Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Goedemorgen allemaal :)

Ik heb nu al een tijdje Thermaltake Core V31 case.

Die bevalt me heel goed qua mogelijkheden.

Enige wat ik wil proberen is in wit/blauw spuiten.

Nu zit ik met voorkant van case. Omdat er gaatjes in zitten, iemand die mij tips / info kan geven over hoe het beste is om dit aan te pakken? Het is ijzer, in geval van vragen over het materiaal :)

Heb wel wat ervaring met spuiten van dingen, maar zo iets nog nooit gedaan.

Bijlage toegevoegd van voorkant, die heb ik van case afgehaald.

TT Core V31 Front

Beste antwoord (via SnowBigQ op 11-07-2016 17:55)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

TERW_DAN schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:31:
Helemaal afplakken met schilderstape (aan de achterkant), zodat verf geen druppels kan vormen in de gaatjes. En dan gewoon heel licht spuiten (evt meerdere laagjes) zodat je geen klontjes verf krijgt.
Dat zou ik juist niet doen. Dan maak je van de gaatjes een soort kommetjes waar de verf in kan blijven staan.

Het geperforeerde paneel licht opschuren, goed ontvetten en ophangen. Rustig in dunne lagen spuiten. Niet te snel willen gaan, complete dekking krijg je pas na 2 of 3 lagen.
Nooit beginnen met spuiten als je op het paneel mikt, maar ernaast beginnen en dan in een vloeiende beweging langs het paneel gaan tot je voorbij het paneel bent en dan pas stoppen met spuiten.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Helemaal afplakken met schilderstape (aan de achterkant), zodat verf geen druppels kan vormen in de gaatjes. En dan gewoon heel licht spuiten (evt meerdere laagjes) zodat je geen klontjes verf krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
In lichte lagen spuiten, ophangen, of gewoon in een kartonnen doos zetten.
misschien lichtelijk opschuren maar denk niet dat dat nodig is.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Bedankt voor tips :)

Heb het wel beetje geschuurd, en goed schoongemaakt. Na het afplakken van binnenkant kreeg ik water over heen, dus alles weer af en goed drogen en later opnieuw proberen.

Zal hier resultaat plaatsen, maar denk dat het pas morgen word.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

TERW_DAN schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:31:
Dat zou ik juist niet doen. Dan maak je van de gaatjes een soort kommetjes waar de verf in kan blijven staan.

Het geperforeerde paneel licht opschuren, goed ontvetten en ophangen. Rustig in dunne lagen spuiten. Niet te snel willen gaan, complete dekking krijg je pas na 2 of 3 lagen.
Nooit beginnen met spuiten als je op het paneel mikt, maar ernaast beginnen en dan in een vloeiende beweging langs het paneel gaan tot je voorbij het paneel bent en dan pas stoppen met spuiten.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black