Toon posts:

Anti aliasing doet het niet (gtx 970)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een week geleden een pc besteld met de volgende specs:
Gtx970 msi gaming 4g
I5 6500
Msi pc mate b150
Cx500 builder series
8gb furyx ram
Stock cooling
Windows 10 pro 64bit

De pc is door azerty inelkaar gezet en is vervolgens ook door hun getest. Alles werkte goed volgens hun. Nu ben ik het systeem aan het testen en heb ik gemerkt dat anti aliasing in 9 van de 10 games niet goed werkt. Alles beweegt de hele tijd heen en weer, en het word het erger als ik ingame mijn camera draai. Ik heb de volgende games getest:

Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield hardline
Mass effect 1
Wolfenstein new order
Minecraft
Payday 2
Csgo
Fallout 4
Borderlands 2
Dead island defentive edition
Farcry 4

Bij al deze spellen los van borderlands 2 was de anti aliasing vreselijk, zo vreselijk dat ik bij langer spelen dan 1 uur hoofdpijn kreeg.

Ik heb al van alles geprobeerd (drivers verwijderen/herinstalleren, met nvidia control panel prutsen, fresh windows install en ingame settings veranderen) maar niks helpt.

(Ik krijg geen overheating, bottleneck, fps drops, stutter, crashes, errors.) Verder heb ik mijn mijn gpu en cpu ge stressed en gecontrolleerd en heb kunnen zien dat ik gewoon 100% gpu/cpu usage aankan zonder crashes etc. Ook heb ik geen hdd, ssd problemen (s.m.a.r.t. gecontrolleerd).
Ook heb ik een ander beeldscherm aangesloten, maar het probleem bleef.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en anders stuur ik de gpu gewoon weer naar azerty en krijg een vervanger toegestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 21:44 ]

Verwijderd

Je krijgt hoofdpijn van anti aliasing?? :?

Ik heb heel veel gekke dingen gehoord, maar dit probleem is nieuw.
Leg eens uit wat volgens jou anti aliasing is? Volgens mij bedoel je iets anders namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:39:

Leg eens uit wat volgens jou anti aliasing is? Volgens mij bedoel je iets anders namelijk.
Nee, ik krijg hoofdpijn omdat er geen anti aliasing is, het probleem is dat alle lijnen ingame zo gaan: -_-_-_-_-_-_-_-_-_- ipv ------------

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:39:

En als ik ergens stil sta, en het beeld een klein beetje beweegt zie ik alle lijnen etc ook meebewegen, dit zorgt voor een abnormaal lelijk effect.

Verwijderd

Oke, last van kartelige lijntjes.

In Wolfenstein kun je sowieso geen AA gebruiken, dat zit standaard niet in het spel, dus die blijft een beetje lelijk.
BF4 heeft wel AA, als je die op 4x zet zou het een stuk beter moeten zijn, dus niet helemaal weg.
Je kunt ook DSR aanzetten in je Nvidia control panel, dan kun je ingame de resolutie upscalen naar 3k of 4k, dus hogere resolutie dan 1920x1080. Dat helpt ook tegen kartelige lijntjes, maar is wel redelijk zwaar voor je 970 kaart.

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:11
(jarig!)
Wat je beschrijft klinkt mij als 'screen tearing'.
Komt onderstaande afbeelding overeen met je probleem?

Afbeeldingslocatie: http://www.120hzmonitor.com/wp-content/uploads/2016/01/Screen-tearing-in-CS-GO.png

PSN: nameless-iD_

Verwijderd

Topicstarter
usefulidiot.198 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:09:

[afbeelding]
Nee, ik zal even een foto sturen

Verwijderd

Topicstarter
usefulidiot.198 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:09:

[afbeelding]
Hahahaha, hoe stuur ik een foto

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:52:
Oke, last van kartelige lijntjes.

