Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wel internet niet surfen

Pagina: 1
Acties:

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-11 20:50
mijn probleem komt veel vaker voor heb ik gezien toen ik een search via google doe, echter ik heb het idee dat het probleem bij mij in mn wifi router zit.

Ik heb een experiabox v10, deze doet het prima, alle computers hangen hier nu aan en alles werkt. Ik heb ook een TP Link Archer C2600 voor een sterker wifi signaal in en rond het huis, ik heb deze geflashed met OpenWrt en dit heeft tijden goed gewerkt. Deze heeft een WAN ip die in de range zit van de experia box en een eigen netwerk in een andere range.

Mijn PC was ook via LAN hier op aangesloten, ik kon wel dingen via sabnzb binnen halen en ook online gamen, echter een website bezoeken gaat niet via chrome IE of welke ander browser dan ook. Firewall of antivirus is het probleem ook niet.

Ik heb nog niet de originele software terug gezet op de TP Link maar voor dat ik dat doe wilde ik eerst even dit forum raadplegen of het nog iets anders simpels kan wezen omdat het toch tijden gewerkt heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ergens iets van een DNS ingesteld? Online gamen gaat vaak op IP, dan heb je geen DNS nodig, maar websites doen dat natuurlijk weer wel.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Misschien helpt het als je jouw TP Link router instelt als AP in plaats van NAT achter NAT te hebben.

200 fish found!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Inderdaad lijkt er op dat de DNS setting in je TP link niet goed staat waardoor je dit probleem hebt. Echter heb je nu zoals -zeehond al aangeeft een router achter een router staan en daardoor dubbel NAT wat tot wel meer vervelende problemen leid. Ik zou je adviseren om je TP-link gewoon als Accespoint aan te sluiten en je experiabox als enige router in je netwerk te hebben. Dan ben je ook van alle problemen af.

Voor de zekerheid.... Heb je ook IPTV van kpn? zo ja, zorg er voor dat deze rechtstreeks aan de experiabox gekoppeld zijn. Kan dat niet, zorg dan dat je TP link rechtstreeks op je experiabox is aangesloten. Kan dat ook niet zet dan IGMP snooping in je TP-link aan als je WiFi problemen krijgt, of zorg ervoor dat je switches (indien gebruikt) IGMP snooping ondersteunen (waarbij sommige modellen van TP-link helaas niet goed werken... zie hier https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301)

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-11 20:50
bedankt allen voor de reacties, ik heb geen IPTV van KPN, ik zal de TP link proberen als AP in te stellen.