Heren, eventuele dames,
Misschien een wat rare titel, maar ik zal deze nader uitleggen.
M'n PC heeft soms wat rare tikken. Hierbij alvast de specs:
i7 3930K + H100
Asus Ramp. IV. Ext.
16 GB G.Skill 2133MHz (Ripjawz)
2x GTX580 Lightning
Opslagspul en dergelijke, Windows 10
Nu heb ik soms wat vreemde dingen. Zo doe ik bijvoorbeeld een IntelBurnin test op 4Ghz, met voldoende voltage en dergelijke, krijg ikeen melding dat het systeem onstabiel is.
Soms een BSOD, wanneer ik dus 4GHz met het geheugen op 2133MHz.
Ik hoef echt geen 24/7 overclock van 4.5 of meer, maar een beetje meer kan uiteraard wel.
Nu heb ik Memtest draaien, en deze geeft direct al errors aan. Dit lijkt mij niet goed, maar ik heb nou niet echt een idee wat dit allemaal betekent. Ik neem aan dat elke error er een teveel is.
Is iemand bekend met dit programma, en kan mij hier wat uitleg in geven? Misschien tips, met bijvoorbeeld bank per bank testen?
Alvast bedankt!
Jacco
Misschien een wat rare titel, maar ik zal deze nader uitleggen.
M'n PC heeft soms wat rare tikken. Hierbij alvast de specs:
i7 3930K + H100
Asus Ramp. IV. Ext.
16 GB G.Skill 2133MHz (Ripjawz)
2x GTX580 Lightning
Opslagspul en dergelijke, Windows 10
Nu heb ik soms wat vreemde dingen. Zo doe ik bijvoorbeeld een IntelBurnin test op 4Ghz, met voldoende voltage en dergelijke, krijg ikeen melding dat het systeem onstabiel is.
Soms een BSOD, wanneer ik dus 4GHz met het geheugen op 2133MHz.
Ik hoef echt geen 24/7 overclock van 4.5 of meer, maar een beetje meer kan uiteraard wel.
Nu heb ik Memtest draaien, en deze geeft direct al errors aan. Dit lijkt mij niet goed, maar ik heb nou niet echt een idee wat dit allemaal betekent. Ik neem aan dat elke error er een teveel is.
Is iemand bekend met dit programma, en kan mij hier wat uitleg in geven? Misschien tips, met bijvoorbeeld bank per bank testen?
Alvast bedankt!
Jacco