In Wolfenstein kun je sowieso geen AA gebruiken, dat zit standaard niet in het spel, dus die blijft een beetje lelijk.
BF4 heeft wel AA, als je die op 4x zet zou het een stuk beter moeten zijn, dus niet helemaal weg.
Je kunt ook DSR aanzetten in je Nvidia control panel, dan kun je ingame de resolutie upscalen naar 3k of 4k, dus hogere resolutie dan 1920x1080. Dat helpt ook tegen kartelige lijntjes, maar is wel redelijk zwaar voor je 970 kaart.
Het is echt lelijk, bijv bij battlefield als ik stil sta en mijn poppetje een kleinbeetje beweegt (is altijd zo) bewegen de lines van mij geweer de hele tijd heen en weer

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Wordt je gek van die kartelrandjes of is het omdat je iedere keer wordt neergeschoten als je je gun staat te inspecteren op het battlefield?

[ Voor 3% gewijzigd door Waterlelie op 08-07-2016 22:19 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Kun je een filmpje opnemen en op youtube zetten.
Dan kunnen we even duidelijk zien wat je bedoeld.

Je kunt heel makkelijk een filmpje opnemen ingame als je ShadowPlay aan zet in je Geforce Experience.
Als je dan ingame op Alt-F9 drukt neem je op.

Verwijderd

Topicstarter
Waterlelie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:19:
Wordt je gek van die kartelrandjes of is het omdat je iedere keer wordt neergeschoten als je je gun staat te inspecteren op het battlefield?
Echt alles beweegt heen en weer qua lijntjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:19:

Je kunt heel makkelijk een filmpje opnemen ingame als je ShadowPlay aan zet in je Geforce Experience.
Zal k vanavond doen

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Heb je ervaring met games dat je geen AA hebt?
Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

[ Voor 18% gewijzigd door Waterlelie op 08-07-2016 23:09 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Vreemd.

Kijk anders eerst even in het NVIDIA Control Panel: 3D Settings -> Adjust image settings with preview. Er staat dan een voorbeeldplaatje voor 'performance' met kartelranden (dus zonder anti-aliasing), en voor 'quality' zonder kartels.

Is die performance versie wat je ziet in jouw games? En laat de preview hetzelfde zien?

Zo ja, back to basics: zet 'Use my preference emhasizing...' aan en zet die schuif op Quality. Help dat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:19:

YouTube: Unigine Heaven 4 0 demo
Het zal even duren tot de vid 1080p is, maar zoals je kan zien flikkeren shadows. Ook bewegen dunnere lijntjes constant heen en weer. Op mijn pc scherm ziet het er allemaal een stuk erger uit (qua flikkering)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 02:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cascade schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:18:
Vreemd.

Kijk anders eerst even in het NVIDIA Control Panel: 3D Settings -> Adjust image settings with preview. Er staat dan een voorbeeldplaatje voor 'performance' met kartelranden (dus zonder anti-aliasing), en voor 'quality' zonder kartels.

Is die performance versie wat je ziet in jouw games? En laat de preview hetzelfde zien?

Zo ja, back to basics: zet 'Use my preference emhasizing...' aan en zet die schuif op Quality. Help dat?
Het stond al op quality

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:34
Je moet wel een filmpje maken met je telefoon o.i.d. Als het een videokaart probleem is betekent dat niet automatisch dat een opgenomen beeld op je pc zelf ook die problemen vertoont op een andere pc.

Oftewel: Ik zie geen problemen in dat youtube filmpje. Je zal het met je telefoon moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
FrankoNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 02:20:
Je moet wel een filmpje maken met je telefoon o.i.d. Als het een videokaart probleem is betekent dat niet automatisch dat een opgenomen beeld op je pc zelf ook die problemen vertoont op een andere pc.

Oftewel: Ik zie geen problemen in dat youtube filmpje. Je zal het met je telefoon moeten maken.
Dat zal ik morgen doen

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 08:33
Hoe sluit je je scherm precies aan? Als dit via VGA is bijvoorbeeld dan heb je goed kans dat het een slechte kabel is. Via DVI, HDMI of DisplayPort zou dat eigenlijk niet meer het geval mogen zijn.

Verwijderd

Ik zie nergens info staan over de monitor en resolutie.
Op een 27" 1440P scherm kun je prima gamen zonder AA, op een 27" 1080P wordt het wat kartelig .

