Multiplier lock celerons ook te bypassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik lees overal over de fantastische manieren om de multiplier lock van de Duron te omzeilen, dmv simpele potloodstreepjes of wat gesoldeer. Zijn er ook dergelijke methodes voor de Celeron?
Ik heb een Celeron466 (op een Abit BE6), die nu op 525 draait door de 75 MHz FSB. Mijn 66 MHz SDRAM werkt helaas niet op een FSB die hoger is dan 75 MHz. Dus wil ik 'm overklokken door de multiplier te verhogen. Is het mogelijkde multiplier lock van mijn celeron te verwijderen/omzeilen?
Thx alvast. :)

Verwijderd

Nope.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
was het maar waar

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Maar wie weet waar de Lock zich bevindt.
Er zijn toch ook versie's die niet gelockt zijn.
Deze zijn alleen voor de ontwikkelaars/onderzoek or what ever.

Lijkt me stug dat het er in wordt gebakken, ze bepalen de snelheid toch achteraf als de cpu al bijna klaar is.

Wie doet een onderzoek je :) :)

Mzzl Diamon

And The Only One

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
het zit intern in de core. daar zitten een paar weerstanden (fuses) en die kunnen ze programmeren. gewoon door laten branden en dan staat niet doorgebrand voor een 0 en wel doorgebrand voor een 1 (of omgekeerd). dit wordt dus pas na de snelheidstest gedaan. en jammer genoeg is het niet ongedaan te maken.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
als dit zo is, dan is het wel niet ongedaan te maken, maar wel mogelijk om nog wat extra weerstandjes door te laten fikken. misschien dat je dan toch nog een hogere snelheid krijgt met een of andere combinatie.

helaas zat het of een heel lang onderzoek worden (met een boel gesneuvelde proc's, of er zal wat meer inside informatie moeten komen van intel.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Damn. Nou, dan wordt het een nieuwe processor. Tijdens de HCC-dagen of zo... daar moet toch voor een zacht prijsje een snelle celly te scoren zijn! :)
Pagina: 1