebruikt met de helft uitgeschakeld (dezelfde GPU als de GTX 1080 en GTX 1070), dan denk ik dat de GTX 1060 een gelijkaardig probleem met levertermijnen zal hebben. Verwacht die dus niet snel vast te hebben.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Als we nu puur van de gelekte benchmarks uitgaan. Krijgen je een 10% meer performance voor een 25% meer dollar(uitgaand van de advies prijs). Tevens zal binnenkort de rx 480 met custom koelers. Wat de performance ineens ook flink kan verbeteren. Al met al gewoon even wachten. Tot de custom koelers en meer info over de 1060.

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 22:15
Ik zit ook met smacht op de reviews van de 1060 te wachten. En ze liggen al klaar, reken daar maar op, maar die mogen ze helaas pas de 19e publiceren.
Ook hier twijfel tussen de 480 en de 1060, of eventueel een (al dan niet 2e hands) Gtx 970 als die voor een leuke prijs te krijgen is.
We moeten nog een paar dagen geduld hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Eric70 op 12-07-2016 19:18 ]

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 22:15
Dat ziet er leuk uit, maar is natuurlijk wel info die alleen van nVidia komt. Kijken of de echte reviews dit beeld gaan bevestigen.
En wat ik jammer vindt is is dat er in deze 'reviewers guide' geen directe vergelijking wordt gemaakt met de 970, waar de 1060 i.m.h.o. eerder een opvolger van is dan van de 960 als je kijkt naar de prijsstelling. Ik ga er van uit dat een beetje serieuze review dit wel zal doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Eric70 op 13-07-2016 10:08 ]

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-01 21:21
Er zijn nog veel onduidelijkheden:

Wanneer komt de 1060?
Hoe presteert hij?
Moet je dan de 3GB of de 6GB?
Komen er direct aftermarket coolers vrij?
Hoe goed is hij beschikbaar?
Wat worden de prijzen van iedere variant en de aftermarket coolers?
Wanneer komen de aftermarket coolers voor de RX 480?

Mocht je antwoorden krijgen op deze vragen, dan kan je ze af gaan tikken. Als je het een beetje rond krijgt, kun je een oordeel vellen.

Ik denk niet dat de performance heel veel zal gaan verschillen, en dan gaat het echt neerkomen op wat jij wil. Welke vind je mooier, welke zou je liever willen hebben.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Om het erger te maken als de verschillende fabrikanten uitkomen met hun koelers en speciale modellen. Dan barst het pas uit, dan heb je de "standaard" modellen maar ook de speciale met beter koeling voor beter OC's.

Speciaal voorgeselecteerde chips die gegarandeerd klokken op een bepaalde snelheid.

En dan wordt het een feest op het forum met "Hoever heb jij je GTX 1060 gekregen."

En hetzelfde gaat gebeuren met de RX 480.

En ja, beschikbaarheid is natuurlijk de grote vraag. Als de GTX 1060 net zo beschikbaar is als de 1070 en de 1080...dan wordt je daar niet blij van.

There is no place like ::1

Pagina: 1