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 04:26:
Hoe sluit je je scherm precies aan? Als dit via VGA is bijvoorbeeld dan heb je goed kans dat het een slechte kabel is. Via DVI, HDMI of DisplayPort zou dat eigenlijk niet meer het geval mogen zijn.
Het is via dvi aangesloten :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 04:52:
Ik zie nergens info staan over de monitor en resolutie.
Op een 27" 1440P scherm kun je prima gamen zonder AA, op een 27" 1080P wordt het wat kartelig .
24" 1080p gaming monitor. Maar ik heb het al op meerdere beeldschermen getest en daar ligt het niet aan

Verwijderd

Topicstarter
FrankoNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 02:20:

YouTube: 10 juli 2016

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:04
Misschien staat mfaa per ongeluk aan ofzo? Maar ik zie eigenlijk weinig bijzonders. misschien kan je met dsr aan de slag?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:34
Ook ik zie weinig afwijkingen. Dit is gewoon een normale heaven benchmark.

Verwijderd

Topicstarter
FrankoNL schreef op zondag 10 juli 2016 @ 01:00:
Ook ik zie weinig afwijkingen. Dit is gewoon een normale heaven benchmark.
Zie je de shadows etc niet af en toe knipperen enz?

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Nee ;-) jij wel dan?

Verwijderd

Ik zie wat je bedoelt. Bijvoorbeeld bij 0:28 - 0:30 de zwarte streepjes in de blauwe lucht naast de touwen. Zie ik nog op meer plekken. In je eerste youtube film is dat niet aanwezig.

Ik zou haast denken dat het de kaart is: 1) volledige reinstall al gedaan en 2) niet te zien op eerste youtube film.

Heb je al eens een andere kaart geprobeerd om andere dingen uit te sluiten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 01:22:
[...]

Zie je de shadows etc niet af en toe knipperen enz?
Dat is normaal, komt door de manier waarop iets gerenderd word.

Ik denk dat je verwachtingen gewoon te hoog liggen.
Je videokaart is sowieso niet kapot ofzo, dit is gewoon normaal beeld.
Het is geen film waar je naar zit te kijken he? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:55:
Ik zie wat je bedoelt. Bijvoorbeeld bij 0:28 - 0:30 de zwarte streepjes in de blauwe lucht naast de touwen. Zie ik nog op meer plekken. In je eerste youtube film is dat niet aanwezig.

Ik zou haast denken dat het de kaart is: 1) volledige reinstall al gedaan en 2) niet te zien op eerste youtube film.

Heb je al eens een andere kaart geprobeerd om andere dingen uit te sluiten?
Die strepen zie je omdat hij zijn beeldscherm met een telefoon aan het filmen is.
Heb jij ook als je je beeld ga filmen ;)

Is dus niet het probleem.
Als het wel het probleem is, denk ik dat er iets met je ogen niet in orde is.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:59:
[...]

Die strepen zie je omdat hij zijn beeldscherm met een telefoon aan het filmen is.

Ik denk dat de ts iets anders bedoelt. Misschien dat zijn monitor niet goed is, de kabel of zijn videokaart. Het beeld hoort rustig te zijn, ook als je de muis beweegt. Ik denk dat het lastig op te nemen is met een slechte telefoon camera.

Verwijderd

Sowieso beeld opnemen met een camera (goed of slecht maakt niet uit) is lastig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:59:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Naast dit zie ik nergens iets vreemds in het beeld.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Haal je ingame wel 60fps?? Staat je scherm überhaupt wel op 60Hz?? (Gezien je eerste video, waar de max 30fps is :o )

[ Voor 27% gewijzigd door pwillemske op 10-07-2016 11:14 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• LopendeVogel
  • Laatst online: 22-01 09:48
Nja ik zie wel bij bijv dat kanon (Voordat hij ineens gaat inzoome wat ook weer een vertekent beeld geeft) dat het kanon uit 2 delen leek te bestaan wat over elkaar schoven. Zoals een andere tweaker al aangeeft lijkt dat op de render. Video is inderdaad slecht gemaakt, gaat alle kanten op, er wordt ingezoomd en weer uit gezoomd etc etc.

