Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-07-2022
Beste,

Computer gescand + malware niks gevonden.
De laatste tijd merk dat mijn computer wat langzamer reageert.
En ik ben een week lang naar de temperatuur van mijn processor zitten kijken.
Tot mijn verbazing zie ik dat de temperatuur een week lang boven 90 graden zit.
Wat volgens mij onlogisch is.
Is er een oplossing hiervoor?
Anders ben ik bereid om mijn setje uptegraden..
Denk hierbij aan moederbord + cpu.

Huidig set:

gallery: Hakan8

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Waarmee lees je de temperaturen uit? De meeste programma's lezen AMD temperaturen van CPU's erg slecht uit. AMD Overdrive is wel aardig betrouwbaar:
http://www.amd.com/en-us/...ologies-gaming/over-drive

Deze laat echter niet de temperatuur zien, maar de Thermal Margin, hoeveel de CPU nog warmer mag worden voordat de veilige maximum temperatuur bereikt is.

Als hij daadwerkelijk te warm wordt kan het zijn dat de CPU zich terugklokt om te voorkomen dat hij nog warmer wordt en beschadigd raakt. Misschien de koeler er niet goed op of is de koelpasta aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:08

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 683497 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:06:
Waarmee lees je de temperaturen uit? De meeste programma's lezen AMD temperaturen van CPU's erg slecht uit. AMD Overdrive is wel aardig betrouwbaar:
http://www.amd.com/en-us/...ologies-gaming/over-drive

Deze laat echter niet de temperatuur zien, maar de Thermal Margin, hoeveel de CPU nog warmer mag worden voordat de veilige maximum temperatuur bereikt is.

Als hij daadwerkelijk te warm wordt kan het zijn dat de CPU zich terugklokt om te voorkomen dat hij nog warmer wordt en beschadigd raakt. Misschien de koeler er niet goed op of is de koelpasta aan vervanging toe.
Dit dus. Metname bij die FM2/FM2+ CPU's word door heel veel software de temperatuur niet goed uitgelezen, wat vaak resulteert in een veel te hoge en af en toe onrealistisch lage temperatuur (die uiteraard niet kloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of kastje helemaal ingebouwd, van achter en van binnen vol stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakan8
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-07-2022
Klopt helemaal.
Met amd overdrive gemeten varierend 30-70 graden.(hangt er vanaf wat ik aan het doen ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:37
30-70 graden is niets om je zorgen over te maken, compleet normaal :).

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Koen179 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:05:
30-70 graden is niets om je zorgen over te maken, compleet normaal :).
http://www.overclock.net/...-750k-760k-be-owners-club

Hier staat heel wat anders. Absolute maximum voordat je chip flink aan de throttle gaat is 74. Eigenlijk moet je dus zorgen dat-ie op een hete dag de 65 niet voorbij komt als je safe wil zitten. M.a.w. haal die gruwelijke stock koeler van je K chip af en schroef er a.u.b. iets degelijks op, zoals een Hyper 212X oid.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:37
Dan nog, 70 graden op z'n heetst is dus niet erg. Een after market koeler is beter en wel aan te raden ja.

V&A advertenties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Waarschijnlijk bedoeld TS met 30-70 graden de Thermal Margin. Amd Overdrive heeft in idle meestal een Thermal Margin van 70 graden. Dit betekent dat hij dus nog 70 graden warmer mag worden voordat het echt schadelijk is voor de CPU. Ga je hem belasten wordt deze weergegeven Thermal Margin lager, waarschijnlijk de 30 graden die bedoeld word, dan mag hij dus nog 30 graden warmer worden. Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792625

ik heb nu een amd a8 7650K wat is de maximum warmte van de cpu dat ik mag draaien?
Pagina: 1