Ervaring met liquid screen protector?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 11:10
Zo'n glazen of plastic screen protector op het mooi afgeronde scherm van de iPhone 6? Ik blijf het irritant vinden omdat je hem ziet en voelt. Zelfs die hele dunne. Ook de laatste protector er al snel weer afgehaald en ik gebruik de iPhone 6 sindsdien zonder screenprotector (alleen een pouch eromheen). Het glas zou krasbestendig zijn, maar toch heb ik enkele krassen. Jammer. Voor mijn nieuwe iPhone 6s plus lijkt een vloeibare screen protector mij de ideale oplossing. Veel reviews gelezen en Youtube video's bekeken (zoals deze http://youtu.be/0HZlYjG3rf8). Sommige reviews zijn negatief, maar de meerderheid positief, net als alle video reviews. Ik waag het er op en heb bij Amazon een vloeibare protector besteld van Shark Proof: https://www.amazon.co.uk/...one_star&showViewpoints=0. Ik ben heel benieuwd of jullie ervaring hebben met een vloeibare wipe-on protector en zal mijn ervaringe hier zeker posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Taygete op 09-07-2016 18:28 . Reden: Link vervangen door een die wel werkt en Youtube-link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 20:06
Je linkje doet het niet, maar voor wie meer wil weten:
http://www.shark-proof.com/

Lijkt mij wat eng. Het is dus geen traditionele screenprotector maar een coating die in een aantal uur tijd opdroogt. En dan twee jaar bescherming biedt.

Wel wordt er geadvisserd om ruwweg na een jaar een nieuwe coating er op te doen. Ofwel, kost je 15 pond per jaar.

Verwijderen kan, door met alcohol te behandelen. Het klinkt mij als erg veel gedoe - maar goed, ik gebruik geen screen protector en stoor mij gewoon niet zo aan krasjes, als ik ze al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Aanbrengen is zo te zien simpel, maar het verwijderen lijkt mij eng. Daar lees ik weinig over, misschien omdat het niet nodig is (als het bevalt...). Ik vind het wel heel spannend. Zodra het er op zit en een nacht is uitgehard, volgt ervaring + foto's (maar geen autosleutel-, stanleymes- of hamertest! ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door Taygete op 09-07-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 20:06
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe dat spul combineert met stof: als die vloeistof aan op uitharden is, dan kan er toch stof opvallen en er vast ik komen te zitten... misschien dat dat niet zo opvalt, maar met standaard screenprotectors is dat wel een makkelijk irritatiemoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staples heeft ook zoiets voor € 24,19 inclusief aanbrengen: http://www.staples.nl/liquidarmour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygete
De liquid screen protector arriveerde vandaag. Vanavond meteen mee aan de slag gegaan. Zie de foto's in m'n album (kunnen jullie daar bij?). Voor de zekerheid eerst op m’n oude iPhone 6 gesmeerd. In de verpakking zitten: microvezeldoekje, papieren cleaner/primerdoekje, papieren doekje met de protector vloeistof en een poetsdingetje dat je achterop je phone kunt plakken om tijdens gebruik altijd bij je te hebben.
Het apparaat waar je het op aanbrengt moet koud zijn, dus de iPhone helemaal uitgezet en even gewacht. Volgens instructies te werk gegaan: goed gepoetst met microvezeldoekje, daarna idem met cleaner/primerdoekje, 5 minuten laten drogen, nog even gepoetst met microvezeldoekje (stond niet in instructie, maar wilde het goed droog maken) en toen de screenprotector er op gesmeerd. Tijdens het vegen met het doekje lijkt het spul zwart en olieachtig, als je stopt met smeren een paar seconden witte vegen en daarna zie je er niets meer, tot je weer verder smeert. Er staat dat je moet doorgaan tot het aanbrengdoekje droog is. Na 10 minuten voelde het nog niet volledig droog, maar ben ik gestopt.
Het scherm moest toen 15 minuten drogen. Daarna voelde het volledig droog aan. Ik zag geen sporen meer van het product. Het scherm leek wel wat matter. Daarna poetsen met het microvezeldoekje "tot je tevreden bent". Het voelde hier en daar stroef aan. Daardoor weet je dat er wel iets op zit. Na ca. 5 minuten uitpoetsen was ik tevreden.
De telefoon kan nu al weer worden gebruikt, maar het spul is na 24 uur volledig uitgehard volgens de handleiding, dus ik laat hem 24 uur ongebruikt liggen.
Er is niet te zien dat er iets op zit. In reviews vragen mensen zich af of het fake is, of het spul gewoon is verdampt tijdens het aanbrengen. Dat gevoel kan ik mij nu voorstellen, maar ik denk niet dat het fake is.
Het resultaat is schitterend. Spiegelglad. Mooi meegenomen, maar het gaat mij vooral om de bescherming tegen krassen.
Het is best spannend, iets onzichtbaars dat zou moeten beschermen. Werkt het niet, dan merk je dat pas als je al krassen hebt. Net als met de huidige krassen. Ik geloofde de verhalen dat je geen screen protector nodig hebt op de iPhone 6, omdat die “gorilla glas” heeft.
Binnenkort smeer ik het scherm van m’n nieuwe iPhone 6s Plus ermee in en over enige tijd post ik de langere termijn ervaringen met deze liquid screen protector.