Maar wat als je een video maakt van Battlefield? Wat dit met Hz te maken kan hebben weet ik niet? Naar mijn weten zorgt de Hz er niet voor dat delen over elkaar schuiven, het is dus niet een hapering wat ik zie, maar iets met renderen wat niet vloeiend gaat.
Ook rond de 1 minuut zie je dat schip stuk voor stuk de kleuren / schaduw laden dat gaat ook niet vloeiend (heeft niks met de telefoon camera te maken).

Ik zou denken aan drivers (althans het laatste waar ik aan denk is de kabel / monitor, hoe die schuldig kan zijn aan de problemen wat ik in de video zie weet ik niet??), installeer dat ding eens opnieuw. Heb je deze issues altijd gehad trouwens of na ene bepaalde update oid? Uiteraard moet je van een 970 niet hetzelfde verwachten als een high-end kaart, maar goed deze kleine punten zou een 970 nou ook weer niet mogen vertonen toch?

Ik zie exact dat probleem zoals in de foto op de eerste pagina (screen tearing) maar dan in minder grote mate maar zeker irritant. Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als sommige mensen hier de topicstarter niet voor gek verklaren want wellicht is er iets met je ogen en niet met die van de topicstarter, er is wel degelijk een probleem te zien in de video.

[ Voor 35% gewijzigd door LopendeVogel op 10-07-2016 11:25 ]

Verwijderd

Je bedoelt die verschuivingen in de schaduw op het hout op 0:55, vslt me nu pas op. Dat gaat niet zoals het zou moeten. Lijkt inderdaad op de rendering en niet de kaart.

Verwijderd

JeroenC schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:19:
Wat dit met Hz te maken kan hebben weet ik niet? Naar mijn weten zorgt de Hz er niet voor dat delen over elkaar schuiven, het is dus niet een hapering wat ik zie, maar iets met renderen wat niet vloeiend gaat.
Ook rond de 1 minuut zie je dat schip stuk voor stuk de kleuren / schaduw laden dat gaat ook niet vloeiend (heeft niks met de telefoon camera te maken).
Dat delen van het beeld over elkaar heen, of langs elkaar schuiven dat noemt men dus 'tearing'.
Dit gebeurd bijv. wanneer je scherm op 30Hz ingesteld staat, maar je videokaart snellere beelden levert dan 30 fps.
Kan dus ook als je beeld op 60Hz staat en je fps ingame hoger is dan 60fps.
Daarom kun je dus Vsync aanzetten, zodat je fps niet boven de 60 uitkomt.
En met een 60Hz scherm heb je dan geen last van tearing.

• haarbal
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:26:
Je bedoelt die verschuivingen in de schaduw op het hout op 0:55, vslt me nu pas op. Dat gaat niet zoals het zou moeten. Lijkt inderdaad op de rendering en niet de kaart.
Dat is gewoon hoe heaven het doet volgens mij.

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Dat delen van het beeld over elkaar heen, of langs elkaar schuiven dat noemt men dus 'tearing'.
Dit gebeurd bijv. wanneer je scherm op 30Hz ingesteld staat, maar je videokaart snellere beelden levert dan 30 fps.
Kijk nu heb ik zelf ook weer wat geleerd (hoewel het erom gaat dat de topicstarter geholpen gaat worden). Maar wat ik zie lijkt dus op tearing.

topicstarter zou dus kunnen kijken naar dat gene wat jij nu omschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Vsync doe ik altijd aan

Verwijderd

Topicstarter
JeroenC schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:19:
Nja ik zie wel bij bijv dat kanon (Voordat hij ineens gaat inzoome wat ook weer een vertekent beeld geeft) dat het kanon uit 2 delen leek te bestaan wat over elkaar schoven. Zoals een andere tweaker al aangeeft lijkt dat op de render. Video is inderdaad slecht gemaakt, gaat alle kanten op, er wordt ingezoomd en weer uit gezoomd etc etc.

Maar wat als je een video maakt van Battlefield? Wat dit met Hz te maken kan hebben weet ik niet? Naar mijn weten zorgt de Hz er niet voor dat delen over elkaar schuiven, het is dus niet een hapering wat ik zie, maar iets met renderen wat niet vloeiend gaat.

