Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 laptop als een media (plex??) server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 18:14
Mijn vraag

Voor vakantie overmorgen wil ik iets maken dat ik kinderseries van mijn windows10 laptop (.mkv .avi etc.) kan streamen zodat deze te bekijken zijn op een telefoon \ tablet . Mijn dochter heeft een Iphone6s en mijn andere dochter een Windows10\Android tablet en mijn vrouw en ik Android telefoon

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb een 2,5" 1tb usb3 externe disk waar ik kinder series op heb geplaatst. In eerste instantie wilde ik deze via een OTG adapter op de Windows10\Android tablet aansluiten en dan onder Windows10 met Pot of VLC player afspelen. Dat idee vind ik nogal fragiel met kinderen en het is zonde als er wat met deze tablet iets gebeurd. Gisteren borrelde het idee op om vanuit mijn subnotebook (XPS13 / I7) te streamen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben begonnen mijn laptop als hotspot in te richten via onderstaande opdrachten in een CMD venster in te voeren:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=XPS13 key=geheim
netsh wlan start hostednetwork

Dat lukte niet, wat na zoeken bleek dat mijn INTEL WiFikaartje geen hosted network support heeft. uiteindelijk opgelost door een simpele WiFi USB stick die ik nog had liggen die deze support wel heeft.

De Android devices kregen wel een verbinding maar uiteraard geen IP-adres. Ik probeerde dit op te lossen door DHCPserver (http://www.dhcpserver.de. Ik kreeg het niet werkend dat de clients een IP adres krijgen

Toch maar besloten om een topic te starten. Ik hoop dat ik het goede forum heb gekozen omdat het voornamelijk een netwerk iets is. Of misschien is er een complete andere oplossing. Bijv PLEX server. of iets met VLC. Misschien is er een kant en klaar product..

Wie heeft er een idee?

Alle reacties

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
pandit schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:17:
Mijn vraag

*knip*

Wie heeft er een idee?
Voor de Iphone zou je Air Video HD kunnen gebruiken http://www.inmethod.com/i...9B052E377F446546A0B49B8F9

Voor android zou je BSplayer (free) kunnen gebruiken hiermee kun je de gedeelde mappen van je pc benaderen en meteen afspelen.

Wat ik zelf zou doen met de Android toestellen, gewoon mkvs die je die dag wil gaan bekijken op de telefoon/tablet zelf zetten. Geen gezeur met haperende wifi verbinding op vakantie. (Via USB kabel op je toestel zetten) Afspelen met VLC of BSplayer enz...

Apple: je kan met Air video ook bestanden encoderen en downloaden naar je toestel.
Ik weet niet of dit ook bedraad kan maar het kan iig wel via WIFI.

Wat je zou kunnen doen om WIFI netwerkje te maken.
Pak je snelste Android toestel zet de WIFI hotspot aan en verbind je laptop en overige toestellen hierop en je hebt een netwerkje (wel een wachtwoord instellen en als TIP mobiele gegevens uitzetten (je laptop kan zich gaan updaten).

PS het zou ook kunnen zijn dat je je Firewall uit moet zetten op je laptop het "kan" voorkomen dat het niet werkt door je Firewall.

Ik hoop dat ik duidelijk ben (ik heb net een drankje op :+ )

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 18:14
Helder verhaal. Ik ben ook half slaperig, zal het morgen bestuderen