Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noflik
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 12:55
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik de opleiding applicatieontwikkelaar volgen, en zal hierbij een laptop nodig hebben.
Ik heb voor school minimaal de volgende specificaties nodig:
CPU: Intel i5 of hoger
RAM: 4GB of meer
HD: Maakt niet uit, voorkeur gaat uit naar een ssd ;)
Grafisch: Intel HD
Internet: Ethernet aansluiting en 5ghz ondersteuning

Aangezien ik hem nodig heb voor school heb ik hem het liefst niet al te groot, 13,3" lijkt mij meer dan genoeg. Ook gaat mijn voorkeur uit naar een 1920x1080 scherm.

Ik heb zelf al wat research gedaan en heb deze laptops gevonden die mij wel aanspreken:
pricewatch: Asus R301LA-R4144T (Amper verkrijgbaar)
pricewatch: HP 250 G5 W4N92EA (Net wat te groot, 15,6")
pricewatch: HP ProBook 440 G3 T6N99ET (Opzich perfect, wat aan de dure kant)

Mijn budget zit zo ongeveer tussen de 600/750 euro. Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de HP ProBook 440 G3, is dit een goede keuze of kan ik beter een andere nemen? Alvast bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hp zijn prima laptops.
Als tip, ik snap je kleine formaat. Ik doe ook een ict studie waarbij ik moest programmeren en wilde ook kleine laptop maar, ik zou toch voor programmeren minimaal voor 14 inch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36

NSG

Je weet niks!

Galinsky schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:47:
Hp zijn prima laptops.
Als tip, ik snap je kleine formaat. Ik doe ook een ict studie waarbij ik moest programmeren en wilde ook kleine laptop maar, ik zou toch voor programmeren minimaal voor 14 inch gaan.
En waarom dan? Resolutie is het enige wat telt als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noflik
Galinsky schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:47:
Hp zijn prima laptops.
Een paar kennissen van mij zeggen dat ik beter niet al te groot moet gaan met een laptop, het moet natuurlijk ook in mijn tas passen. De HP ProBook 440 G3 is 14", dat lijkt mij een vrij goede grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
[quote]WietzeB schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:42:
Binnenkort ga ik de opleiding applicatieontwikkelaar volgen, en zal hierbij een laptop nodig hebben.
/quote]

toen ik de eis voor een i5 zag begon ik meteen in de lach te schieten. ik ga volgend jaar (heel toevallig) de zelfde opleiding doen op het albeda en daar werd de opleiding gegeven op pentinum computers, dus warom de eis voor een i5 weet ik niet (als het een HBO opleiding is dab kan ik het een klein beetje begrijpen).

tegenwoordig zijn pc snel genoeg voor het compillen van kleinere programma's, en heeft zelfs een moderne pentinum redelijk wat rekenkracht http://ark.intel.com/prod...r-4405U-2M-Cache-2_10-GHz

om aan de voorgeschreven speciaficaties te voldoen raad ik deze aan pricewatch: Acer Aspire V3-372-52E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:21
ard1998 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:43:
/quote]

toen ik de eis voor een i5 zag begon ik meteen in de lach te schieten. ik ga volgend jaar (heel toevallig) de zelfde opleiding doen op het albeda en daar werd de opleiding gegeven op pentinum computers, dus warom de eis voor een i5 weet ik niet (als het een HBO opleiding is dab kan ik het een klein beetje begrijpen).

tegenwoordig zijn pc snel genoeg voor het compillen van kleinere programma's, en heeft zelfs een moderne pentinum redelijk wat rekenkracht http://ark.intel.com/prod...r-4405U-2M-Cache-2_10-GHz

om aan de voorgeschreven speciaficaties te voldoen raad ik deze aan pricewatch: Acer Aspire V3-372-52E3
Ik weet niet hoe het hij de rest van Nederland zit, maar bij de ROC van Twente moet je het eerste half jaar bij elke ict studie, alles door elkaar doen. Dus Ict-beheer, applicatieontwikkelaar en netwerkbeheer.
Dan zul je denk ik ook VMware moeten draaien. Heb ik zelf (nog) nooit gedaan, maar is dat niet aardig wat zwaarder, niet alleen voor ram gebruik, maar ook voor je processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
BatmanNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Ik weet niet hoe het hij de rest van Nederland zit, maar bij de ROC van Twente moet je het eerste half jaar bij elke ict studie, alles door elkaar doen. Dus Ict-beheer, applicatieontwikkelaar en netwerkbeheer.
Dan zul je denk ik ook VMware moeten draaien. Heb ik zelf (nog) nooit gedaan, maar is dat niet aardig wat zwaarder, niet alleen voor ram gebruik, maar ook voor je processor?
Dan snap ik de cpu, maar 4GB voor meerdere VM's vind ik wel een beetje krap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:21
ard1998 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:25:
[...]

Ja idd, beetje een raar lijstje vind ik haha. Zelf ga ik ook de opleiding applicatieontwikkelaar doen. En de ene school zegt dat je minimaal een i5 nodig hebt met voorkeur naar i7 en het liefst ook een gpu, minimaal 950m. En bij de ander willen ze liever zo min mogelijk. Een i3 met minimaal 4gb ram. Het verschilt heel erg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
misschien voor de zekerheid deze?

pricewatch: Acer Aspire V5-591G-709K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noflik
ard1998 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:43:
/quote]

BatmanNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:22:
[...]

ard1998 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:25:
[...]

BatmanNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Ja idd, beetje een raar lijstje vind ik haha. Zelf ga ik ook de opleiding applicatieontwikkelaar doen. En de ene school zegt dat je minimaal een i5 nodig hebt met voorkeur naar i7 en het liefst ook een gpu, minimaal 950m. En bij de ander willen ze liever zo min mogelijk. Een i3 met minimaal 4gb ram. Het verschilt heel erg :|
Ik vond het eerlijk gezegd ook al wat apart van school, op het lijstje dat ik van hun kreeg stond ook dat ik per se een 500GB harde schijf nodig heb (?!), na een paar mailtjes blijkt dat een 128gb ssd ook gewoon zal voldoen. Ik heb verder geen idee of ik het eerste halfjaar Ict-beheer, applicatieontwikkelaar en netwerkbeheer zal krijgen. Die pricewatch: Acer Aspire V3-372-52E3 voldoet aan alles wat ik nodig heb, ik zal hem zeker even bewaren!
Lijkt mij toch net een beetje te overkill voor mij. Als school zegt dat een i5 en 4GB ram minimaal nodig is, dan neem ik aan dat ik niet echt beter nodig heb. Ook heeft deze een net wat te hoog prijskaartje voor mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProBook 440 G3 is een heerlijke laptop om mee te werken, ik zou daar voor kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36

NSG

Je weet niks!

WietzeB schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:55:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik vond het eerlijk gezegd ook al wat apart van school, op het lijstje dat ik van hun kreeg stond ook dat ik per se een 500GB harde schijf nodig heb (?!), na een paar mailtjes blijkt dat een 128gb ssd ook gewoon zal voldoen. Ik heb verder geen idee of ik het eerste halfjaar Ict-beheer, applicatieontwikkelaar en netwerkbeheer zal krijgen. Die pricewatch: Acer Aspire V3-372-52E3 voldoet aan alles wat ik nodig heb, ik zal hem zeker even bewaren!

[...]
Lijkt mij toch net een beetje te overkill voor mij. Als school zegt dat een i5 en 4GB ram minimaal nodig is, dan neem ik aan dat ik niet echt beter nodig heb. Ook heeft deze een net wat te hoog prijskaartje voor mij :X
Toen ik een paar jaar geleden aan mijn ICT opleiding begon was een laptop niet eens een vereist vanuit school, je kon prima zonder aldus de docenten. Maar zoals je wel kan begrijpen is het niet echt fijn virtualiseren op een schoolcomputer met 1GB RAM..

Ik heb destijds een Dell XPS 15 (l502x) aangeschaft met een volwaardige i7 (2630QM) en 6GB aan RAM, daarmee ging alles veel en veel sneller. Maar zelfs die 6GB werd een bottleneck en heb ik snel ge-upgrade naar 12GB. Terugkijkend naar die tijd kan ik alleen maar zeggen dat mijn huidige laptop ook prima had voldaan pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd

Met jou budget kan ik niet zo goed oordelen wat een goede laptop zou zijn, maar de specificaties die je in de OP schets zijn op het minimale RAM geheugen na wat mij betreft prima! Wees verstandig en blijf weg van die 3kg> gaminglaptops met adapters van baksteenformaat. Een Intel HD voldoet prima, gamen doe je maar op een computer/console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noflik
NSG schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Toen ik een paar jaar geleden aan mijn ICT opleiding begon was een laptop niet eens een vereist vanuit school, je kon prima zonder aldus de docenten. Maar zoals je wel kan begrijpen is het niet echt fijn virtualiseren op een schoolcomputer met 1GB RAM..

Ik heb destijds een Dell XPS 15 (l502x) aangeschaft met een volwaardige i7 (2630QM) en 6GB aan RAM, daarmee ging alles veel en veel sneller. Maar zelfs die 6GB werd een bottleneck en heb ik snel ge-upgrade naar 12GB. Terugkijkend naar die tijd kan ik alleen maar zeggen dat mijn huidige laptop ook prima had voldaan pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd

Met jou budget kan ik niet zo goed oordelen wat een goede laptop zou zijn, maar de specificaties die je in de OP schets zijn op het minimale RAM geheugen na wat mij betreft prima! Wees verstandig en blijf weg van die 3kg> gaminglaptops met adapters van baksteenformaat. Een Intel HD voldoet prima, gamen doe je maar op een computer/console.
Bedankt voor je reactie! Ik ben het helemaal met je eens dat een gaminglaptop een slecht idee is. Ze zijn veels te zwaar om mee te slepen op school en waarschijnlijk zal ik er toch niet veel op gamen, daar is mijn desktop voor. De HP ProBook 440 G3 heeft wel een extra slot voor meer RAM, dus zou het nodig zijn kan ik altijd nog een beetje toevoegen.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:22:
ProBook 440 G3 is een heerlijke laptop om mee te werken, ik zou daar voor kiezen.
Dat zal hoogstwaarschijnlijk ook mijn keuze zijn, bedankt!
Pagina: 1