Ik zou denken aan drivers (althans het laatste waar ik aan denk is de kabel / monitor, hoe die schuldig kan zijn aan de problemen wat ik in de video zie weet ik niet??), installeer dat ding eens opnieuw. Heb je deze issues altijd gehad trouwens of na ene bepaalde update oid? Uiteraard moet je van een 970 niet hetzelfde verwachten als een high-end kaart, maar goed deze kleine punten zou een 970 nou ook weer niet mogen vertonen toch?

Ik zie exact dat probleem zoals in de foto op de eerste pagina (screen tearing) maar dan in minder grote mate maar zeker irritant. Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als sommige mensen hier de topicstarter niet voor gek verklaren want wellicht is er iets met je ogen en niet met die van de topicstarter, er is wel degelijk een probleem te zien in de video.
Ik zal vanavond even een video maken van battlefield, dan snap je hoogstwaarschijnlijk wel wat mijn probleem is. Ik zal even mij gpu erin en eruit doen, en even ipv dvi via hdmi aansluiten, kijken of ik verandering zie. Ik heb de pc alwel aangesloten aan een ander beeldscherm, en ook op het andere beeldscherm zie ik deze problemen. Nu overdrijf ik waarschijnlijk wel over de problemen omdat iedereen die op mn pc gespeeld heeft zegt dat alles er gwn mooi uitziet etc, maar omdat ik al mijn geld aan de pc heb uitgegeven zou k wel willen dat alles goed werkt (1300 euro als 16 jarige).
Drivers verwijderen heeft niet geholpen, en een fresh windows install ook niet. Vooral payday ziet er verschrikkelijk lelijk uit, omdat de lijnen etc gwn geen lijnen meer zijn maar haperende streepjes.

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:13:
Haal je ingame wel 60fps?? Staat je scherm überhaupt wel op 60Hz?? (Gezien je eerste video, waar de max 30fps is :o )
Alles wat ik speel behaald 60fps, en ik denk wel dat mn beeldscherm op 60hz staat omdat het niet echt haperig speelt ofz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:26:
Rendering van mijn video? Want op mijn monitor ziet het er ook zo uit

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:06:
[...]

Rendering van mijn video? Want op mijn monitor ziet het er ook zo uit
Ja als je videokaart het zo regelt dan zie je dat uiteraard op je monitor.

Probeer eens je drivers te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Zoooon topic over een grafisch detail....
En dan nog niet 1!!!!! plaatje wat je precies bedoelt?????
Ga je schamen en kom dan terug met een VOORBEELD. :)

ps. iedereen vraagd zich af wat je nou PRECIES bedoeld.
Als we willen gokken zitten we wel in een casino.

[ Voor 26% gewijzigd door Waterlelie op 10-07-2016 17:03 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:00
Al eens zonder gedaan?

Lijkt mij gewoon op iets dat 'normaal' is overigens.

Verwijderd

Waterlelie schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:02:

Volgens mij is TS gewoon een Pietje Precies die voor het eerst een wat duurdere videokaart heeft gekocht en nu verwacht dat alles er helemaal perfect uit hoort te zien (ultraHD kwaliteit in het kwadraat zeg maar) ;)

Zelf denkt hij dat z'n AA niet werkt, wat al niet kan, omdat AA een geïmplementeerde functie van de kaart is. (een zelfde rare opmerking zou zijn: de schaduwen doen het niet)
Hij weet niet of z'n monitor nou op 30 of op 60Hz draait.
En idd, de voorbeelden die worden gegeven zijn ook niet echt duidelijk.
Ik ga ook verder niet meer reageren in dit topic.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Lijkt het toevallig hier op: https://dl.dropboxusercon...ts/Alien-isolation-aa.bmp

Zoals bij de deur te zien is?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• SpoSword
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11-2025
Idd zeer onduidelijk. Maak eens een screenshot met FRAPS oid.

Ben ook wel benieuwd wat de TS nou precies bedoelt..