[ Voor 12% gewijzigd door Taygete op 13-07-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
vanaalten schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 21:44:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe dat spul combineert met stof: als die vloeistof aan op uitharden is, dan kan er toch stof opvallen en er vast ik komen te zitten... misschien dat dat niet zo opvalt, maar met standaard screenprotectors is dat wel een makkelijk irritatiemoment.
Er is geen stof op gekomen. Het spul "verdwijnt" vrijwel meteen na aanbrengen, alsof het wordt geabsorbeerd door het glas... Ik denk dat als er al stof op komt, dat zo kan worden afgeveegd, omdat die deeltjes te groot zijn om te worden mee-opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Dav1d schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:09:
Staples heeft ook zoiets voor € 24,19 inclusief aanbrengen: http://www.staples.nl/liquidarmour
Zie bij diverse webwinkels liquid screen protectors voor minder dan een tientje. Daar ga ik een van bestellen voor m'n oude iPad 2. Misschien komt het allemaal wel op hetzelfde neer. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taygete
Inmiddels tests met schilmesje en zandkorrels gedaan. Met scherpe punt mesje op het scherm getikt. Eerst zachtjes, toen steeds harder. Geen beschadiging. Daarna geprobeerd krasje te maken met de mespunt. Het is alsof alles afglijdt op het materiaal, dat dus wel keihard moet zijn. Maar... wat zou er gebeuren als je dit zonder screen protector doet? Misschien kan het geharde glas van de iPhone daar ook wel tegen en is de messentest zinloos, omdat metaal er hoe dan ook geen krassen op veroorzaakt. Metaal schijnt zachter te zijn dan zand. Ik vermoed dat mijn kleine krasjes zijn ontstaan door zandkorrels en die ene grote door laten vallen. Beetje brekerzand van het terras gehaald. Wat korrels over het iPhonescherm gewreven (eng!). Geen krassen. Toen de oude iPad 2 gepakt, waar geen bescherming op zit. In een hoekje buiten het beeld een paar zandkorreltjes gewreven. En ja hoor, oppervlakkig krasje dat er eerst niet zat. Het iPhone 6 scherm met liquid screen protector kan dus tegen zand en messen, weet ik nu. Of het spul ook beschermt bij vallen, zal de tijd leren. O ja, dat meegeleverd poetsdingetje is ruk. Bedoeling is het op de achterkant van de iPhone te plakken. Nou, daar liet het dus een lelijke afdruk achter, die zich gelukkig met microvezeldoekje liet wegpoetsen. Over poetsen gesproken: de vochtige display-poetsdoekjes waarmee ik de schermen altijd schoonhield, durf ik niet meer te gebruiken. Wil niet het risico lopen dat die de protectorlaag aantasten. Hier laat ik het bij. Over een half jaar of zo een update. Tenzij iemand vragen heeft, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:55
Het zal wel lijken op wat je ook krijgt voor je autolak en ruiten, de zogenoemde quartz, keramische of glascoating. Schijnt echt fantastisch te werken; water en vuil hebben geen houvast.

http://www.gyeonquartz.nl, als voorbeeld.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Yep zoiets waarschijnlijk
een van die spullen kotm van :
http://www.dynaflousa.com/product_info.php?products_id=149

Als je op Liquid Armour en materiaal veiligheids data sheets verder zoekt (een zgn MSDS) dan vind je bijv dit:
http://www.crc.co.nz/Liqu...2-47d2-b7e3-4a301028bd6f/
met de MSDS:
http://jr.chemwatch.net/C...crcnz&pwd=Rpx4hcxs&db=own

Dan blijkt het een zgn polydimethylsiloxane (=PDMS) emulsie te zijn, dus een speciaal siliconenpolymeer in water geemulgeerd (het lost nl niet op). Er staat niet bij welk PDMS het is (=niet verplicht)
Het PDMS staat bekent oa als een zgn slip middel. Op een coating zorgt het ervoor dat iets dat op het laagje komt geen grip er op krijgt. Of er nog andere nano-deeltjes in zitten is niet duidelijk, maar wrs niet anders had het erop moeten staan.
Mijn kennis zegt dat het er niet intrekt... wat je ziet is dus dat het water van de emulsie verdampt en er een PDMS laagje achter blijft.
Dat de helderheid tijdens het drogen door verschillende fasen heen gaat heeft te maken met het feit dat je een emulsie gebruikt. Dat zijn deeltjes en die geven afh van hun grootte lichtverstrooiing, dus je kijkt naar dat fenomeen. Op een bepaald moment is er zoveel water verdampt dat de PDMS deeltjes samen kunnen vloeien. Rond dat punt hoort zo'n film steeds meer helder te worden. Dat duurt afhankelijk van de formulering 10-20 minuten. Dat je een nacht moet wachten... dat is het doordrogen zodat alle water eruit gaat.
Dat je Iphone niet warm mag zijn... dat is omdat anders de verdamping van water te snel gaat en je misschien geen goede film gevormd krijgt. de formulering is daar blijkbaar niet op afgestemd.
Er zit dus ca 60% water in de emulsie, wat op zich niet vreemd is.

Tja.. dat je dus max 12 maanden er mee kunt doen... dat geeft aan dat de laag niet super slijt vast is.... je slijt hem erin een jaar er toch van af..... en dan is de werking ook weg...
Je zou zulke coatings ook kunnen vernetten, dus chemisch laten reageren met zichzelf en met het scherm (glas), maar in consumenten handen is dat veel te gevaarlijk zo een reactief systeem. Het zou vrijwel zeker veel beter zijn voor de slijtvastheid, als het systeem goed ontworpen is.
Ik zit zal niet in deze sector maar werk wel aan grondstoffen die met professionele coatings te maken kunnen hebben.
Kan zijn dat er nog andere formulering zijn met andere samenstellingen, maar zonder MSDS of andere chemisch specs kan ik daar niet over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Dank voor je interessante en heldere uitleg, André. Heel leuk om te weten.

