Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Artikel over wifi-tracking

Pagina: 1
Acties:

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:47
nieuws: Minister belooft om publiek voor te lichten over wifi-tracking

Tweede alinea, derde zin
Wifi-tracking wordt binnenkort ook een onderwerp op deze internetpagina.
Hier wordt denk ik "webpagina' bedoeld. Dat Jan met de pet met "internetten" "surfen op het Web" bedoelt, betekent m.i. niet dat een website over technologie deze foutieve term (want dekt niet de lading) maar over moet gaan nemen. Internet is de overkoepelende technologie die het Web mogelijk maakt, evenals vele andere subtechnologieën zoals e-mail, WhatsApp, Skype etc. Als iemand "internetten" zegt, kan deze persoon net zo goed "Whatsappen", "e-mailen" of "een MMO spelen" bedoelen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Internetpagina is volgens mij ook gewoon correct. Er zijn geen MMO of Whatsapp pagina's.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:47
Ja, daar heb je een punt. Door de combinatie met "pagina" wordt er wel geïmpliceerd dat het om een pagina van een website gaat.

En toch blijft het woord "internetpagina" me enigszins tegen de borst stuiten, weliswaar minder dan "internetten" (te algemeen) en "internetsite" (want er bestaan ook Gopher- en FTP-sites bijv.), maar goed, ik heb aangegeven wat ik ervan vind.