Verwijderd

met vsync krijg ik ook vreemde verschijnselen in verschillende games...
op de nieuwste en op oude hardware... in de nieuwste en de oudste games
het is gewoon performance related al kan ik je niet in grote diepte uitleggen hoe exact omdat ik daar gewoon de technische kennis niet helemaal voor heb maar in de richting iets met (back)buffers en flipping... en je gpu moet de resultaten/pixels aan kunnen leveren

hier bij voorkeur standaard uit.. ik zie liever gewoon zo snel mogelijk nieuwe pixels in plaats van een geforceerd gelijkmatig resultaat zeker in FPS first person shooters

ik zie trouwens in je filmpjes niet iets opvallends/onverwachts maar toen ik las dat je vsync gebruikt... nouja bij deze mijn 2 cents

Gedraag je eens...

[ Voor 75% gewijzigd door Edmin op 11-07-2016 09:31 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Edit je posts in plaats van elke keer 2 of 3 posts achterelkaar te plaatsen. De edit-knop zit er niet voor niets.

• LopendeVogel
Bekijk de video's nou van de tweaker, dan zie je toch wat hij bedoelt.
Maar goed nu is mijn ervaring met benchmark programma's sowieso nooit positief geweest, maar dat is wel het gene wat hij bedoeld.
1 kanon lijkt uit 2 delen te bestaan, alsof de 2 delen los van elkaar geladen worden en zo over elkaar schuiven.
Schaduwen die haperend geladen worden terwijl de rest van het beeld zeer vloeiend loopt.

Ik zie dus waarschijnlijk wel wat de topicstarter bedoeld, echter ben ik gewoonweg niet meer thuis op dit gebied (ik kom momenteel niet verder dan het advies: alle drivers van de gpu verwijderen en opnieuw downloaden/installeren), en spijtig om te zien dat de topicstarter alleen maar ''afgekraakt'' wordt ipv geholpen. Als ik ''rare'' situaties zie in zijn video's dan moeten jullie dat toch ook gewoon zien? In de tijd dat ik deed pc-gamen wilde ik dit ook niet tegenkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 11-07-2016 12:38 ]

• Mick1990
  • Niet online
Ah, ik zie nu pas de video van de ts die direct via de pc is opgenomen i.p.v. de telefoon. Dat verschijnsel heet pixelated textures / flickering shadows. Ik heb precies hetzelfde met een GTX970. Hiervoor had ik een GTX780 en een GTX660Ti en bij die twee kaarten had ik het nog nooit gezien. Totdat ik de GTX970 kreeg, toen zag ik het direct. Er is ook een bijna 100 pagina tellend topic op het nvidia forum: https://forums.geforce.co...ins-gtx-960-970-980-ect-/

Beste oplossing: Sparse Grid Supersampling (SGSSAA) met Negative LOD bias gebruiken. Dit kan met NVIDIA Inspector en elimineert het probleem voor een groot deel.

Afbeeldingslocatie: https://www.abload.de/img/nvidia_20120307_121037m56w.png

Zonder SGSS:
YouTube: GTX970 pixelated textures / flickering shadows

Met SGSS 8x + Negative LOD bias -1.000:
YouTube: GTX970 how to solve pixelated textures / flickering

Dit zal niet alle flickering verhelpen, maar wel een zeer groot deel. Let ook op dat dit game afhankelijk is. BF4 heeft er namelijk nogal een handje van om veel te flikkeren als je in de verte kijkt. Tevens zal negative LOD bias shadow pop-in voor geen groot deel voorkomen.

Het is dus wel degelijk een probleem, zowel bij AMD als bij NVIDIA.

• haarbal
In heaven heb ik volgens mij altijd die flicker gezien, draai nu een 670 en ik zie niet echt verschil met het filmpje van de 970.

Verwijderd

Topicstarter
ja, precies dat.

Verwijderd

Topicstarter
Waterlelie schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:02:

Ik bang dat ik hier geen formeel antwoord op kan geven, dus negeer ik het gewoon :)

Verwijderd

Dat is volgens mij vrij normaal en hoe de engine hiermee omgaat, correct me if i'm wrong. Hangt ook af van de AA modus die je draait.

Ik speel zelf op 2560x1440 en zie nu bij Crysis 3 (heerlijk aan het herspelen ja ja) met MSAA op medium ook van dit soort karteltjes.

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:29:
[...]