• Taygete
Vanavond contact gehad met SharkProof, omdat ik mij afvroeg of de vochtige reinigingsdoekjes voor devices (die alcohol bevatten) de protector aantasten. Die onzichtbaar is, dus je ziet ook niet dat hij er niet meer op zit. Reactie: Dat kan inderdaad. Er wordt gewerkt aan een veilige reinigingsspray. Ik poets voor de zekerheid alleen met droog microvezeldoekje.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Merk je er wat van als het er eenmaal opzit?
Kleur vervorming, van die kleur wazen zoals bij vette vingers, scherm stroever. Dat soort dingen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygete
Donstil schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:17:
Merk je er wat van als het er eenmaal opzit?
Kleur vervorming, van die kleur wazen zoals bij vette vingers, scherm stroever. Dat soort dingen?
Ik merk er helemaal niets van. Het scherm ziet er precies zo uit als zonder die protector. Geen kleurvervorming en het is nog steeds glashelder en glanzend. Het voelt ook niet stroever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
Anoniem: 19701 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:35:
Tja.. dat je dus max 12 maanden er mee kunt doen... dat geeft aan dat de laag niet super slijt vast is.... je slijt hem erin een jaar er toch van af..... en dan is de werking ook weg...
Tja dus in principe moet je ergens na 7/8 maanden het opnieuw aanbrengen als je 100% geen krassen wilt, want sommige delen slijten nu eenmaal veel sneller.
Ik geef nu ook wel 15 euro per half jaar uit aan screenprotectors (curved edge screenprotectors) dus denk dat ik dit ook maar ga proberen bij mijn volgende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Yep... zit niks anders op.... als je echt een dun glashard puur en transparant silica laagje chemisch aan wilt brengen... dan kom je in de pro sector, thuis haast niet mer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Taygete schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Ik merk er helemaal niets van. Het scherm ziet er precies zo uit als zonder die protector. Geen kleurvervorming en het is nog steeds glashelder en glanzend. Het voelt ook niet stroever.
En hoe is het nu na een twee tal weken?
Nog steeds te vreden? Geen haar krasjes erop als je onder een hoek kijkt? Dit laatste lees ik online veel namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Donstil schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:28:
[...]

En hoe is het nu na een twee tal weken?
Nog steeds te vreden? Geen haar krasjes erop als je onder een hoek kijkt? Dit laatste lees ik online veel namelijk.
Ik ben nog steeds dik tevreden. Het zit nu al ruim een maand op de iPhone (die ik het meest intensief gebruik). Net speciaal nog even goed gekeken, terwijl ik het display horizontaal hield in fel licht. Geen krasje te ontdekken, ook geen haarkrasjes. Terwijl ik er minder voorzichtig mee ben dan in het begin. Los in de fietstas waar ook andere spullen in zitten en zo. Situaties waarin hij zonder protector echt wel krasjes had gekregen (weet ik van de vorige, waar niets op zat). iPad idem. Wordt niet vervoerd, maar ligt vaak wel uren op - soms wat zanderige - tuintafel met display naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 18:08
.

[ Voor 99% gewijzigd door smoken op 20-09-2016 23:45 . Reden: sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Taygete schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Nog steeds tevreden over dit product?

Heb het nu ook voor mijn iPhone 7+ (die morgen binnenkomt) maar ben stiekem toch een beetje "bang" om het aan te brengen aangezien het een gloednieuw toestel is .... :P

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 15:03
Ik raad het iedereen ten zeerste af.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik was gisteren ook overtuigd dat dit de ultieme oplossing was voor die grove bulky screenprotectors die we nu kennen.

Nadat ik me er in verdiept hebt ontbrak bij mij al snel het hoofdstuk: 'verwijderen'
Niemand die ergens spreekt over het feit dat het simpel te verwijderen is of makkelijk opnieuw te doen is.
Je kan dus 2 jaar vooruit met de protectie, welke na verloop van tijd minder wordt (hoeveel kan je niet meten natuurlijk) daarom wordt er geadviseerd dit na een jaar weer te doen.

Terug naar het stukje verwijderen. Je kan het niet verwijderen. Eenmaal er op is er op. In het chemischeproces bindt het dus met scherm als een extra laag. Die niet als laag later te verwijderen is. Ook met alcoholpads of andere componenten moet dit niet haalbaar zijn.

Mijn dealbreakers:
- Oncontroleerbaar; hoe beschermend is het vandaag, morgen, overmorgen?
- Onomkeerbaar; het zit er op, ik wil het goedje er af halen? Lijkt niet mogelijk
- Onbetrouwbaar; meldingen gezien van krassen na enkele dagen (TS heeft dit gelukkig niet)

Zoals eerder in het topic vermeldt werd, Staples biedt ook een soortgelijk product en service aan.
Toen ik hier op Reddit over las, was voor mij de deal gebroken. Hier spreken werknemers van Staples hun onvrede uit over het feit dat zij met tegenzin het product verkopen, mede omdat ze niet geloven of achter het product staan.
https://m.reddit.com/r/Staples/comments/3skjej/liquid_armor/

De beste protectie is naar mijn idee nog steeds het hoesje en een (tempered glass) screenprotector. Maar het belangrijkste persoonlijke netheid, voorzichtigheid en zorgzaamheid voor je toestel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taygete
Ik had toegezegd na een halfjaar een update te geven van mijn ervaringen met de liquid screen protector. Vergeten. 8)7
Het is nu een jaar later en ik heb zoals gepland, gisteren op 5 devices de protector opnieuw aangebracht. Tot 2 jaar bescherming, staat er op de verpakking. Ik wilde geen risico nemen, je zult maar net te lang wachten. Het is immers onzichtbaar.
Zelfde merk besteld als de 1e keer, omdat ik daar ervaring mee heb. Eigenlijk denk ik dat het niet uitmaakt welk merk je gebruikt, maar dat is een niet door feiten onderbouwde gedachte.
De meningen verschillen zeer, over de vloeibare schermbeveiligers. Hierboven en ook elders op internet wordt er negatief over geoordeeld, terwijl anderen enthousiast zijn. Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken: ik wil nooit meer anders.
Ik heb het spul ruim een jaar geleden aangebracht op 2 tablets en 3 smartphones en een halfjaar geleden op een 3e tablet. Het display van alle devices ziet er nog steeds uit alsof het gloednieuw is. Echt geen krasje te zien.
De iPhone 6 plus is een paar keer gevallen. Die heeft een Spigen transparante case om de achterkant en zijkanten. Dat heeft hem waarschijnlijk gered. Of de liquid screen protector ook enige bescherming biedt tegen vallen/barsten, weet ik niet. De reviews zijn daar wisselend over.
Het was spannend om het spul nu opnieuw aan te brengen. Hoe reageert de oude laag op de reinigingsvloeistof die de 1e stap in het proces is? Niets bijzonders gemerkt. Alle 5 die ik gisteren heb behandeld zijn nu weer minstens een jaar krasbestendig.
Ik ga nu twee jaar wachten met het opnieuw aanbrengen van een liquid protector. De devices zijn dan toch al een paar jaar oud. En dan ook eens een ander merk proberen. Vloeibaar natuurlijk. Voor mij nooit nooit meer zo'n plastic of glazen opplakding, dat je toch altijd voelt of ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygete
Zie ineens deze vraag. Zo te zien heb ik nooit gereageerd... 8)7 Wat ontzettend slordig, sorry. Zojuist update gegeven van mijn ervaringen. Benieuwd of jij ook zo tevreden bent.
smoken schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:45:
[...]

