Verlichting aan > Autoradio uit !?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Als ik de verlichting van mijn auto (Renault Scenic) aan zet gaat mijn autoradio (Chinees merk) uit (display geeft: NO SIGNAL). Gek genoeg heeft hij dit probleem voorheen nooit geweest en is het zonder enige aanwijzingen ineens ontstaan. Geel en rood (schakel en permanent 12V) omwisselen haalt ook niks uit. En een andere permanente stroomdraad gebruiken wil ik liever niet ivm evt storingen (volgens onderhouddboekje). Wie heeft er tips? Wie kan mij helpen?

Wat ik al op een ander forum gelezen dat de 12V voor de radio gekoppeld zou kunnen zijn aan de dashboard verlichting, welke bij het inschakelen van het licht automatisch wordt gedimd. Hierdoor zou de radio onvoldoende stroom krijgen en uitvallen. Maar waarom heeft hij het dan al die maanden hiervoor wel gedaan? Dat begrijp ik dan niet.

mvg, Gaby

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Heb je ook een typenummer van de radio? Of anders foto's van alle labels en aansluitingen?
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:45:
Als ik de verlichting van mijn auto (Renault Scenic) aan zet gaat mijn autoradio (Chinees merk) uit (display geeft: NO SIGNAL).
Hij gaat dus niet helemaal "uit". Het lijkt erop dat de radio een signaaltje krijgt om naar een andere input te schakelen (bijv. voor een achteruitrijcamera). Heb je al gekeken of er geen draadjes tegen elkaar aan zitten achter de radio?
Wat ik al op een ander forum gelezen dat de 12V voor de radio gekoppeld zou kunnen zijn aan de dashboard verlichting, welke bij het inschakelen van het licht automatisch wordt gedimd.
Er gaat een 12V signaaldraad van de dashboardverlichting naar de connector van de radio. Je kunt deze draad loshalen en kijken of het dan wel werkt.
Hierdoor zou de radio onvoldoende stroom krijgen en uitvallen. Maar waarom heeft hij het dan al die maanden hiervoor wel gedaan? Dat begrijp ik dan niet.
De voeding van de radio komt rechtstreeks van de batterij (met een zekering ertussen). De 12V schakeldaad en de verlichtingsdraad geven alleen een signaaltje om in te schakelen/de verlichting aan te zetten.

/dev/null