• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:07
// Mods als dit niet het juiste hoekje is voor dit zet het topic dan neer waar het dan wel thuishoort. Thanks.

Ik zou graag van jullie weten jullie ervaring m.b.t. blu-ray spelers en crashes.

Een paar dagen geleden heb ik mijn tweede blu-ray speler gekocht en weer ervaar ik crashes er mee van tijd tot tijd.

Met name bij gebruik van de zogenoemde smart functies willen deze spelers nog wel eens crashen met gevolg dat je hem uit moet zetten.

Afhankelijk van de crash bij mijn vorige (een Philips. 2x vervangen geweest voor een ander exemplaar) moest ik de stekker uit het stopcontact halen om de speler weer werkbaar te krijgen. Soms bij het afspelen van een blu-ray film waren er ook crashes.

Wat is jullie ervaring er mee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een Denon en die crasht niet.
Maar die smart functionaliteit moet je ook niet laten uitvoeren door een apparaat dat er eigenlijk niet voor gemaakt is. Pak dan een smart TV of een mediaspeler, of desnoods een Pi.
Wat het is: smart TV's te over, en daar komen ook firmware updates zat voor. BR spelers zijn mede dankzij streaming al een uitstervend ras aan het worden dus daar investeert men als fabrikant niet echt in, laat staan dat men veel bugfixes uitbrengt. Er zijn ook weinig mensen met problemen, want het is niet het vore gebruik van het apparaat + het gebruik van BR's neemt zoals gezegd al langer af.

TL;DR: gebruik een apparaat waar het voor bedoeld is. En laat je niet verkeiden door extra functies die er meer als marketinglogo op staan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:20
Ik had een dure Pioneer BDP450. Een kleine 3 jaar geleden toch 400€ betaald.
Is tijdens de garantieperiode 2 keer hersteld, en dan terug beginnen haperen een week of 3 geleden. Verder was die traag en onstabiel.

Vervangen door een cheapo LG speler van 65€, en die is veel beter.
Geen 3D of smart functies, want dat gebruik je toch niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit betreft geen aankoopadvies.

Een blu-ray schijfje is te zien als media... een schopje naar Mediaspelers en HTPC's dan maar. :+

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 21:24

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier een Pioneer BDP170K. Ook af en toe last van vastlopers. Al valt het de laatste tijd wel weer mee moet ik zeggen. Jammer, want het was een redelijk prijzig spelertje.

Professioneel Heftruck Syndroom