Nog steeds tevreden over dit product?

Heb het nu ook voor mijn iPhone 7+ (die morgen binnenkomt) maar ben stiekem toch een beetje "bang" om het aan te brengen aangezien het een gloednieuw toestel is .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Taygete schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:35:
Zie ineens deze vraag. Zo te zien heb ik nooit gereageerd... 8)7 Wat ontzettend slordig, sorry. Zojuist update gegeven van mijn ervaringen. Benieuwd of jij ook zo tevreden bent.
[...]
Geen probleem hoor!!

Qua tevredenheid van mijn zijde: ik ben niet 100% overtuigd zullen we maar zeggen ;-)
Ik heb een paar krasjes op het scherm van mijn iPhone 7Plus, terwijl ik er toch echt wel bijzonder voorzichtig mee omga. Vraag is natuurlijk altijd; hoeveel krasjes zouden erop zitten als ik het spulletje er niet op gedaan zou hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Er zitten dus krassen op. Dat heb je met een gewone of harde screenprotector niet. Ik blijf wel gewoon oudverwetst plakken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Interessant!

Kan je het ook gebruiken op achterkant en zijkanten?

Een gitzwart iphone 7 zou geweldig uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-06 07:47
Mijn grote vraag is, hoe zit het als je bijvoorbeeld na 3 maanden van het aanbrengen van de liquad screenprotector krasjes hebt, bij een glazen screen protector verwijder je hem en plak je er een nieuwe op.

Ik neem aan dat het opnieuw aanbrengen van dit spul de oude krasjes niet weg neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfgw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 10:42
Mooie reviews, waarvoor dank. Toch mis ik nog een aspect. Het gaat alleen maar over krasbestendigheid. Maar hoe zit het met vingerafdrukken? Ik ga zorgvuldig met mijn telefoon om, na 2 jaar geen krassen. Maar je blijft poetsen... Wat is het effect van de coating hierop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb zelf de versie van Nanofixit er nu een paar weken op mijn S8 zitten, maar dat zal geen verschil maken met een iPhone. Over het spul van Nanofixit ben ik wel tevreden. Het aanbrengen ging eigenlijk heel simpel en vooral ook lekker snel.
Het is duidelijk te merken dat er een coating op het glas zit: het voelt gladder aan, ik heb minder last van vingervlekken en als ze er zijn wrijf je ze heel simpel weg.

Ik heb het spul ook op de achterkant van de S8 toegepast en zelfs op de clearview cover van mijn partner haar S8, het resultaat is daar hetzelfde als op de voorkant. Mijn telefoon zit in een hoesje maar ik zou het dus niet op de achterkant gebruiken, zonder hoesje (de meerwaarde van het spul bij gebruik van een hoesje is dus eigenlijk 0 ;) ). Omdat het glas en kunststof (in geval van de clearview-cover) een stuk gladder wordt, loop je dus ook meer kans dat het toestel je ontglipt. Aangezien dergelijke producten alleen beschermen tegen krassen, maar niet tegen schokken, zou ik het dus niet op de achterkant gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 17:15
Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:53:
Heb zelf de versie van Nanofixit er nu een paar weken op mijn S8 zitten, maar dat zal geen verschil maken met een iPhone. Over het spul van Nanofixit ben ik wel tevreden. Het aanbrengen ging eigenlijk heel simpel en vooral ook lekker snel.
Het is duidelijk te merken dat er een coating op het glas zit: het voelt gladder aan, ik heb minder last van vingervlekken en als ze er zijn wrijf je ze heel simpel weg.

Ik heb het spul ook op de achterkant van de S8 toegepast en zelfs op de clearview cover van mijn partner haar S8, het resultaat is daar hetzelfde als op de voorkant. Mijn telefoon zit in een hoesje maar ik zou het dus niet op de achterkant gebruiken, zonder hoesje (de meerwaarde van het spul bij gebruik van een hoesje is dus eigenlijk 0 ;) ). Omdat het glas en kunststof (in geval van de clearview-cover) een stuk gladder wordt, loop je dus ook meer kans dat het toestel je ontglipt. Aangezien dergelijke producten alleen beschermen tegen krassen, maar niet tegen schokken, zou ik het dus niet op de achterkant gebruiken.
Min s8 plus had deze bescherming ook , verder een siliconen back protector. Na 1 keer vallen vanaf 40 cm was het scherm gebarsten en bekrast. Nooit meer dit spul erop als bescherming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
krotwijk schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:37:
[...]

