Toon posts:

HP Xeon CPU - compatible met niet HP-hardware?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik met hulp van Google geen duidelijk antwoord kan vinden wil ik mijn vraag graag aan jullie voorleggen.

Ik heb hier een HP Intel Xeon E3-1281v3 SR21F CPU (part number: 769515-001) liggen. Kan ik deze CPU gebruiken in combinatie met elk socket 1150 moederbord? Of is deze CPU alleen geschikt voor HP servers\workstations.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-07-2016 10:55)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21

Thandor

SilverStreak

Bottomline is dat bedrijven zoals HP en Dell geen x86 CPU's maken en dat de CPU's gewoon van Intel of AMD komen. De Xeon die verkocht wordt met een HP part number geeft je de garantie van HP dat het in een PrioLiant model XY zal werken (of juist niet ;)) en ze leveren eventueel installatie-materiaal mee om de CPU werkend te krijgen in de server.

Dus als het moederbord een Xeon 1281v3 ondersteunt, dan gaat het inderdaad gewoon werken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Alle reacties

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-02 21:37
Kan gebruikt worden in elk moederbord.

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • Beste antwoord

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21

Thandor

SilverStreak

Bottomline is dat bedrijven zoals HP en Dell geen x86 CPU's maken en dat de CPU's gewoon van Intel of AMD komen. De Xeon die verkocht wordt met een HP part number geeft je de garantie van HP dat het in een PrioLiant model XY zal werken (of juist niet ;)) en ze leveren eventueel installatie-materiaal mee om de CPU werkend te krijgen in de server.

Dus als het moederbord een Xeon 1281v3 ondersteunt, dan gaat het inderdaad gewoon werken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Fijn om te horen dat het gaat werken. Bedankt voor de feedback!

Ik heb twee van deze cpu's (nieuw in verpakking) voor een heel zacht prijsje kunnen kopen op eBay. Eentje gaat er in mijn HP ML10 V2.