Windows 10 upgrade mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-09-2024
Zojuist "geupgrade" naar Windows 10. Eerste keer startte hij zonder problemen op. Na twee minuten echter een blue screen en reboot...

Nu wil ik hem opnieuw opstarten. Krijg eerst twee minuten een Windows logo.

En vervolgens blijft hij op dit scherm hangen:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/mif0BuF.jpg

Google weet er geen raad mee... Iemand met ervaringen?

Beste antwoord (via TBD op 10-07-2016 11:51)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je je screenshots (foto's) even draaien?

Terug naar vorige versie is in dit geval het beste.

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 09-07-2016 21:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
Ik ben er nu al weer klaar mee, geen zin om met drivers te gaan lopen kloten.

Wat werkt het beste om terug te gaan naar W7? Systeem herstel of terug naar vorige versie? Heb ook nog een oudere backup op een externe HD maar wil het graag zo efficiënt en goed mogelijk zonder dat er al teveel troep achterblijft.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HMGe3XY.jpg

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je je screenshots (foto's) even draaien?

Terug naar vorige versie is in dit geval het beste.

[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 09-07-2016 21:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Je bent na de upgrade wel in Windows al geweest (bureaublad al gezien bijv.) terwijl je netwerkverbinding had? Dan is de kans groot dat jouw systeem al Win10 geactiveerd is.

Maak een USB-stick aan (of DVD) door middel van de Media Creation Tool (klik hier op "Hulpprogramma nu downloaden") en installeer Windows 10 eens schoon. Let er op dat je dezelfde Windows variant installeert als dat je oude installatie was (Windows 7/8.1) (en dus 10 ook was), namelijk Home of Pro. 95% kant dat je 0 problemen zal hebben na een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBD
Daar heb ik niet op gelet. Ik zat 30 seconden op het bureaublad, maar niet gezien of er netwerkverbinding aanwezig was.

Hen overigens geen behoefte meer om over te stappen, bij een nieuw systeem zal ik immers ook een nieuwe licentie aan moeten schaffen. Deze PC houd ik dan voorlopig op W7.