Min s8 plus had deze bescherming ook , verder een siliconen back protector. Na 1 keer vallen vanaf 40 cm was het scherm gebarsten en bekrast. Nooit meer dit spul erop als bescherming!
Als het scherm gebarsten is, maakt een krasje meer of minder ook niet uit. Tegen vallen helpen alleen glazen screenprotectors, kunststof films hebben daarbij ook geen meerwaarde, is mijn ervaring. Samsung claimt dat wel bij de originele plakfolie, maar dat is gewoon bedrog.
Blijft enkel de glazen optie over maar dat is weer oerlelijk of laat los.
Over de krasbestendigheid heb ik geen klachten en daarvoor is het gemaakt. Vallen is een heel ander verhaal. Daarover klagen is hetzelfde als klagen over een iPhone 4 of S4 die het niet meer doet omdat hij in het water gevallen is. Nanofix vermeldt ook duidelijk in de omschrijving dat het geen bescherming biedt tegen vallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Klokhuisje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:30:
Interessant!

Kan je het ook gebruiken op achterkant en zijkanten?

Een gitzwart iphone 7 zou geweldig uit zien
Op de achterkant en zijkanten? Geen idee wat er dan gebeurt. Voorzover ik het begrijp werkt de nanotechnologie van de liquid screen protector zo dat het spul zich verbindt met de glasmoleculen van het display. Dus hoe het reageert met kunststof of metaal van de behuizing? Het is in ieder geval niet voor dit doel gemaakt. Ik zou het niet weten en zeker niet aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
smoken schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Geen probleem hoor!!

Qua tevredenheid van mijn zijde: ik ben niet 100% overtuigd zullen we maar zeggen ;-)
Ik heb een paar krasjes op het scherm van mijn iPhone 7Plus, terwijl ik er toch echt wel bijzonder voorzichtig mee omga. Vraag is natuurlijk altijd; hoeveel krasjes zouden erop zitten als ik het spulletje er niet op gedaan zou hebben ;-)
Dus toch krasjes... vervelend. Ik zit te denken wat het verschil kan zijn met mijn ervaring.
Komt het omdat ik de iPhone zelden zonder hoesje met andere spullen in de tas vervoer. Maar jij bent ook bijzonder voorzichtig, schrijf je,
Of heeft het met het uitharden te maken?
Had je de iPhone wel uitgezet? Dat moet nl. volgens de handleiding, ivm temperatuur.
Ik laat de apparaten na aanbrengen wel zo lang mogelijk ongebruikt liggen (= zo lang als ik het verdraag om ze te missen). Was toch wel minimaal 16 uren. Ook dat wordt aangeraden in de handleiding.
Ontstonden de krasjes al vrij snel, of pas na enkele maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Inhumanous schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:48:
Mijn grote vraag is, hoe zit het als je bijvoorbeeld na 3 maanden van het aanbrengen van de liquad screenprotector krasjes hebt, bij een glazen screen protector verwijder je hem en plak je er een nieuwe op.

Ik neem aan dat het opnieuw aanbrengen van dit spul de oude krasjes niet weg neemt?
Wat er met opnieuw aanbrengen gebeurt met krasjes "in" de liquid screen protector, weet ik niet. Die heb ik nl. gelukkig nog niet gehad.
Wel zat er op m'n oude iPad 2 al een kras toen ik de protector aanbracht. Die verdween niet en werd ook niet minder zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
gfgw schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:51:
Mooie reviews, waarvoor dank. Toch mis ik nog een aspect. Het gaat alleen maar over krasbestendigheid. Maar hoe zit het met vingerafdrukken? Ik ga zorgvuldig met mijn telefoon om, na 2 jaar geen krassen. Maar je blijft poetsen... Wat is het effect van de coating hierop?
Ja, die vingerafdrukken. Inderdaad, ik blijf ook poetsen. Dat is met de liquid protector zeker niet veranderd, misschien zelfs een beetje erger geworden, maar dat kan verbeelding zijn. Het stoort mij niet, poetsen moet je toch en ik vind het geen straf. Wel zen, mooie apparaatjes poetsen tot ze weer spiegelglad zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Peatsmoke schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:53:

Geen last van vingervlekken! Dat klinkt als pluspunt van Nanofixit ten opzichte van Shark Proof, want ik heb ze daarbij wel. Volgende keer wil ik een ander merk proberen, dus goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
krotwijk schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:37:
[...]

Zoals Peatsmoke ook zei, dit spul is niet bedoeld om het scherm heel te houden bij vallen. Maar ow wat zonde, zo'n mooi apparaat gebarsten doet pijn aan de ogen (en de bankrekening).
Is jouw siliconen back protector trouwens alleen een achterkantje, of heeft hij ook een stootrand? Dat scheelt nl. enorm.
Ik heb deze https://www.spigen.com/co...rystal?variant=4043156161
Mijn iPhone 6s Plus is nu vier keer gevallen vanaf ongeveer een meter hoogte. Drie keer op een laminaatvloer en een keer op straatklinkers. (Bij oversteken drukke straat vloog hij uit m'n hand 8)7 Dat ging met zo'n vaart dat hij nog meters doorschoot...) Wat was ik toen blij met die stootrand! Geen krasje, geen barst, niks. Je ziet deze wel meer dan eentje zonder stootrand, maar hij is glashelder en geeft ook prettig extra grip doordat hij stroef is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Taygete: als je de laatste bent die heeft gereageerd in het topic, wijzig dan je bericht als je wat hebt toe te voegen (zoals ook in de waarschuwing staat) in plaats van 6 berichten achterelkaar te plaatsen.

