Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn r9 390. Er komen allemaal witte vierkanten in het beeld.
https://i.imgur.com/sMXfRpQ.jpg

Bij iracing heb je de optie om te switchen tussen dx9 en 11. Dus ik switch van 9 naar 11 en opeens komen daar witte blokken tevoorschijn. dus mij lijkt het dat het door direct x 11 komt.

Dit is overigens ook bij andere games, cities skylines(zijn het zwarte blokken) en bij rainbow six siege zie ik het soms. edit: zelfde in bf4

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 7% gewijzigd door xdbullit op 09-07-2016 18:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
kaart terugsturen, ziet er uit als artifacts .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit
Heb deze kaart net gekregen van msi...... nadat mijn r9 290 3x stuk gegaan was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:15

Nemesizz

Untouchable

Hoe ziet de rest van het systeem eruit?

Voor hetzelfde geld heb je er bijvoorbeeld een plofvoeding inzitten die telkens je videokaarten omzeep helpt (zou echt niet de 1e keer zijn dat zoiets gebeurt).

Maar ook achtergrond programma's kunnen soms voor zulke ongein zorgen (niet vaak, meestal is het helaas wel een hardwarematig defect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit
Nemesizz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:08:
Hoe ziet de rest van het systeem eruit?

Voor hetzelfde geld heb je er bijvoorbeeld een plofvoeding inzitten die telkens je videokaarten omzeep helpt (zou echt niet de 1e keer zijn dat zoiets gebeurt).

Maar ook achtergrond programma's kunnen soms voor zulke ongein zorgen (niet vaak, meestal is het helaas wel een hardwarematig defect).
D3 8GB 1600-999 Vengeance bu K2 COR
CooMas Silent Pro MII 720W ATX23
Asro Z77 EXTREME4 Z77
Seag 1TB ST1000DM003 7200 SA3
Intel Core i5-3570K
MSI R9 390 8gb gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
xdbullit schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:47:
Heb deze kaart net gekregen van msi...... nadat mijn r9 290 3x stuk gegaan was :S
Jeetje dat is wel heeeel erg veel , 3x een nieuwe kaart gehad.

Ik zou inderdaad ook kijken of je voeding wel de juiste voltages levert.

Heb je zelf een multimeter of kan je die van iemand lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit
frankym schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Jeetje dat is wel heeeel erg veel , 3x een nieuwe kaart gehad.

Ik zou inderdaad ook kijken of je voeding wel de juiste voltages levert.

Heb je zelf een multimeter of kan je die van iemand lenen?
Ja die kan ik wel even lenen van een vriend, en dan moet die gwn 720Watt geven als het goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De eerste voeding die alleen artifacs bij een videokaart veroorzaakt en voor de rest prima werkt moet nog uitgevonden worden. Maar als je drie maal de videokaart al hebt omgewisseld en dit dus de vierde is dan denk ik niet dat al die videokaarten stuk zijn geweest dat zou wel extreem toevallig zijn.

Welke videokaarten had je hiervoor allemaal en wat waren de exacte problemen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
xdbullit schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:36:
[...]

Ja die kan ik wel even lenen van een vriend, en dan moet die gwn 720Watt geven als het goed is?
Je kan met een multimeter niet je vermogen meten je kan wel de voltages meten .

Ben wel beniewd of je voeding geen afwijkende vreemde spanningen leverd.

Je moet dan wel 2 pinnetjes overbruggen.
Deze zorgen dat de voeding aan gaan.

https://www.google.nl/sea...9#imgrc=gfilO5h3-0pG_M%3A

Op de plaatjes staan beschreven hoeveel de voltages moeten zijn.
Je mag ongeveer 10% afwijking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe bouw je die kaarten in? Neem je ESD maatregelen? Is je PC geaard? Het is iets te toevallig dat er vier dood gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit
-The_Mask- schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:00:
De eerste voeding die alleen artifacs bij een videokaart veroorzaakt en voor de rest prima werkt moet nog uitgevonden worden. Maar als je drie maal de videokaart al hebt omgewisseld en dit dus de vierde is dan denk ik niet dat al die videokaarten stuk zijn geweest dat zou wel extreem toevallig zijn.

