Bios Targa laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokkeB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09-2021
Hallo

Ik ben bezig met een laptop van Targa, welke een voor mij vreemd probleem heeft. De laptop was geleverd met Windows 8, welke is overgezet naar Windows 10. Het probleem is sindsdien, dat als de laptop na een uurtje opnieuw wordt opgestart, hij direct naar de Bios gaat ipv door te starten. Bij opnieuw opstarten gaat het wel goed en slaat ie de Bios over.

In de Bios onder het kopje 'Boot' kun je aangeven hoe hij moet opstarten. Je hebt de keuze tussen 'Windows 8' en 'Others'. Zet je hem op 'Others', dan start hij door naar Windows 10. Maar soms staat ie ook weer op 'Windows 8'... Je kunt je misschien voorstellen dat dit niet echt de bedoeling is en eigenlijk erg vervelend is. Vandaag Windows 10 er schoon opgezet, waarbij ik had gehoopt dat ik dit probleem kon verhelpen, maar helaas...

Ik heb in de Bios ook geen echte instel mogelijkheden, deze zijn zeer beperkt. Ik kan bij boot alleen maar OS select aanpassen, met dus keuze uit 'Windows 8' of 'Others'. Zet ik hem op 'Windows 8' dan gebeurd er dus niets en kom ik weer in de Bios terecht.

Wat kan ik doen om die instelling te veranderen en die verwijzing naar Windows 8 te verwijderen zodat de laptop iedere keer gewoon opstart zonder naar het Bios in te gaan?

FokkeB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welk model laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokkeB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09-2021
Het bleek dat de batterij op het moeder bord niet goed meer was. Meestal is de tijd en datum dan niet goed, maar in dit geval liep de laptop perfect op tijd... vandaar dat ik het probleem niet begreep. De instellingen bleven echter niet bewaard, dus de proef op de som genomen en bingo.
Het gekke was ook dat de netwerkaart ook niet opstarte, pas na 1 of 2x opstarten kon je verbinding maken. Ook dat is opgelost.

FokkeB