[ Voor 13% gewijzigd door Daedalus op 18-08-2017 11:57 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 17:15
Taygete schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Zoals Peatsmoke ook zei, dit spul is niet bedoeld om het scherm heel te houden bij vallen. Maar ow wat zonde, zo'n mooi apparaat gebarsten doet pijn aan de ogen (en de bankrekening).
Is jouw siliconen back protector trouwens alleen een achterkantje, of heeft hij ook een stootrand? Dat scheelt nl. enorm.
Ik heb deze https://www.spigen.com/co...rystal?variant=4043156161
Mijn iPhone 6s Plus is nu vier keer gevallen vanaf ongeveer een meter hoogte. Drie keer op een laminaatvloer en een keer op straatklinkers. (Bij oversteken drukke straat vloog hij uit m'n hand 8)7 Dat ging met zo'n vaart dat hij nog meters doorschoot...) Wat was ik toen blij met die stootrand! Geen krasje, geen barst, niks. Je ziet deze wel meer dan eentje zonder stootrand, maar hij is glashelder en geeft ook prettig extra grip doordat hij stroef is.
Was met siliconen stootrand.
Verkocht met 200 euro verlies en een oerdegelijke iphone 7 plus gekocht.
Kan tenminste weer een goed glass protector op door vlak scherm.
Een nadeel van de curved edges is ook nog eens dat in internet browsers de tekst aan de zijkanten vervormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Daedalus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:56:
[mbr]@Taygete: als je de laatste bent die heeft gereageerd in het topic, wijzig dan je bericht als je wat hebt toe te voegen (zoals ook in de waarschuwing staat) in plaats van 6 berichten achterelkaar te plaatsen.[/]
Excuses als ik heb gehandeld in strijd met de forumconventies.
Verschillende mensen stelden vragen of maakten een opmerking naar aanleiding van mijn bericht.
Het leek mij duidelijk en voor de reageerders handig om ieder van hen te beantwoorden via een quote van hun bericht.
Begrijp ik je goed dat de juiste werkwijze is, de verschillende antwoorden en reacties in 1 bericht te verwerken? Dan zal ik dat voortaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Taygete schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Excuses als ik heb gehandeld in strijd met de forumconventies.
Verschillende mensen stelden vragen of maakten een opmerking naar aanleiding van mijn bericht.
Het leek mij duidelijk en voor de reageerders handig om ieder van hen te beantwoorden via een quote van hun bericht.
Begrijp ik je goed dat de juiste werkwijze is, de verschillende antwoorden en reacties in 1 bericht te verwerken? Dan zal ik dat voortaan doen.
Alles in een bericht werkt net zo goed. Je kunt als je een reactie hebt getypt voor de eerste 'quote', op 'quote' klikken van het tweede bericht waarop je wilt reageren, welke dan automatisch wordt ingevoegd. Zie ook Het algemeen beleid voor de forumconventies :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Taygete schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Geen last van vingervlekken! Dat klinkt als pluspunt van Nanofixit ten opzichte van Shark Proof, want ik heb ze daarbij wel. Volgende keer wil ik een ander merk proberen, dus goed om te weten.
Geen last van vingervlekken, schreef ik niet, maar wel veel minder. Als ze er al zijn veeg ik ze zo vanaf, er is wel duidelijk een positief verschil te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 961157

Hallo

Ben net in een winkel geweest omdat ik de protector van nanofixit wilde aanschaffen voor mn nieuwe s8.
De verkoper in de winkel raadde mij dit af omdat volgens hem de vloeibare protectors corrosie veroorzaken onder je scherm aan t toestel.
Heb nu een beetje rond gekeken op internet naar reviews maar kom niks tegen over corrosie.
Zijn er mensen die deze ervaring ook hebben of was dit een verkooptruckje van de verkoper omdat hij mij nu een opplakscherm van €25 probeerde te verkopen ipv de € 14.95 die nanofixit kost.
Alvast bedank voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Buitenom dat je een Samsung s8 hebt, en het hier Apple betreft.

Misschien ben je wel gewaarschuwd voor meer kosten door... ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 961157

Sorry verkeerde toestel maar t gaat om de ervaringen met de liquid screen protector.
Dat is niet echt merk of toestel gebonden toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstriker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 20:26
De ene vraag dit ik hier nog niet beantwoord zie is de volgende:

Als je krassen op zo'n liquid protector hebt en je haalt hem eraf, zijn die krassen dan weg?

Daar gaat het uiteindelijk om. Het is compleet nutteloos als je een protector installeert die je of niet kan verwijderen (waardoor de krassen permanent zijn) of die je scherm niet beschermt (en dus krassen in het scherm komen)

Ik vind de lichte bolling in de S7/S8 schermen om deze reden ook erg irritant. Fatsoenlijke glas-protectors kunnen daardoor niet en die 2.5D dingen zijn echt spuuglelijk, terwijl de plastic velletjes om de haverklapt vervangen moeten worden als je niet met een compleet bekrast (ogend) scherm wilt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 963021

Taygete schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:04:
De liquid screen protector arriveerde vandaag. Vanavond meteen mee aan de slag gegaan. Zie de foto's in m'n album (kunnen jullie daar bij?). Voor de zekerheid eerst op m’n oude iPhone 6 gesmeerd. In de verpakking zitten: microvezeldoekje, papieren cleaner/primerdoekje, papieren doekje met de protector vloeistof en een poetsdingetje dat je achterop je phone kunt plakken om tijdens gebruik altijd bij je te hebben.
Het apparaat waar je het op aanbrengt moet koud zijn, dus de iPhone helemaal uitgezet en even gewacht. Volgens instructies te werk gegaan: goed gepoetst met microvezeldoekje, daarna idem met cleaner/primerdoekje, 5 minuten laten drogen, nog even gepoetst met microvezeldoekje (stond niet in instructie, maar wilde het goed droog maken) en toen de screenprotector er op gesmeerd. Tijdens het vegen met het doekje lijkt het spul zwart en olieachtig, als je stopt met smeren een paar seconden witte vegen en daarna zie je er niets meer, tot je weer verder smeert. Er staat dat je moet doorgaan tot het aanbrengdoekje droog is. Na 10 minuten voelde het nog niet volledig droog, maar ben ik gestopt.
Het scherm moest toen 15 minuten drogen. Daarna voelde het volledig droog aan. Ik zag geen sporen meer van het product. Het scherm leek wel wat matter. Daarna poetsen met het microvezeldoekje "tot je tevreden bent". Het voelde hier en daar stroef aan. Daardoor weet je dat er wel iets op zit. Na ca. 5 minuten uitpoetsen was ik tevreden.
De telefoon kan nu al weer worden gebruikt, maar het spul is na 24 uur volledig uitgehard volgens de handleiding, dus ik laat hem 24 uur ongebruikt liggen.
Er is niet te zien dat er iets op zit. In reviews vragen mensen zich af of het fake is, of het spul gewoon is verdampt tijdens het aanbrengen. Dat gevoel kan ik mij nu voorstellen, maar ik denk niet dat het fake is.
Het resultaat is schitterend. Spiegelglad. Mooi meegenomen, maar het gaat mij vooral om de bescherming tegen krassen.
Het is best spannend, iets onzichtbaars dat zou moeten beschermen. Werkt het niet, dan merk je dat pas als je al krassen hebt. Net als met de huidige krassen. Ik geloofde de verhalen dat je geen screen protector nodig hebt op de iPhone 6, omdat die “gorilla glas” heeft.
Binnenkort smeer ik het scherm van m’n nieuwe iPhone 6s Plus ermee in en over enige tijd post ik de langere termijn ervaringen met deze liquid screen protector.
ben heel erg benieuwd naar je ervaringen ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Anoniem: 963021 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

