Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Mijn vrouw kan over een week haar abonnement verlengen en daarmee ook een nieuwe telefoon uitzoeken.
Ze heeft nu een LG G2 mini (4.7") en is daar absoluut niet blij mee vanwege de te krappe interne opslag. Hierbij heeft een extra geheugenkaart niet geholpen omdat niet alle apps daarop te krijgen zijn.

Goed, we zijn nu aan het rondkijken naar een betere telefoon.
Die 4.7" vindt ze prima en die van mij (Galaxy S4 met CM13) vindt ze echt te groot.
Ik heb de tweakers pricewatch gevolgd, maar kom daar alleen niet helemaal uit.

Zelf had ze al haar oog laten vallen op een Samsung Galaxy J3, maar die komt niet best uit de reviews. Omdat ik zelf een S4 heb (die ik niet meer weg doe sinds ik CM13 erop draai) ook naar een S4-mini gekeken voor haar, maar die scoort ook niet lekker. S5-mini ook niet.De meeste toestellen onder de 5"die ik tegenkom zijn toch wat budget toestellen. Chinese toestellen heb ik nog niet zo goed naar gekeken, omdat niet alle toestellen hier op 4G kunnen draaien.

De vraag:
Heeft iemand ervaring met een toestel met een schermdiagonaal < 5", goede batterijduur, opslagcapatiteit en een aanvaardbare response?
Eventueel een oudere Android telefoon (2e hands) kopen en rooten (en dan een los abbo erbij) is een mogelijkheid, maar dan nog weet ik niet zo goed waar zij weer een paar jaar mee vooruit kan zonder frustraties.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Beste antwoord (via rens-br op 01-08-2016 09:52)

• PaulZ
Vandaag de Xperia Z5 Compact (Geel) binnen gekregen. Vrouw blij, ik blij :D !
Iedereen bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Sony Xperia Z5 Compact lijkt dan wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:37
PaulZ schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:36:
...........
De vraag:.............
Ik wil niet lastig zijn, maar hoort een dergelijke vraag niet in het Mobile Aankoopadvies topic?

Het is goed bedoeld. Maar maak de volgende keer even een TR aan, dan zullen wij het topic verplaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 11-07-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
elinx schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:19:
[...]
Ik wil niet lastig zijn, maar hoort een dergelijke vraag niet in het Mobile Aankoopadvies topic?
Ja eigenlijk wel.
PaulZ schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:36:
Mijn vrouw kan over een week haar abonnement verlengen en daarmee ook een nieuwe telefoon uitzoeken.
Ze heeft nu een LG G2 mini (4.7") en is daar absoluut niet blij mee vanwege de te krappe interne opslag. Hierbij heeft een extra geheugenkaart niet geholpen omdat niet alle apps daarop te krijgen zijn.

Goed, we zijn nu aan het rondkijken naar een betere telefoon.
Die 4.7" vindt ze prima en die van mij (Galaxy S4 met CM13) vindt ze echt te groot.
Ik heb de tweakers pricewatch gevolgd, maar kom daar alleen niet helemaal uit.

Zelf had ze al haar oog laten vallen op een Samsung Galaxy J3, maar die komt niet best uit de reviews. Omdat ik zelf een S4 heb (die ik niet meer weg doe sinds ik CM13 erop draai) ook naar een S4-mini gekeken voor haar, maar die scoort ook niet lekker. S5-mini ook niet.De meeste toestellen onder de 5"die ik tegenkom zijn toch wat budget toestellen. Chinese toestellen heb ik nog niet zo goed naar gekeken, omdat niet alle toestellen hier op 4G kunnen draaien.

De vraag:
Heeft iemand ervaring met een toestel met een schermdiagonaal < 5", goede batterijduur, opslagcapatiteit en een aanvaardbare response?
Eventueel een oudere Android telefoon (2e hands) kopen en rooten (en dan een los abbo erbij) is een mogelijkheid, maar dan nog weet ik niet zo goed waar zij weer een paar jaar mee vooruit kan zonder frustraties.
Zoals al gezegd kan ik onder de 5" alleen de Xperia compact aanraden.

