XFX 850watt semi modular kapot. vervanging gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Buiten Westen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-02 15:05
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Het liefst een 850 watt voeding, maar als minder aan te raden is, sta ik er voor open

Wat is je budget?
Als het kan onder de 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Geen voorkeuren voor merken, weinig kennis van/i]

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Asus Rampage IV Extreme socket 2011 moederbord
- Intel Core i7 3820 quad core
- Corsair closed circuit watercooler
- EVGA Nvidia Geforce GTX680
- 32gb (8x4gb) Corsair Vengeance 1800 MHz DDR3 werkgeheugen
-XFX 850W semi modulaire voeding.
- 256gb Samsung 840 SSD
-1000gb Western digital caviar green HDD
- Benq XL2420T 3d hd scherm
- HP 22 inch hd tweede scherm
- Razer Mamba 4g muis
-Logitech g19 toetsenbord
-Razer Tiamat 7.1 surround headset
-Razer Vespula muismat

De voeding die in dat lijstje staat, de xfx 850 semi modular, reageert nergens meer op. Ik kreeg een blauw scherm in windows en hij zei dat ie het geheugen aan het dumpen was naar de harde schijf. teller naar 100% en toen een reboot. Daar bleef die een paar keer hangen en dus zette ik de pc uit. Toen ik m weer aan wilde zetten, totaal geen respons. Aan de achterkant van mijn pc zit nog een knop die het moederbord aan kan zetten, maar die doet het ook niet. De voeding lijkt dood. Ik moet het nog wel testen met de paperclip methode (nog nooit gedaan, maar wel net wat over gelezen).

Maar ik ben nu kapot van werken en moet morgen ook bij tijds op om te werken, als ik thuis kom zou ik graag wat tips van jullie willen lezen voor wat betreft de voeding/vervanging. Ik hoop echt dat het de voeding is en niets meer.

bij voorbaat dank

Verwijderd

Draai eens memtest86. Misschien een geheugenmodule defect.

Als het de voeding is het volgende. Het systeem zal hooguit 350 - 400w verbruiken. Een 550w is daarom genoeg. pricewatch: Corsair RM550x Volledig modulair, semi-passief, extreem stabiel, zeer goede prijs/kwaliteit en 10 jaar garantie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 23:37 ]

• Buiten Westen
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:34:
Draai eens memtest86. Misschien een geheugenmodule defect.

Als het de voeding is het volgende. Het systeem zal hooguit 350 - 400w verbruiken. Een 550w is daarom genoeg. pricewatch: Corsair RM550x Volledig modulair, semi-passief, extreem stabiel, zeer goede prijs/kwaliteit en 10 jaar garantie.
Bedankt voor de tip. Ik heb de paperclip test gedaan en de voeding doet het. De fan van de voeding draaide en wat led lampjes (sier verlichting) draaiden. Ik had verder alles ontkoppeld van het moederbord. Ik moet zo weer naar mijn werk en later ga ik verder kijken wat ik kan doen/testen. Tips zijn welkom, het ligt iig niet aan de voeding. Ik hoop niet dat het aan mn mobo ligt.

De lampjes op mn mobo (zijn er veel) branden niet, op 1 knipperend lampje na (GO Led). Ik vrees het ergste en ben zelfs bereid om de fohn methode te gebruiken. Veel mensen starten hun asus rampage iv extreme met een fohn.

Verwijderd

Dat de ventilator draait wil nog niet zeggen dat de voeding goed werkt.

• Buiten Westen
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:26:
Dat de ventilator draait wil nog niet zeggen dat de voeding goed werkt.
Dat las ik ook op een pagina van toms hardware waarin ze uitleggen hoe de paperclip-methode werkt :P

Bedankt voor de tip. Ik heb alles gefixt. Het was een usb-aansluiting op mijn moederbord. Ik kan nu 2 usb-poorten aan de voorkant minder gebruiken, maar ik heb er nog twee aan de voorkant die het wel doen en twee aan de bovenkant + tig aan de achterkant.

Alles draait weer gelukkig, ik dacht dat het mijn moederbord was. Wat een opluchting.