Welke videokaarten had je hiervoor allemaal en wat waren de exacte problemen?
3x de r9 290 laten repareren
1: blue screen na windows logo bij opstarten
2: zelfde probleem bij 1
3: kaart loopt op tot 100 graden in games en crasht

r9 390 artifacts
frankym schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Oke bedankt, ik ga dat proberen zodra ik de mulitimeter van m'n maat binnen heb xD
Umbrah schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:16:
Hoe bouw je die kaarten in? Neem je ESD maatregelen? Is je PC geaard? Het is iets te toevallig dat er vier dood gaan...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ESD is, maar de maatregelen die ik neem als ik een kaart ga vervangen:
1: sluit de computer af
2: zet de voeding uit
3: haal de pins uit de kaart en haal het eruit.
4: zet de nieuwe kaart erin en de pins
5: zet de voeding aan
6: start de pc op

[ Voor 51% gewijzigd door xdbullit op 10-07-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Wat voor kast heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
frankym schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:11:
[...]

Dat is totaal nutteloos om te doen en zal je ook alleen maar een vertekend beeld geven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
-The_Mask- schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Dat is totaal nutteloos om te doen en zal je ook alleen maar een vertekend beeld geven.
Ben het in veel gevallen wel met je eens, je bent een tweaker die veel verstand van computer zaken hebt.

Misschien is het doormeten van de voeding Niet de oplossing.
Maar het lijkt me wel handig om uit te sluiten of het aan de voeding zou kunnen liggen

Dat er 3 gpu's naar de display-hemel zijn gegaan kan ook een andere oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Gezien de manier waarop de TS inbouwt, en de aard van de fouten (wat gewoon een RAM-defectje kan zijn), gok ik dat een electro-static discharge (ESD) de oorzaak zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
het is idd wel handig om je stekker. Van display & voeding los te gooien.
En idd jezelf ontladen.
Daar heb je gelijk in umbrah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
frankym schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:39:
[...]

Ben het in veel gevallen wel met je eens, je bent een tweaker die veel verstand van computer zaken hebt.

Misschien is het doormeten van de voeding Niet de oplossing.
Maar het lijkt me wel handig om uit te sluiten of het aan de voeding zou kunnen liggen
Dat wel, maar dat gaat niet lukken met een de manier welke jij noemt. Met alleen een multimeter kun je namelijk sowieso niet controleren of een voeding goed werkt of niet en als je de voeding dan ook nog onbelast gaat meten dan vertelt dit sowieso niks. Sommige voedingen gaan ook nog eens volledige buiten de specs als je ze onbelast meet, maar dat is gewoon inherent aan een schakelende voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
Umbrah schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:43:
Gezien de manier waarop de TS inbouwt, en de aard van de fouten (wat gewoon een RAM-defectje kan zijn), gok ik dat een electro-static discharge (ESD) de oorzaak zou kunnen zijn.
Onwaarschijnlijk. Zelfs als je geen rekening houdt met esd is het onwaarschijnlijk dat je iets sloopt, zeker een kaart als dit, met een backplate. 4x achter elkaar een kaart stuk, denk dat het een goed idee is de voeding te vervangen voor de volgende kaart ook sneuvelt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Test de kaart in een andere pc, of test eens een andere kaart in je eigen pc

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
haarbal schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:50:
[...]

Onwaarschijnlijk. Zelfs als je geen rekening houdt met esd is het onwaarschijnlijk dat je iets sloopt, zeker een kaart als dit, met een backplate. 4x achter elkaar een kaart stuk, denk dat het een goed idee is de voeding te vervangen voor de volgende kaart ook sneuvelt.
En hoe denk je dat een voeding dat zou moeten doen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
-The_Mask- schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:58:
[...]

En hoe denk je dat een voeding dat zou moeten doen?
goeie vraag, maar wat zou het dan zijn, moederbord?

of zou het gewoon een ongelukkige serie van 3 gare refurb kaarten zijn?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit
Ik heb ook nog een oude kaart, sapphire amd hd 7870. Die heb ik ook al vaak er weer ingezet en uitgehaald, maar die werkt nog prima.

Ik denk zelf dat het dan gewoon de voeding is? dat die niet genoeg watt geeft.

Maar ik wil het wel zeker weten natuurlijk, anders ben ik 150 a 200 euro kwijt voor niks...

