Laatste check gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• nadim
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 15:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer €850,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 250GB Samsung Evo SSD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst onderdelen die rood/zwart van kleur zijn.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Laatste check op het systeem, klopt alles, zijn er dingen die jij anders zou doen, zijn er producten die een betere prijs/kwaliteit leveren etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,-€ 181,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 282,95€ 282,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 59,95€ 59,95
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 33,95€ 33,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 90,42€ 90,42
1Corsair CX450M€ 53,63€ 53,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 904,70

[ Voor 15% gewijzigd door nadim op 10-07-2016 19:17 ]

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Te snel RAM, gaat niet werken op je moederbord. Dit is beter: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

Ik zou toch even wachten op de RX480 ipv de 970. Presteren nagenoeg gelijk, maar de RX480 is goedkoper en heeft betere ondersteuning voor VR etc.

Overigens zou je, als je wilt, je moederbord kunnen veranderen naar eentje die bij de kleurstelling van de build past: pricewatch: MSI B150A GAMING PRO

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:46
Overweeg je Seagate schijf te vervangen door eentje van WD, HGST of Toshiba. Dit model van seagate heeft geen goede reputatie.
Tevens zou ik een zwaardere voeding pakken, voor de gekozen videokaart wordt 500W door de fabrikant aanbevolen. Ik zou er eentje van 600 of 650 pakken zodat je zeker voldoende capaciteit hebt.

Advies:
pricewatch: Cooler Master GM G650M
pricewatch: WD Blue WD10EZRZ, 1TB

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

eltweako schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:33:
Overweeg je Seagate schijf te vervangen door eentje van WD, HGST of Toshiba. Dit model van seagate heeft geen goede reputatie.
Tevens zou ik een zwaardere voeding pakken, voor de gekozen videokaart wordt 500W door de fabrikant aanbevolen. Ik zou er eentje van 600 of 650 pakken zodat je zeker voldoende capaciteit hebt.

Advies:
Voeding is ruim voldoende voor in zijn build, systeem gaat niet meer dan 250 á 300 watt gebruiken.

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:12
eltweako schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:33:

Advies:
Ik heb een slechte ervaring met WD schijven terwijl Seagate mij nog nooit is gefaald. Ik zou dus persoonlijk toch de WD schijf afraden (in ieder geval een green, toegegeven je raad een blue aan, maar die is wel duurder).

De fabrikant geeft altijd een te hoog wattage aan zoals al gezegd is, is dit denk ik prima. Maar voor extra "overhead" kan het op zich geen kwaad. Dekt je ook in voor misschien iets meer hongerige nieuwe kaarten. Al is de trend dat het verbruik daalt.

• nadim
J8S schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:33:
Te snel RAM, gaat niet werken op je moederbord. Dit is beter: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

Ik zou toch even wachten op de RX480 ipv de 970. Presteren nagenoeg gelijk, maar de RX480 is goedkoper en heeft betere ondersteuning voor VR etc.

Overigens zou je, als je wilt, je moederbord kunnen veranderen naar eentje die bij de kleurstelling van de build past: pricewatch: MSI B150A GAMING PRO
Bedankt voor je reactie, is voor dit moederbord de huidige ram wel geschikt of zou de ram ook naar een lagere snelheid moeten? pricewatch: MSI B150A GAMING PRO

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Waarom geen rx 480? vergelijkbaar tot sneller dan de GTX 970 en goedkoper! Verbruikt ook nog eens minder stroom.

Alleen de Z170 moederborden ondersteunen sneller geheugen dan 2133 MHz, Neem je nu sneller geheugen dan zal het terugclocken naar 2133 MHz. Geen enorme issue verder.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
b150 kan, maar tot 2400 en zal dat terugclocken naar 2.133 hoger zal mogelijk niet werken. dus neem gewoon zelfde setje maar dan met 2.133 mHz verschil merk je toch niet.

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:46
mrgnex schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:37:
[...]

Ik heb een slechte ervaring met WD schijven terwijl Seagate mij nog nooit is gefaald. Ik zou dus persoonlijk toch de WD schijf afraden (in ieder geval een green, toegegeven je raad een blue aan, maar die is wel duurder).