Er is gewoon niet veel onder de 5" te krijgen met redelijke specs. De S4/S5 mini raadt ik niet aan omdat die verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Sorry. Ik had alleen het algemeen aankoop advies gezien en niet die voor mobiel...
Kan deze dan verplaatst worden svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
De Galaxy A3 2016 zou een optie kunnen zijn als specs niet al te belangrijk zijn. Qua specs vergelijkbaar met de Moto G 2015 en die draait best soepel. De A3 heeft een goed 4,7" Amoled beeldscherm en goede bouw en design. Het lijkt op een S6 mini.

Kijk je naar 5" dan is er al veel meer keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

Verder weet je zeker dat je onder de 5" wilt blijven. Het aanbod daarin is gewoon echt zo enorm beperkt, dat je eigenlijk altijd wel concessies zal moeten doen. Vind je vrouw 5" te groot omdat ze het niet gewend is of omdat het onhandig is? Je went heel erg snel aan een telefoon formaat.

Verder zou je kunnen aangeven wat het budget is, dat maakt de zoektocht al wat makkelijker.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 11-07-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Budget ergens rond de 300-350 euro. Misschien wel iets meer als we iets echt goeds tegenkomen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
rens-br schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:40:
Aankoopadvies dus schopje naar MAA.

Verder weet je zeker dat je onder de 5" wilt blijven. Het aanbod daarin is gewoon echt zo enorm beperkt, dat je eigenlijk altijd wel concessies zal moeten doen. Vind je vrouw 5" te groot omdat ze het niet gewend is of omdat het onhandig is? Je went heel erg snel aan een telefoon formaat.
[...]
Ik heb haar net mijn Galaxy S4 in de handen gedrukt. Eerste reactie: "Veels te groot en te onhandig!!" dus dan weet je het wel.
Inmiddels zijn we er samen ook wel achter gekomen dar er niet zo'n grote markt is voor toestellen onder de 5".
Ik snap niet dat een groot toestel ook niet met dezelfde specs in een kleinere variant beschikbaar is.

Ze gaat er in ieder geval nog een nachtje over slapen... De Z5 compact is nog wel een goeie optie overigens, al lees ik daar ook weer gemengde ervaringen over.

Wil je voortaan de 'wijzig' knop gebruiken om iets toe te voegen aan je post? Dubbelposten is niet toegestaan op tweakers.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 15-07-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
PaulZ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:48:
[...]
Ze gaat er in ieder geval nog een nachtje over slapen... De Z5 compact is nog wel een goeie optie overigens, al lees ik daar ook weer gemengde ervaringen over.
Kan me inderdaad goed voorstellen dat ze in het begin zoiets had van. Wow. Maar dit went echt na verloop van tijd. Overigens is de Z5 Compact een prima telefoon, maar voor dat geldt zijn er betere alternatieven, die helaas wel een 5" scherm of groter hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 15-07-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat is er mis met de S5 Mini? Verder is de 2GB/16GB versie van de Moto G (2015) niet gek, maar zijn beide meer voor een <200 euro budget. Daarboven heb je qua 5" niet zoveel, enkel de Xperia Z5 Compact inderdaad.

Verder heb je natuurlijk de iPhone SE, dat is denk ik met afstand de beste <5" telefoon die er is. Kost wat meer, maar dat haal je qua restwaarde wel weer terug na 2-3 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 15-07-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb de BQ M4.5 met 2GB/16GB. Fijn toestel, niet te groot: 4,5", ligt goed in de hand en is snel genoeg. Het is een Spaans merk. Zie [BQ M4.5 en A4.5] Ervaringen en Discussie

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Iedereen bedankt voor de input. :)
Ik denk dat een wedstrijdje gaat worden tussen Samsung A5, de Z5C en nu ook de Z3C . Daarvan lees ik dat die op veel vlakken beter is dan de Z5C.
Maar weer heel veel doorlezen komende dagen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
Vandaag de Xperia Z5 Compact (Geel) binnen gekregen. Vrouw blij, ik blij :D !
Iedereen bedankt voor de reacties.

Pagina: 1