Maat van me heeft een 750 watt voeding dus dan zou ik het bij hem wel even proberen, jullie horen nog van mij! alvast bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee zoals gezegd kan het niet de voeding zijn om heel veel redenen. Een voeding kan niet zorgen voor een videokaart welke meer dan 100 graden wordt. Een voeding kan niet zorgen voor een videokaart welke artifacts geeft. Een voeding kan ook niet specifieke onderdelen van een PC slopen en anderen perfect laten werken. Een voeding kan ook niet alleen specifieke videokaarten aanvallen en anderen met rust laten. Wat ook niet kan is dat een voeding die niet genoeg kan leveren een videokaart stuk kan maken. En dan is het ook nog eens niet zo dat de voeding niet genoeg zou kunnen leveren.

De werking van een voeding is het meest begrijpbaar van alle elektronica in een PC en toch lijkt men bij de voeding maar de meest bijzondere onmogelijk dingen te bedenken over de voeding en alle gekke problemen aan de voeding toe te schrijven ook al is het totaal onmogelijk dat het maar iets met de voeding nodig kan hebben.

Als je een andere voeding wil proberen dan is een high-end 450W voeding al genoeg, echter is een flut 750W voeding niet genoeg. Bij voedingen draait het dan ook niet om het totale vermogen wat op het label staat maar om de kwaliteit, stroom op de 12V, connectors en prestaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
-The_Mask- schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:44:
Nee zoals gezegd kan het niet de voeding zijn om heel veel redenen. Een voeding kan niet zorgen voor een videokaart welke meer dan 100 graden wordt. Een voeding kan niet zorgen voor een videokaart welke artifacts geeft. Een voeding kan ook niet specifieke onderdelen van een PC slopen en anderen perfect laten werken. Een voeding kan ook niet alleen specifieke videokaarten aanvallen en anderen met rust laten. Wat ook niet kan is dat een voeding die niet genoeg kan leveren een videokaart stuk kan maken. En dan is het ook nog eens niet zo dat de voeding niet genoeg zou kunnen leveren.

De werking van een voeding is het meest begrijpbaar van alle elektronica in een PC en toch lijkt men bij de voeding maar de meest bijzondere onmogelijk dingen te bedenken over de voeding en alle gekke problemen aan de voeding toe te schrijven ook al is het totaal onmogelijk dat het maar iets met de voeding nodig kan hebben.

Als je een andere voeding wil proberen dan is een high-end 450W voeding al genoeg, echter is een flut 750W voeding niet genoeg. Bij voedingen draait het dan ook niet om het totale vermogen wat op het label staat maar om de kwaliteit, stroom op de 12V, connectors en prestaties.
Mask, wat zou volgens jou de oorzaak kunnen zijn ? En waar zou de TS dan naar moeten kijken?

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou de videokaart als eerste eens in een andere PC testen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Artifacts duiden erop dat het geheugen van de kaart niet stabiel loopt. Heeft de TS ook een overklok draaien op de kaart?

Misschien is het een mogelijkheid om te proberen om het geheugen van de kaart wat minder hoog te laten lopen (-20 Mhz) om te kijken of het dan verdwijnt.

Als ik mijn 290X hoger met het geheugen laat lopen dan merk ik ook artifacts op en dan zet ik de klok wat naar beneden en werkt alles weer prima. Klinkt alsof TS wel een overklok heeft lopen omdat de oudere R9 290 ook te heet werd. Maar ik kan het mis hebben.

Toch kan een niet degelijke voeding zeker wel bepaalde componenten beschadigingen en andere met rust laten. Dit gebeurt echter alleen als de voeding net buiten de grens gaat lopen waardoor sommige componenten wel zouden sneuvelen en anderen niet, dit is echter zo onwaarschijnlijk dat het wel uit te sluiten valt omdat de rest van de PC natuurlijk ook de hele tijd op z'n flikker krijgt en ook binnen de kortste keren zal sneuvelen, zeker als dit de 4de kaart alweer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdbullit
Ga ik hem zeker draaien in een andere pc!

En ik heb de memory clock verminderd, eerst met 20mhz geen verschil daarna 100 ook niks en 400 ook niet :(

[ Voor 134% gewijzigd door xdbullit op 10-07-2016 22:45 ]

Pagina: 1