Beste Tweakers,
Het wordt, na een aantal jaartjes, tijd voor een nieuwe game PC. Ik ben tevens opzoek naar wat advies over een nieuwe monitor. Is 144hz en/of Gsync het waard?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, af en toe wat streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400-1500 euro voor de PC, en eventueel ongeveer 300 euro voor de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en monitoren heb ik, zoek nog wel upgrade voor 1 monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De processor en videokaart staan wel vast voor me, alleen ben ik er niet helemaal uit welke aftermarket versie van de 1070 ik wil gaan aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut Nvidia kaart en intel processor. Verder veel goeds gelezen over zowel de Corsair PSU's en de Fractal Design kasten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in ieder geval een zeer goed gekoelde, stille PC. Heb in het verleden aardig wat last gehad van overheating en te veel geluid, hier wil ik vanaf.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk gewoon wat finetuning van het systeem. Heb over een aantal onderdelen nog wat twijfels. Ben bijvoorbeeld niet zeker over het moederbord, processorkoeling en extra fans. Tevens zoek ik, zoals eerder aangegeven, nog wat advies voor de aanschaf van een nieuwe monitor.
Het systeem zoals ik het voor ogen had:
Alvast bedankt voor het advies!
Het wordt, na een aantal jaartjes, tijd voor een nieuwe game PC. Ik ben tevens opzoek naar wat advies over een nieuwe monitor. Is 144hz en/of Gsync het waard?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, af en toe wat streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400-1500 euro voor de PC, en eventueel ongeveer 300 euro voor de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en monitoren heb ik, zoek nog wel upgrade voor 1 monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De processor en videokaart staan wel vast voor me, alleen ben ik er niet helemaal uit welke aftermarket versie van de 1070 ik wil gaan aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Absoluut Nvidia kaart en intel processor. Verder veel goeds gelezen over zowel de Corsair PSU's en de Fractal Design kasten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in ieder geval een zeer goed gekoelde, stille PC. Heb in het verleden aardig wat last gehad van overheating en te veel geluid, hier wil ik vanaf.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk gewoon wat finetuning van het systeem. Heb over een aantal onderdelen nog wat twijfels. Ben bijvoorbeeld niet zeker over het moederbord, processorkoeling en extra fans. Tevens zoek ik, zoals eerder aangegeven, nog wat advies voor de aanschaf van een nieuwe monitor.
Het systeem zoals ik het voor ogen had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 223,95 | € 223,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170-HD3P | € 116,65 | € 116,65 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 529,- | € 529,- |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 2 | be quiet! Pure Wings 2, 120mm | € 7,79 | € 15,58 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 93,95 | € 93,95 |