Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkaslan
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje, en zou het prettig vinden als er een paar mensen hun mening zouden geven. Heb zelf helaas nog niet zo veel verstand van dit soort dingen!
Ik heb recent de Dell UltraSharp U2715H 27" 1440p IPS Monitor aangeschaft, waar ik erg tevreden over ben. Mooie kleuren, hoge resolutie, en groot scherm! Het punt is alleen dat ik door de hogere resolutie, mijn spellen nu niet meer op hoge kwaliteit graphics kan instellen. Bijvoorbeeld The Witcher 3, zit nu op low/medium settings. Om deze reden overweeg ik een upgrade. Ik zou graag willen dat mijn nieuwe monitor meer tot zijn recht komt!

Mijn specificaties op dit moment:
Intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz 64Bit
2 x 4096 mb DDR3 UDIMM PC3-12800 RAM geheugen
NVIDIA GeForce GTX 770 2GB

Ik zat zelf te denken aan een upgrade in de prijsklasse van de AMD RX 480 8GB of de aanstaande NVIDIA GTX 1060. Is dit een goed idee? Zijn er dingen waar ik nog rekening mee moet houden, zoals of bepaalde onderdelen wel samengaan?
Zou bijvoorbeeld nieuw RAM geheugen (2 x 8GB) ook helpen?

Alvast bedankt,

Groetjes Marco!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Beide kaarten zullen een goede upgrade zijn, maar voor 1440p niet alle games volluit qua settings met 60fps. Daarvoor is een zwaardere kaart nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:37
Als je 60+ fps op ultra 1440p wilt gamen heb je minimaal een gtx 1070 nodig, en zelfs die haalt de 60+ fps niet op ultra op demanding games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkaslan
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-08-2024
Bedankt voor jullie reacties. In dat geval.. Als het echt een aanzienlijk verschil maakt, zou ik eventueel de gtx 1070 wel overwegen. Enig kans op prijsdaling in de nabije toekomst?:p

Wat ik me dan wel weer afvraag.. Heeft de rest ook een upgrade nodig? Komt een dergelijke kaart wel tot zijn recht in mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
8GB RAM geheugen is prima voor games, met 16GB ga je daarmee en het komende jaar in ieder geval geen winst behalen. De CPU is ook vrij recent, de skylake generatie is niet veel sneller per Mhz (clocktick). Maar ja vanaf een 1070/980ti en sneller is de CPU wel langzaam aan de bottleneck aan het worden, maar op 1440p minimaal. Hangt tevens per game af dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1