Bestanden slepen en scrollen (windows 7)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:09
Al sinds windows XP gebruik ik mijn scrollwheel enorm veel voor het slepen (muis ingedrukt houden en naar boven scrollen) van bestanden naar mappen in grote folders(details setting).

Nu is mijn probleem dat in windows 7 het geselecteerde bestand dat je muis "vast heeft gepakt" los laat op het moment dat je begint met scrollen. Het is nog wel mogelijk om het bestand naar de bovenkant van je window te slepen waar de window begint met het naar boven scrollen, dit is echter tergend traag.

Na half google te hebben afgezocht is hier vrijwel niks over te vinden, wel één a twee vragen maar geen antwoorden.
Heeft één van jullie hier ook mee te maken of een link naar een handige tool/setting waardoor ik weer net zoals in het goede oude windows xp bestanden kan slepen?

Alvast bedankt.

(ook getest in windows 10, die vertikt het helemaal om te scrollen met een bestand geselecteerd)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:45
Ik heb windows 10 en het viel me ook al op dat je niet meer kunt scrollen met een bestand. Echt idioot onhandig. Als er een tooltje voor is zou ik dat ook wel graag hebben.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook al met vervangers van Explorer getest? Eerste die in mij opkomen zijn Total Commander en Explorer++. Die laatste is echter in 3 jaar niet meer bijgewerkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
Ik ben zelf niet op zoek naar een vervanger van Explorer maar meer een tweak, het gaat mij er juist om dat ik weer de oude gemakken van windows xp terug krijg.
Ongeveer het idee van AlwaysMouseWheel die zorgt dat je window waar je muis boven hangt actief is zonder hem te hoeven selecteren (makkelijk voor scrollen van webpaginas) Dit is een tool die altijd op de achtergrond draait en toch het gebruiksgemak van windows verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor scrollen waar de muis is, heb ik x-mouse-buttons gevonden een tijd terug omdat ik in Linux gewend ben om te kunnen scrollen waar de muis is, zonder het venster focus te geven. Zo kan ik door blijven typen zonder de muis heen en weer te bewegen. Maar dat helpt denk ik niet voor jouw specifieke probleem.

Enige wat ik als 'oplossing' kan bedenken is de mappenweergave aan de linkerkant te laten uitklappen naar waar je bent en die gebruiken om zaken heen en weer te slepen. Dus van rechts naar links.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GNID
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
StampVoet schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:02:
... windows 7 het geselecteerde bestand dat je muis "vast heeft gepakt" los laat op het moment dat je begint met scrollen....
Dat *lijkt* maar zo. Als je scrollt en bij de bewuste map bent aangekomen en dan met de muis een klein stukje naar rechts beweegt .... kun je alsnog verplaatsen.
(ook getest in windows 10, die vertikt het helemaal om te scrollen met een bestand geselecteerd)
Daar werkt dit inderdaad niet meer. Wat je nog wel kunt doen, is met de RECHTER-muisknop selecteren en vervolgens bovenstaande herhalen. Je kunt nu (o.a) kiezen uit kopieren of verplaatsen.
Dit werkt overigens ook onder Windows 7.
Clifdon schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:06:
Ik heb windows 10 en het viel me ook al op dat je niet meer kunt scrollen met een bestand. Echt idioot onhandig. Als er een tooltje voor is zou ik dat ook wel graag hebben.
Kortom: geen extra tooltje nodig; zit nog steeds in Windows, maar dan net anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
Hero of Time schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:05:
*knip*
Enige wat ik als 'oplossing' kan bedenken is de mappenweergave aan de linkerkant te laten uitklappen naar waar je bent en die gebruiken om zaken heen en weer te slepen. Dus van rechts naar links.
Dit is inderdaad een goed alternatief waar ik nog niet aan gedacht had, het liefst sleep ik nog wel op de oude manier maar dit is zeker een goede!
GNID schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:04:

Dat *lijkt* maar zo. Als je scrolt en bij de bewuste map bent aangekomen en dan met de muis een klein stukje naar rechts beweegt .... kun je alsnog verplaatsen.
Verrek, dit werkt ook mits je je muisknop inhoud en geen pixel beweegt, vervolgens naar boven scrolt en dan pas met je muis beweegt. Helaas werkt dit niet zo intuïtief.

Nog steeds hoop ik dat er ergens op dit grote internet een tweak rondzweeft :)
Pagina: 1