Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nodig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lironnie6
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik dacht dat alle standaart vragen niet echt van toepasing waren, als ik ze toch wel moet beantwoorden moet je het even melden. Ik wil graag een game pc waarmee ik de komende 5 jaar zwaardere games mee kan spelen. Ik wil graag een Intel cpu en ik heb al besloten dat ik een tweedehanse Nvidia GTX 980 TI ga gebruiken. Ik moet alleen nog een desktop hebben zonder grafische kaart natuurlijk. Eerst zat ik er aan te denken om deze desktop te kopen (+windows 7, +600w psu)
http://www.compucheap.nl/...8gb--1000gb--hdmi--usb3-0
Specs:
Intel Core i5 6400 2.7GHz (Quad Core) Processor
Gigabyte GA-H110M-S2H DDR4 Moederbord
8GB DDR4 2133MHz Geheugen
1000GB S-ATAIII 7200rpm Harddisk
DVD±ReWriter Dual Layer
Gigabit Netwerk en 5.1 HD Geluid onboard
Intel HD Graphics 530 onboard
PCI-express slot voor uitbreiding videokaart
1x VGA, 1x DVI, 1x HDMI
2x USB2.0 + 1x USB3.0 voor, 4x USB2.0 + 2x USB3.0 achter
M-ATX Minitower Behuizing (zwart, glossy)
Cooler Master 600watt
Windows 7 pro
Totaalprijs: €513.25

Ik heb ook op azerty even wat samengestelt:
Cooler master elite 334U
Corsair VS650
Seagate barracuda 1TB
Crucial 8GB DDR4 2133MHz 288PIN
MSI H110M PRO-VH
Intel I5-6500
Totaalprijs: €448.58

Natuurlijk is die van azerty beter en goedkoper maar ik weet dan niet hoe ik aan een OS moet komen, ik heb het liefst windows 10 maar je kunt tot eind juli nog gratis upgraden dus windows 7 en 8 is ook prima maar ik heb geen idee of ik OEM moet nemen of met een schijf, ik weet als ik er een met een schijf moet nemen dat het dan duurder word als de pre-build pc van compucheap. De PSU moet wel minimaal 600 watt zijn anders gaat het niet met een gtx 980 ti
Alternatiefen zijn ook welkom, graag met OS. Budget is 800-850 euro maar daar zit 300 euro voor de gpu bij dus 500-550 euro. Als het aan mij lag had ik gewoon de pre-build genomen en de gtx 980 ti er in gedaan klaar, maar als ik veel kan besparen vind ik het niet erg om zelf een pc te bouwen.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom zouden die standaard vragen die voor iedereen verplicht zijn dat voor jou niet zijn?

Verwijderd

Een 980 ti werkt prima op een goede 400-450 watt voeding. In je eerste lijstje krijg je er waarschijnlijk een Cooler Master B600 bij wat een vrij matig ding is met een niet al te lange levensduur. Verder zit er geen SSD bij, is de behuizing erg matig met een grote kans dat er geen case fans bij zitten, niet echt ideal als je een 980 ti gaat gebruiken. Nog maar niet te spreken over het feit dat de 980 ti waarschijnlijk niet eens in die kast past.

De Corsair VS650 is nog slechter dan de B600, en helemaal niet aan te raden. Voor dezelfde prijs heb je een veel betere voeding. Ook vraag ik me af of die ene case fan bij de elite 334u genoeg gaat zijn om de warmte van een 980 Ti uit de kast te trekken.