De fabrikant geeft altijd een te hoog wattage aan zoals al gezegd is, is dit denk ik prima. Maar voor extra "overhead" kan het op zich geen kwaad. Dekt je ook in voor misschien iets meer hongerige nieuwe kaarten. Al is de trend dat het verbruik daalt.
Goed, eerlijk is eerlijk, iedereen heeft andere ervaringen met diverse merken. Laten we hier geen discussie beginnen over welk merk goed is. Ik raad nadim aan om een aantal alternatieve schijven te vergelijken en de reviews hier goed van te lezen. Op basis hier van kan hij zijn eigen keuze maken.

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:12
eltweako schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:47:
[...]

Goed, eerlijk is eerlijk, iedereen heeft andere ervaringen met diverse merken. Laten we hier geen discussie beginnen over welk merk goed is. Ik raad nadim aan om een aantal alternatieve schijven te vergelijken en de reviews hier goed van te lezen. Op basis hier van kan hij zijn eigen keuze maken.
Precies :) Ik heb het wel vaker gehoord dat de Seagate schijven de geest geven dus misschien is het wel een goed idee.. Maar laat hem dat zelf maar bepalen inderdaad ;)

• nadim
eltweako schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:47:
[...]

Bedankt voor je reacties, ik zat inderdaad best lang te kijken naar de 2 genoemde harde schijven maar zag dat ze beiden voor/nadelen hebben in reviews dus ik heb er gewoon maar een gekozen, als ik problemen ondervind kan ik altijd later nog een andere hardeschijf kopen.

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-11 09:43
Wacht op de GTX 1060 als dit je max budget is. Ik zou in deze tijd echt geen nieuwe last gen videokaart meer kopen, hooguit 2de hands.

Daarnaast zou ik zelf altijd voor de overclockbare variant van mobo-cpu nemen. Dus de K-variant met een Z170 mobo chipset. Scheelt een paar tientjes en op die manier kun je een paar jaar extra van je cpu genieten, dus nu investeren en daar lang plezier aan hebben. Zo heb ik de ondertussen 5 jaar oude i5 2500k nog altijd in mijn systeem en begin nu pas een bottleneck daarin in te zien. Zonder de makkelijke overclock was dat een jaar of misschien 2 jaar geleden al geweest.

• nadim
Croqy schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:58:
Wacht op de GTX 1060 als dit je max budget is. Ik zou in deze tijd echt geen nieuwe last gen videokaart meer kopen, hooguit 2de hands.

Daarnaast zou ik zelf altijd voor de overclockbare variant van mobo-cpu nemen. Dus de K-variant met een Z170 mobo chipset. Scheelt een paar tientjes en op die manier kun je een paar jaar extra van je cpu genieten, dus nu investeren en daar lang plezier aan hebben. Zo heb ik de ondertussen 5 jaar oude i5 2500k nog altijd in mijn systeem en begin nu pas een bottleneck daarin in te zien. Zonder de makkelijke overclock was dat een jaar of misschien 2 jaar geleden al geweest.
Om de z170 en een overklokbare cpu te kopen kom ik €113.- duurder uit (i5 6600k/msi z170a), ik zou liever over 3-4 jaar weer een nieuwe kopen dan nu een k variant te halen. voor gpu zal ik inderdaad nog even afwachten, misschien haal ik een 2e hands gtx 970 aangezien er best veel overstappen naar een 1070/1080, misschien vind ik er een voor een mooi prijsje, wie weet. De gtx 1060 zou ook interessant kunnen worden met de richtprijs die ze hebben aangegeven, ik ben van plan het hele systeem min de videokaart alvast aan te schaffen en dan kijk ik van daar verder.

• nadim
Ik heb aanpassingen gemaakt aan de wenslijst, ik heb een toetsenbord,muis en headset toegevoegd ook heb ik besloten de hardeschijf naar WD te veranderen. Kunnen jullie mij een goede monitor aanraden? 1080p of 1440p. Mijn budget staat op €850,- maar dit is alleen voor de pc zelf (dus niet randapparatuur), hiervoor heb ik nog geen budget in gedachte, monitor is leuk maar niet nodig voor nu (ik heb er al één maar wil graag aan het eind een van de zomervakantie een 2e kopen)

[ Voor 15% gewijzigd door nadim op 10-07-2016 19:22 ]

Pagina: 1