ben heel erg benieuwd naar je ervaringen ermee!
Die zijn nog steeds positief. :) Zie mijn eerdere posts. Kortgeleden opnieuw aangebracht.

Anoniem: 372672

Interessant. Ik heb 2 vragen.

Wat is het verschil tussen een DIY kit en die van Staples?
https://www.staples.nl/co...ytech/liquidarmour.cshtml

Ik vraag mij ook af of het bestaande krasjes opvult zodat het minder zichtbaar is?

Anoniem: 372672

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Anoniem: 372672 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:50:
Interessant. Ik heb 2 vragen.

Wat is het verschil tussen een DIY kit en die van Staples?
https://www.staples.nl/co...ytech/liquidarmour.cshtml

Ik vraag mij ook af of het bestaande krasjes opvult zodat het minder zichtbaar is?
Mijn ervaring met 1 (niet heel diepe en brede) kras op oude iPad: de kras is nog net zo duidelijk zichtbaar als voor het aanbrengen van de liquid screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Een flinke bump, Maar ik ben benieuwd of de liquid protector ook een nieuwe oleophobische laag aanbrengt. Zit zelf namelijk met een iPhone X die ontzettend stroef aanvoelt op zowel voor als achterkant, maar die ik niet wil ruilen omdat het scherm uitermate goed is (geen enkele verkleuring). Een dikke protector zie ik ook weer niet zo zitten.

Ik ben bang voor verkleuring, alsnog stroefheid en eventuele slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

Eduardboon schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:42:
Een flinke bump, Maar ik ben benieuwd of de liquid protector ook een nieuwe oleophobische laag aanbrengt. Zit zelf namelijk met een iPhone X die ontzettend stroef aanvoelt op zowel voor als achterkant, maar die ik niet wil ruilen omdat het scherm uitermate goed is (geen enkele verkleuring). Een dikke protector zie ik ook weer niet zo zitten.

Ik ben bang voor verkleuring, alsnog stroefheid en eventuele slijtage.
als het goed is, zorgt een coating voor een nieuwe oleophobische laag moeten aanbrengen. wat ik zo heb gevonden is dat het nanolaag eigenlijk de oneffenheid in het glas opvult tot een gladde oppervlak en dat die gladde laag dus ook zo hard als 9h moet zijn zodat het krasbestendig is.

ik zie ook merken met een 100 dollar geld terug gararntie als je glas toch breekt.

ook heb ik een filmpje gezien van linus tech tips waarbij hij een nano laagje eraf kon krabben en het scherm eronder nog heel was.

al deze dingen zullen waarschijnijk ook wel samenhangen met het merk zelf hoe goed het is en natuurlijk hoe goed men het heeft aangebracht en heeft laten uitharden (zoals eerder gezegd in het topic.)

misschien handig om een algemene liquid screen protector topic te maken? ik kwam zelf hier uit na het zoeken op liquid screen protector en in principe boeit het niet of het nou een samsung, apple, huawei, xiaomi of sony is, het (zou moeten)werk(t)(en) op alle glazen oppervlaktes.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Taygete schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:29 o.a.::
... Het is nu een jaar later en ik heb zoals gepland, gisteren op 5 devices de protector opnieuw aangebracht. Tot 2 jaar bescherming, staat er op de verpakking. Ik wilde geen risico nemen, je zult maar net te lang wachten. Het is immers onzichtbaar...
en
.... Het display van alle devices ziet er nog steeds uit alsof het gloednieuw is. Echt geen krasje te Alle 5 die ik gisteren heb behandeld zijn nu weer minstens een jaar krasbestendig. Ik ga nu twee jaar wachten met het opnieuw aanbrengen van een liquid protector. De devices zijn dan toch al een paar jaar oud...
Het is nu een jaar en een maand nadat ik opnieuw de liquid screen protector had aangebracht en het bovenstaande schreef. Vandaag ontdekte ik drie flinke krassen op het display van de iPad air2. Ik ben er niet anders mee omgegaan dan voorheen. Het kan toeval zijn, of het spul beschermt niet langer dan een jaar. De andere devices zijn nog krasvrij. Ben benieuwd hoe lang nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamarow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-04 18:38
Hoe breng je dit eigenlijk aan bij de openingen voor speaker e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Taygete En die kan je er niet uithalen door die nanolaag te verwijderen...?
Dan klinkt het eerlijk gezegd als nogal waardeloos spul waarbij het steeds gokken is of het (nog) wel werkt. :P Vraag me af of een normale screenprotector dan niet makkelijker en veiliger is. Die ultradunne dingen van Belkin zijn zo slecht nog niet. En dat zeg ik als screenprotector hater. ;) Nooit had ik ze nodig, tot de iPhone 8 en X waarvan het glas wel heel erg makkelijk krast.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 07-12-2018 11:00 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygete
tamarow schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:04:
Hoe breng je dit eigenlijk aan bij de openingen voor speaker e.d.?
Ik smeer het gewoon overal overheen, dus ook over die openingen. Stond in de gebruiksaanwijzing dat dat kan en heeft nooit problemen gegeven bij de apparaten die ik ermee heb behandeld.
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:59:
@Taygete En die kan je er niet uithalen door die nanolaag te verwijderen...?
Dan klinkt het eerlijk gezegd als nogal waardeloos spul waarbij het steeds gokken is of het (nog) wel werkt. :P Vraag me af of een normale screenprotector dan niet makkelijker en veiliger is. Die ultradunne dingen van Belkin zijn zo slecht nog niet. En dat zeg ik als screenprotector hater. ;) Nooit had ik ze nodig, tot de iPhone 8 en X waarvan het glas wel heel erg makkelijk krast.
De kras zal niet alleen in de nanolaag zitten, denk ik. Voorzover ik het begrijp werkt de nanotechnologie zo dat het spul zich verbindt met de glasmoleculen van het display. Dus ligt het er niet echt op, als een afpoetsbare laag. Aan de andere kant snap ik het slijten van de nanolaag dan weer niet.
Ik zal eens kijken naar die ultradunne dingen van Belkin, want als jij als mede-screenprotectorhater ze zo slecht nog niet vindt, is dat mogelijk een alternatief.
Dat, of minstens 1x per jaar een nieuwe liquid protector aanbrengen. Zo lang werkt het wel, weet ik nu uit meerjarige ervaring met dit spul op meerdere apparaten. Als dat het wordt, ga ik eens een ander merk dan Sharkproof proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Taygete Ja ik wil toch wel graag zeker weten dat ie beschermd is zegmaar. Het idee dat het een onzichtbare laag is is natuurlijk geweldig als je een schurfthekel hebt aan screenprotectors, maar als de keerzijde is dat je nooit weet wanneer die laag er af is en dus alsnog in principe elke moment je display kan bekrassen: dan heeft het voor mij geen zin.

