• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-12-2025
Hallo allemaal,

Ongeveer 2,5 jaar geleden de Philips PFL6008K aangeschaft via de Makro. De software heeft eigenlijk altijd enorm buggy aangevoeld. Een vriend van me, die de televisie een maand later ook kocht had ook vrijwel direct problemen met de software. Het feit wi nu dat mijn tv plots een eigen leven is gaan leiden. De tv verstelt zelf het geluid van harder naar zachter en dat continu. Heb de stroom er al 10 minuten afgehaald en de tv een keer teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, maar niets lijkt te helpen. Iemand enig idee?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
Je had die eerder moeten terugbrengen.

Philips eens bellen, en trachten toch nog garantie te krijgen. Ik hoop dat je al geklaagd voor die 2 jaar om was.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 09:57

IIsnickerII

Docent Software Dev

Je hebt met televisies en andere elektronica in princiepe 2 jaar fabrieksgarantie. Zit je daar overheen, kunnen ze de televisie niet vervangen, maar service kunnen ze altijd nog verlenen (wellicht zitten daar wel kosten aan verbonden).

Als het een softwareprobleem blijkt te zijn heb je aan een fabrieksherstel niets. Hierin worden enkel de instellingen hersteld, maar de software blijft hetzelfde. Enkel een softwareupdate zou dan wellicht een oplossing bieden.

Is de televisie ook met internet verbonden? Zoniet, probeer dat (tijdelijk) te doen en voer een softwareupdate uit. Als dat niet werkt zou ik inderdaad contact opnemen met Philips om toch even te kijken of ze zelf nog een oplossing hebben.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Verwijderd

Al eens geprobeerd om een firmware te installeren, deze is van de philips site makkelijk te downloaden..en te installeren.

Suc-6

Ik lees net dat IIsnickerII dat ook als tips mee gaf.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 10:58 . Reden: dubbel antwoord ]