Ik bang dat ik hier geen formeel antwoord op kan geven, dus negeer ik het gewoon :)
Ja ik vind het ook vaag, zojuist een sapp 290 4GB binnen gekregen zodat het neefje van mijn vrouw hier weer eens los kan gaan als die op bezoek gaat.
Dacht aan jou en denk installeer ook die Heaven Benchmark.. Ik heb precies dat zelfde probleem, echter start ik een deftig spel op zoals Witcher dan draait het perfect. BF4 ook weleens die lelijke effecten (ben niet anders gewend van BF, ook met een 7870 en een gtx580, maar ook op de xbox one zie ik dat.

BF4 is echt minder mooi dan mensen beweren :P

Verwijderd

Topicstarter
LopendeVogel schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 00:00:
[...]

Ja ik vind het ook vaag, zojuist een sapp 290 4GB binnen gekregen zodat het neefje van mijn vrouw hier weer eens los kan gaan als die op bezoek gaat.
Dacht aan jou en denk installeer ook die Heaven Benchmark.. Ik heb precies dat zelfde probleem, echter start ik een deftig spel op zoals Witcher dan draait het perfect. BF4 ook weleens die lelijke effecten (ben niet anders gewend van BF, ook met een 7870 en een gtx580, maar ook op de xbox one zie ik dat.

BF4 is echt minder mooi dan mensen beweren :P
Ik denk dat ik hier gewoon gewend aan moet raken. Het is nou eenmaal zo...
De games zijn wel helemaal speelbaar, en ik kan niet zeggen dat ik geen 'wow' momenten heb als ik soms naar de graphics kijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:49:
[...]

Dat is volgens mij vrij normaal en hoe de engine hiermee omgaat, correct me if i'm wrong. Hangt ook af van de AA modus die je draait.

Ik speel zelf op 2560x1440 en zie nu bij Crysis 3 (heerlijk aan het herspelen ja ja) met MSAA op medium ook van dit soort karteltjes.
Ik heb gemerkt dat vrijwel iedereen met dit soort karteltjes etc temaken heeft, dus mijn probleem is ook weinig nieuws.

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 01:11:
[...]

Ik heb gemerkt dat vrijwel iedereen met dit soort karteltjes etc temaken heeft, dus mijn probleem is ook weinig nieuws.
Yes en dat ontstaat denk ik oa doordat vooral de pc gamers altijd heel hard roepen dat een game pc vele betere graphis heeft.
Wanneer ik hier BF4 op het hoogste van het hoogste speel dan valt dat echt reuze mee vergeleken mijn xbox 1. Ja je ziet verschil, maar het is niet zo groot als men hier vaker probeert te beweren.
Is dat niet misschien voor jou een reden dat het grafisch een beetje tegenvalt? Ofja, dat je meer verwacht had?

• Mick1990
  • Niet online
Enige wat je kan doen is ingame AA zo hoog mogelijk zetten en daarbij eventueel SGSSAA gebruiken. Wat ook veel helpt is downscaling (Dynamic Super Resolution) gebruiken in NVIDIA-config:

Beelscherm -> Resolutie wijzigen
Aanpassen
Resoluties inschakelen die niet zijn blootgesteld door het beeldscherm
Aangepaste resolutie maken
Horizontale pixels 2560
Verticale pixels 1440
Testen en opslaan

Dan kan je ingame een 2560x1440 resolutie gebruiken en wordt het gedownscaled naar de native resolutie van je beeldscherm, in dit geval 1080p. Met downscaling heb je veel minder AA nodig en ziet het er veel scherper uit dan op 1080p.

Maar idd, niet te veel over piekeren. Ik baalde in het begin ook flink van al die knipperende lijntjes met zo'n dure videokaart. Nu merk ik het niet eens meer, totdat jij met dit topic kwam :+ GTA V zonder AA is btw nog velen malen erger met die flikkeringen dan in BF4 zonder AA. Vreselijk eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Mick1990 op 13-07-2016 16:44 ]

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

afbeelding

Ik heb versie 1.9.7.6 gedownload maar zie nergens die advanced game settings.

[ Voor 13% gewijzigd door Waterlelie op 13-07-2016 20:44 ]

Pagina: 1