Ja ik heb de Belkin Invisiglass er op laten zetten. Met de nadruk op laten zetten, want de laatste keer dat ik het zelf probeerde werd een chagrijnig avondje. :+ Koste €34,95 geloof ik voor de protector + er op laten zetten + 3 maanden garantie. In de praktijk kreeg ik 6 maanden na aankoop nog een nieuwe van Apple ("bij uitzondering", dus reken er maar niet op.) toen er een bubbeltje onder verscheen, was prima geregeld. :) Hij is heel dun. Door de notch zie je hem wel zitten helaas, maar het valt mee. Ik voel hem op het scherm nauwelijks, enkel bij het omhoog swipen vanaf de onderkant voel je soms heel even de naad. Maar dat is dusdanig verwaarloosbaar dat ik het prima kan tolereren. Hij is aanwezig, maar het is nog redelijk te doen.

Mind you, ik vind het dus alsnog absoluut niet tof dat er een screenprotector op zit. :P Het is erg jammer dat de schermen opeens zo snel krassen, want had er met vorige modellen totaal geen last van. :/
Maar ALS ik dan dus perse een bescherming er op moet doen: dan is dit wel een protector die ik als het minst oncomfortabel beschouw. ;) Zeker de overweging waar in ieder geval. En heb je stalen zenuwen: uiteraard is het goedkoper om ze los te bestellen i.p.v. er op te laten zetten met zo'n Belkin-apparaat die ze in de Apple Store en AMAC's hebben.

Wel balen, toen ik je verhaal las over dit spul vond ik het al klinken als een droom die uitkomt. Jammer om te lezen dat het toch niet helemaal het paradijs op aarde is. :P

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 09-12-2018 23:59 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
WhatsappHack schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:57:
@Taygete Ja ik wil toch wel graag zeker weten dat ie beschermd is zegmaar. Het idee dat het een onzichtbare laag is is natuurlijk geweldig als je een schurfthekel hebt aan screenprotectors, maar als de keerzijde is dat je nooit weet wanneer die laag er af is en dus alsnog in principe elke moment je display kan bekrassen: dan heeft het voor mij geen zin.
Enige nuancering: in het eerste jaar na aanbrengen hebben wij hier geen krassen gehad, op in totaal 4 tablets en 3 smartphones die van de liquid screen protector waren voorzien. Maar om geen risico op krassen te lopen, moet je het dus wel minimaal eens per jaar opnieuw aanbrengen.
En heb je stalen zenuwen: uiteraard is het goedkoper om ze los te bestellen i.p.v. er op te laten zetten met zo'n Belkin-apparaat die ze in de Apple Store en AMAC's hebben.
Als ik voor zo’n opplakding kies, doe ik het zelf. Gezegend met vaste hand en ik doe het altijd in de badkamer. Hete douche aan en zodra de badkamer vol stoom staat, aan de slag. Al vaak gedaan, ook voor anderen. Nooit een stofje eronder gehad.
Wel balen, toen ik je verhaal las over dit spul vond ik het al klinken als een droom die uitkomt. Jammer om te lezen dat het toch niet helemaal het paradijs op aarde is. :P
Zie nuancering hierboven ;)
Ik ga maar eens een kostenvergelijking maken, gebaseerd op 1x per jaar vernieuwen liquid en de Belkin InvisiGlass die waarschijnlijk langer meegaat (2 jaar?). Als de liquid niet veel duurder uitkomt, wordt dat hem toch weer. Want onzichtbaar en niet voelbaar is wel heel fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin4you
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 00:14
Fijn om dit topic achter elkaar te kunnen lezen en niet te hoeven wachten tot het half of hele jaar om is. Ik ga op basis van je ervaringen zelf ook eens de Liquid proberen. Ik heb nu drie glazen protectors op mijn Galaxy S8 gehad a €25 en ben wel even klaar met het vervangen. Kost bij elkaar ook een vermogen. Eenmaal per jaar smeren klinkt een stuk beter.

Martin

Pagina: 1